![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Mulla 8-paikkasessa 2006 verot himpun alle tonnin vuodessa, sairasta.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() No toi nyt onkin k-a ettei niitä nyt sinänsä voi verrata. Mites kun noita näkyy olevan sen 8,5 ja 2 paikkasena niin miten nää vero hommat menee jos esim 2-paikkaisen muuttaa takasin 5-paikkaiseksi? EDIT vakuutukset nyt ei kuulosta pahalta.
|
|||
|
|||
![]()
Nuo on sen ikäluokan vehkeitä että pakusta henkilöautoksi muuttaminen menee pelkällä muutoskatsastuksella.
Kulutus on sitten se 10+l/100km, ainakaan noita ensimmäisien vuosimallien 3.0l d4d:tä ei voi suorituskykyyn verraten mitenkään sanoa taloudelliseksi moottoriksi. Jos pelkkää matka-ajoa niin voi päästä hitusen alle 10l Ensimmäisissä vuosimalleissa verot on pikkusen päälle tonnin /vuosi ja ~2005 eteenpäin pikkusen alle. (henkilöautona) Ajelin loppukesästä/syksystä muutaman kuukauden j120:llä ja totesin ettei se ole minulle se "mieleinen" auto. Pikkusen hakemista ja hommaa HDJ100. Ite ainakin tykkään enemmän tästä isosta korimallista. Tilaa on ja tässähän on jopa moottori keulalla ![]() Kulutus sama vaikka on suurempi mylly. Verot pikkusen kovemmat mutta muuttuu ainakin minulla todennäköisesti pakuksi kun ei ole takapenkeille tarvetta. Mutta jos j120:iin päätyy niin puhuvat kylillä että ne ~2005 uudemmat, eli 5vaihteiset automaatit olisi vähän taloudellisempia. Alustaltaan molemmat mallit osaa olla uskomattoman ruosteisia. Viimeksi muokannut Mika_T : 19.11.2017 10:07 |
|
|||
|
|||
![]()
Enpä ole 100-sarjalaisella koskaan ajanut tai ollut edes kyydissä niin en osaa sanoa mitään...
Mutta itse tosiaan tykännyt todella paljon tuosta 120:stä. 3,0 D4D kone kyllä tarjoaa mun mielestä ihan riittävät kyydit tohon ja voimalinja on tolla 4-pykäläiselläkin lootalla mun mielestä tosi sivistynyt. Toki kulutus kuulemma on vähän isompi kuin 5-pykäläisellä. Hulluahan tää verotushomma on kyllä henkilöautomaasturi vs kevytkuorkki. Mullakin on työautona pitkä Duramax Silverado ja halvemmaksi sillä ajelu tulee vuositasolla (n. 10-15tkm/vuosi) per km kuin mitä Toitskulla (jolla tulee n. 30tkm/vuosi) vaikka viekin sen >15l/100km... ![]() Toki tilanne kääntyy toisinpäin kun kilsoja alkaa tulla enemmän tuohon kuorkkiin. Ja pitäähän työautolla ajelu halvempaa ollakin... Mutta hupaisaa on se omassakin tapauksessa että työajoa ajetaan yhtälailla kyllä molemmilla autoilla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Piraatti Arctic Truck (LC j120) | Harde | Maasturiprojektit | 47 | 13.12.2013 06:42 |
Land Cruiser J120 | AnttiH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.01.2012 16:55 |
Mj kysymyksiä. | niko69 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.06.2010 10:18 |
2LT-II kysymyksiä | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.08.2006 13:15 |
Kysymyksiä 86:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 15.10.2002 09:02 |