Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2017, 13:29
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Onhan siellä vähän ahdasta

Sisusta kaipaa vielä muutamaa pikku hilpettä ja kyllähän se takavinkkelistä katsottuna kaipaa isompaa pyörää ja korkeampaa maavaraa selkeästi ! Vai mitä mieltä arvon raati meinaa? 3" vai 4" ?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_6739.jpg‎
Views:	358
Size:	106,8 Kt
ID:	82116   Click image for larger version

Name:	IMG_6738.jpg‎
Views:	2558
Size:	140,0 Kt
ID:	82117   Click image for larger version

Name:	IMG_6740.jpg‎
Views:	350
Size:	95,1 Kt
ID:	82118  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.11.2017, 10:55
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Jos päädyn laittamaan yli 3" korotuksen (mikä ei ainakaan ihan heti tapahdu) niin leimautan sen varmasti jossain jollain konstilla. Nyt pitää aluksi tyytyä tuohon 2" budgetboosteriin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Vai mitä mieltä arvon raati meinaa? 3" vai 4" ?
Sulla on tainnu Jeeppikuume iskeä todenteolla.

Laita 2" sarja ilman tuplaniveltä ja kerro kauanko/paljonko CV-niveletukardaani kestää ajoa ehjänä. Samoin laita vaan 4" sarja ja kerro miten saat sen laillisesti leimaan. Minusta ensimmäistä ei kannata ja jälkimmäistä pysty tekemään, mutta voihan olla että onnistut ja jos niin teet, niin minä ja moni muu varmasti haluaa tietää miten.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.11.2017, 12:32
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Sulla on tainnu Jeeppikuume iskeä todenteolla.
Jeeppikuume muutama vuosi sitte , jonka jälkeen se laski kun alkoi vituttamaan, sillä minulla ei ollut aikaa laittaa autoa ja tuli vikaa vian perään, ja sitten se seisoi yli vuoden tuon jarruongelman vuoksi. Sitä ennen vaihdoin siihen lämppärin kennon, flektin anturin, jarrutehostimen ja kaikenlaista muuta, hitsasin puikolla molemmat helmat päästä päähän jne.. Nyt kun se on viittä vaille ajokunnossa (ainakin jonkin aikaa) se kuume on lähes pahempi kuin koskaan. Tuossa kun on putkisto laitettu niin ne äänet on sellaset josta saa sen kaltaista mielihyvää että vaikea löytää muualta, joten vaikka alustassa kaikki on vähän vinksallaan ja ajoltaan ei oo mikään unelma vaan vaeltava väljä kasa niin tuo äänimaailma toistaiseksi korvaa kaiken ikävän.

Tosin, viime aikoina olen ollut kiinnostunut uudemman ikäluokan Wranglereistä ja keväällä olin viittä vaille ostamassa F250 uudemmalla 6.7 tekniikalla mutta tuli hiljainen hetki työrintamalla ja jouduin lomauttamaan muutaman kundin niin en sitten rehellisesti sanottuna kehdannut edes miettiä.
Fordin hankitaa ei oo kuopattu mutta se on ehkä kevään asioita, näkee miten ensi vuoden kasvusuunnitelmat käytännössä toteutuu. Sen on tarkoitus olisi palvella työautona, kun pakulla ajelen nykyään kontti tyhjänä tai sitten pakun kontti on vaan täynnä romua joten ennemmin annan pakettiauton fiksumpaan käyttöön.

Lainaus:
Laita 2" sarja ilman tuplaniveltä ja kerro kauanko/paljonko CV-niveletukardaani kestää ajoa ehjänä. Samoin laita vaan 4" sarja ja kerro miten saat sen laillisesti leimaan. Minusta ensimmäistä ei kannata ja jälkimmäistä pysty tekemään, mutta voihan olla että onnistut ja jos niin teet, niin minä ja moni muu varmasti haluaa tietää miten.
Näin tehdään, haaste vastaanotettu. Työnnän nyt tuon 2" alle ensiksi ja jossain kohtaa voidaan miettiä sen päivittämistä tuohon 4" jos sellaisen ratkaisun löytää edullisesti ja järkevästi. Katselin että ne on aika ******* kalliita sarjoja ja vaimo ei ehkä oo samaa mieltä mun kanssa siitä että laitettaisiin jeeppiin huvin vuoksi 4" korotusta kuin että hän pääsisi Bahamalle uimaan possujen kanssa....



Olikos se nyt nii että nuo korotuspalat pystyy laittamaan ilman jousipuristimia ? Onko kellään kokemukseen perustuvia käytännön vinkkejä ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.11.2017, 12:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Täytyy jossain välissä kysyä tuosta leimahommasta korotuksen osalta.. Kun en vieläkään oikein usko pelkästään yhden (muutenkin vaikeaksi tiedetyn) hämeenlinnalaisen konttorin tulkintaa asiasta.

Etukardaani ei taatusti tule kauaa kestämään, mulla meni ZJ:ssä 1.75" BB:llä ihan katuajossa jo huonoksi. Ei se CV- mallin etukeppi ole WJ:ssä yhtään sen parempi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.11.2017, 12:51
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Pitäis jollain asiantuntijalla käydä näyttämässä tota laitetta. Mä oon näissä tietyillä osa-alueilla sen verran untuvikko etten oikein perillä. varsinkin nämä voimansiirto ja alusta-asiat on osaltaan vieraita mulle että opettelemista on.

JAMANTille aikoinaan suunnittelin käydä näyttämässä jeeppiä että oltais vähän katsottu läpi tätä laitetta ja laatia vähän suunnitelmaa. Olis kuitenkin tarkoitus pitää aika pitkään ja laitella pikkuhiljaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.11.2017, 13:38
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Pitäis jollain asiantuntijalla käydä näyttämässä tota laitetta. Mä oon näissä tietyillä osa-alueilla sen verran untuvikko etten oikein perillä. varsinkin nämä voimansiirto ja alusta-asiat on osaltaan vieraita mulle että opettelemista on.

JAMANTille aikoinaan suunnittelin käydä näyttämässä jeeppiä että oltais vähän katsottu läpi tätä laitetta ja laatia vähän suunnitelmaa. Olis kuitenkin tarkoitus pitää aika pitkään ja laitella pikkuhiljaa
No ei sulla ainakaan pitkä ajomatka meille ole...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.11.2017, 14:19
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
No ei sulla ainakaan pitkä ajomatka meille ole...
Ei oo ajomatkaa. Mut tota killing time ongelmaa on, kun ei oo tapettavaa.
Soittelen sulle ja sovitaan joku ajankohta milloin tuon tämän näytille kunhan saan jarrut pelaamaan.
Koitan nyt saada ton jarrutehostimen säädettyä, paljastu tuo ongelma kun tehostimen polkimen puoleinen tappi ei yllä edes niin pitkälle että jarrupoljin painuisi ylä-asentoon.
Olen nyt koittanu ruuvata tota tehostinta mutta tuntuu ettei kumpikaan tappi liiku vaikka miten pyörittäisin. Google hakuun ->
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.11.2017, 14:35
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Täytyy jossain välissä kysyä tuosta leimahommasta korotuksen osalta.. Kun en vieläkään oikein usko pelkästään yhden (muutenkin vaikeaksi tiedetyn) hämeenlinnalaisen konttorin tulkintaa asiasta.
Joo se nimenomainen konttori ja katsuri on (nykyään) HELPOIN, mutta mitä ympäri Suomen olen näistä eri merkkisten harrastajien kanssa jutellut, niin missä tahansa muualla on selkeästi vielä helpompaa. Tai ainakin oli.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Etukardaani ei taatusti tule kauaa kestämään, mulla meni ZJ:ssä 1.75" BB:llä ihan katuajossa jo huonoksi. Ei se CV- mallin etukeppi ole WJ:ssä yhtään sen parempi
ZJ:ssä sentään oli CV:llä vähän varaa jousituksen ulosjoustoon, mutta WJ:ssä CV:n joustovara on tapissa heti, kun korotusta on sen 2". Sillon on ihan sama minkä laatuinen nivel on, kun sitä ei ole tehty jouseksi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Olikos se nyt nii että nuo korotuspalat pystyy laittamaan ilman jousipuristimia ? Onko kellään kokemukseen perustuvia käytännön vinkkejä ?
Joo pystyy, jos nostaa auton korista ylös ja tiputtaa iskarit ja kaikki muutkin eli tukivarret, vakaajat, koiranluut, jne. irti/löysälle. Ne toisaalta pitääkin löysätä, kun alatukivarsien puslat toimii jousituksen osana. Takapää on hauska, koska ylhäällä on kolmiotukivarsi, jonka irrottaminen/löysääminen voi johtaa siihen, että joutuu vaihtamaan sinne puslat ja pallonivelen. Löysäämättäkin onnistuu, mutta sitten pitää kikkailla tunkilla toinen puoli ylös, jos mielii saada jouset ilman puristimia irti. En muista tarkkaan saiko edes, kun mulla oli puristimet. Eikä matka lopu siihen...

...Sitten tehdään ohjauksesta kaikkien säätöjen herkistely ja rasvaus, seuraavaksi nelipyörämittaukseen ja sen lapun kanssa sitten muutosleimaukseen. Korotuspaloista pitää olla valmistajan todistus, että on tehty WJ:hin, kun auto on niin uusi ettei onnistu ilman. Tätä on koitettu em. konttorilla ja ei onnistunut, kun ei ollut valmistajan lappua. Muualla voi onnistua. Lisäksi kun CV:n jousto oli tapissa niin ns. "mulle riitti" ja otin jo asennetut palat pois päästäkseni tappelemasta korotuksesta ja paikkojen rikkoutumisesta. Tämmöstä hauskaa tää Jeeppiharrastaminen on.

Anna Jamantti vaihtaa ne, niin ei tarvii pihamaalla könytä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.11.2017, 16:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Korotuspaloista pitää olla valmistajan todistus, että on tehty WJ:hin, kun auto on niin uusi ettei onnistu ilman. Tätä on koitettu em. konttorilla ja ei onnistunut, kun ei ollut valmistajan lappua. Muualla voi onnistua.
Korotuspaloista ei pitäisi tarvita mitään todistusta, korotusjouset pitäisi olla joko ko. autoon tehty, tai sitten sellaisesta autosta jonka kantavuus (akselimassat), teho- ja vääntö riittää.
Mitään TÜV- lappujahan näistä mistään ei ole tarvinnut enää moneen vuoteen, vaikka niitäkin edelleen jotkut konttorit kovasti haluaisi - todisteeksi pitäisi riittää esim. asennusohje josta näkyy osanumerot. Tosin eihän niitä osanumeroita ole läheskään kaikissa korotusblokeissa, eikä välttämättä edes jousissakaan..



Tukivarret ja etupanhard tosiaankin pitää löysätä korotuksen asennuksen yhteydessä, ja vastaavasti tukivarsien pultit ja panhard kiristetään vasta kun auto on paino akseleiden/ renkaiden päällä ajokorkeudessaan.
Siitä huolimatta on odotettavissa, että korotuksen jälkeen ainakin tukivarsien puslat on kohta entiset, ja enemmän kuin todennäköisesti ohjausniveltekin alkaa ilmaisemaan olemassaolostaan.. kuten myös koiranluut, ja edessä panhard
Taakse kolmiovarteen VAIN alkupeäiset Moparin puslat, kaikki muut on aikalailla kuraa. Moog ehkä toimii, mutta kun ei ole itsellä kokemusta WJ:stä.. näin vaan jokseenkin kaikki sanoo jotka WJ:llä on yhtään enempää ajaneet.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.11.2017, 20:59
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Mielenkiintoinen juttu kun säädin tuota jarrutehostinta että vaikka kuinka mittasin niin kumpikaan tanko pyöriteltäessä ei liikkunut mihinkään. Auto nyt siis on ajokuntoinen, tosin poljin on aika löysä ja liikerata on iso mutta jarruteho on ihan hyvä. Jarrut ei jää enää laahaamaan vaikka miten ajelin ja pumppasin poljinta. Ongelmana nyt vain että se tehostimen tanko ei yllä niin pitkälle että antaisi polkimen yltää jarruvalokatkaisijaan. Pitänee siis tehdä siihen joku patentti. Tällä hetkellä siellä on linkkuwago polkimen varren ja kytkimen välissä

Tuntuu että tuossa on kaikki ohjauksessa ja alustassa muutenkin niin väljää että menee kohta uusintaan kaikki. Katsastuksessa ei kuitenkaan tullut mitään mainintaa, joten ei sinänsä haittaa vaikka joutuisikin uusimaan osia kun on todennäköisesti jo muutenkin uusittavasss kunnoss. Töyssyissä ei kyllä kolise mutta ohjaus on levoton ja varsinkin tiukempaan kurvatessa peräpää elää omaa elämää. Sitten kun käyn JAMANtilla näyttämässä niin laitetaan vikalista tänne näytille

Ja voi olla WinChester että JAMANT saa laittaa myös nuo palikat ja nelipyöräsäädöt.. ei pihalla könytessä, mut kelit vaan vähän... meillä on myös malmilla halli mutta se on niin täynnä tavaraa ja hylly että hädin tuskin mahtuu autolla sisään.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.11.2017, 21:18
driimis driimis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.12
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 30
Perusasetus

Kokemuksesta voin kertoa että etukardaanin takempi cv-nivel kestää aika tarkkaan vuoden 2" budget boostilla t: kahdesti vaihdettu
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.11.2017, 23:09
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja driimis Näytä viesti
Kokemuksesta voin kertoa että etukardaanin takempi cv-nivel kestää aika tarkkaan vuoden 2" budget boostilla t: kahdesti vaihdettu
Vuosi on pitkä aika Tuo nivelen vaihto ei liene iso projekti ?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.01.2019, 18:31
Jooli:n Avatar
Jooli Jooli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: salo
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Sulla on tainnu Jeeppikuume iskeä todenteolla.

Laita 2" sarja ilman tuplaniveltä ja kerro kauanko/paljonko CV-niveletukardaani kestää ajoa ehjänä. Samoin laita vaan 4" sarja ja kerro miten saat sen laillisesti leimaan. Minusta ensimmäistä ei kannata ja jälkimmäistä pysty tekemään, mutta voihan olla että onnistut ja jos niin teet, niin minä ja moni muu varmasti haluaa tietää miten.
vuoden ja 10tkm on omassa kestänyt kardaani 2"korotuksella
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.01.2019, 19:11
driimis driimis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.12
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jooli Näytä viesti
vuoden ja 10tkm on omassa kestänyt kardaani 2"korotuksella
Mulla kesti 2v ja jotain 15tkm. En nyt manaa mut kahdesti ite vaihdoin ja aika tarkka oli
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.01.2019, 23:39
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jooli Näytä viesti
vuoden ja 10tkm on omassa kestänyt kardaani 2"korotuksella
Jos sillä ajaa vain nätisti kadulla, eikä käy metsässä tms. perunapeltoon viittavalla alustalla ollenkaan, niin kyllä se sillon kaiketi kestää. Joillakin vain tuntuu porsivan kovin herkästi, mutta ajanevat sitten karummissa paikoissa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jostain syystä Rough Countryn 4” sarja ei korota kunnolla edes kahta tuumaa, en tiedä tulisko ulosjoustoja sitten tuon 4” lisää. Ainakin pari settiä katsastanut, 4x4 Partsin Jerkulta löytyy paperit.
Eikös se korotus katsota paketin kyljestä / asennusohjeesta eli 4", eikä mitata ennen ja jälkeen asennuksen (=erotus)?

Ja eikös nykypykälien mukaan max korotus ole 3" ja sillä sipuli, kun ainakaan täällä Hämeenlinnassa on turha viedä Up-Country -paketin tuumaa korkeampaa orkkismallin lappua konttorille, kun ne ei kelpaa vertailumalliksi; vain moottoritehoille sellainen käy. Lienee taas niitä konttorikohtaisia eroja...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.01.2019, 00:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Eikös se korotus katsota paketin kyljestä / asennusohjeesta eli 4", eikä mitata ennen ja jälkeen asennuksen (=erotus)?
Ajoneuvon korotus/ madallus mitataan ilmoitetuista alkuperäisistä korkeuksista jos se on mahdollista, onneksi sentään näissä ei vielä olla menty samaan STRO- tyyppiseen pelleilyyn kuin renkaissa.
Aika selkeästi alustan korkeuden muutoksen aiheuttamat toimenpiteet on Trafin määräyksessä sekä sovellusohjeessa

Lainaus:
Ja eikös nykypykälien mukaan max korotus ole 3" ja sillä sipuli, kun ainakaan täällä Hämeenlinnassa on turha viedä Up-Country -paketin tuumaa korkeampaa orkkismallin lappua konttorille, kun ne ei kelpaa vertailumalliksi; vain moottoritehoille sellainen käy. Lienee taas niitä konttorikohtaisia eroja...
Up-country versio ei ole oma mallinsa, vaan ajoneuvomallissa oleva optio. Tuo on kait vähän tulkintakysymys voidaanko sellaisen korkeuteen verrata vai ei. Trafin kanta - jos en ihan väärin muista - oli jotain siihen suuntaan että autossa pitäisi olla up-country paketti jotta alustaa voidaan korottaa siitä 77mm.
Toisaalta se on ihan urpon touhua jos ilman up-country pakettia olevaa ei saisi korottaa 77mm + 25mm, koska up-country- versioissa ei ole alustassa käytännössä mitään muuta eroa kuin jousista aiheutuva korotus.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 13.01.2019, 00:38
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Up-country versio ei ole oma mallinsa, vaan ajoneuvomallissa oleva optio. Tuo on kait vähän tulkintakysymys voidaanko sellaisen korkeuteen verrata vai ei. Trafin kanta - jos en ihan väärin muista - oli jotain siihen suuntaan että autossa pitäisi olla up-country paketti jotta alustaa voidaan korottaa siitä 77mm.
Toisaalta se on ihan urpon touhua jos ilman up-country pakettia olevaa ei saisi korottaa 77mm + 25mm, koska up-country- versioissa ei ole alustassa käytännössä mitään muuta eroa kuin jousista aiheutuva korotus.
Näin se menee juu ja ihan on hanurista vaan minkäs teet.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 13.01.2019 00:43
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 13.01.2019, 01:24
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Eikös se korotus katsota paketin kyljestä / asennusohjeesta eli 4", eikä mitata ennen ja jälkeen asennuksen (=erotus)?
TÜV-papereissa ei lue sitä 4” ja jos ei mittanauhankaan mukaan korotu lähellekkään maksimia niin hyvähän se sitten.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 13.01.2019, 08:23
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
TÜV-papereissa ei lue sitä 4” ja jos ei mittanauhankaan mukaan korotu lähellekkään maksimia niin hyvähän se sitten.
Jaa ei lue????? Outoa sikäli ettei, kun korotuksen määrä on kuitenkin se kriteeri, millä satsi ostetaan. Ja ettei korota luvattua määrää? Sekin on outoa. No, saa ainakin kilpiin.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 13.01.2019, 09:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jaa ei lue????? Outoa sikäli ettei, kun korotuksen määrä on kuitenkin se kriteeri, millä satsi ostetaan.
Voihan se lukea markkinointipapereissa, mutta ei välttämättä tüv- lapussa jos sellainen sattuu olemaan sarjan mukana.

Lainaus:
Ja ettei korota luvattua määrää? Sekin on outoa. No, saa ainakin kilpiin.
Kerro yksikin korottava alustasarja joka korottaa juuri sen mitä mainos ilmoittaa Ihan normaalia että vaikkapa 3" sarja korottaa vakiokorkeudesta 2,5" tai 4", kun riippuu oikeasti niin monesta asiasta. Siksi valmistajatkin lähes poikkeuksetta ilmoittaa että korotuksen määrä riippuu ajoneuvon varusteista yms..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 12.01.2019, 20:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Samoin laita vaan 4" sarja ja kerro miten saat sen laillisesti leimaan. Minusta ensimmäistä ei kannata ja jälkimmäistä pysty tekemään, mutta voihan olla että onnistut ja jos niin teet, niin minä ja moni muu varmasti haluaa tietää miten.
Jostain syystä Rough Countryn 4” sarja ei korota kunnolla edes kahta tuumaa, en tiedä tulisko ulosjoustoja sitten tuon 4” lisää. Ainakin pari settiä katsastanut, 4x4 Partsin Jerkulta löytyy paperit.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" Jare Maasturiprojektit 426 03.01.2020 09:30
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 _kekkula_ Maasturiprojektit 10 26.10.2015 21:02
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2015 09:18
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. Jonkki Maasturiprojektit 15 05.03.2013 14:39
Ikuisuus Suikka-Projekti Palde Maasturiprojektit 19 29.12.2007 18:51


Sivu luotu: 22:17 (GMT +2).