|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2376
|
||||
|
||||
venttiili
Minulla saattaa olla yksi käyttämätön.
Itseasiassa ku kävin tallilla niin löytyi myös siisti käytetty lämppärin alipaineventtiili. Viimeksi muokannut Killman : 01.09.2017 18:08 |
#2377
|
|||
|
|||
Jos tuo oma venttiili ei ala toimimaan niin voin lunastaa venttiilin sulta jos olet siitä valmis luopumaan.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#2378
|
||||
|
||||
Mitäpä minä niillä kahdella tekisin, ota privalla yhteyttä jos tarvitset.
|
#2379
|
|||
|
|||
Tuntuu, että xj:lle on alkanu tavallista enemmän maistumaan soppa vaikka samanlailla sitä tullut polettua kun aikasemminkin. Lukijan mukaan pyöris open loopilla koko ajan, 88-90°C pyörii lämmöt ja CO2 näyttäs 4.98v. Ossaako kukaan sanoa vaikuttaako mikään muu anturi closed loopille siirtymiseen?
Autona 4.0 89 renix |
#2380
|
|||
|
|||
ei nyt kerkee selaa koko topiikkia läpi.
-90 xj ilmeisesti aw-4 automaagilla. sisään meno vuotaa öljyä. Onko jollain stefan mittoja tai vinkkiä mistä hankkia. Nopeus ois valttia en mistään amöriikästa ala nyt tilaa. -sami- |
#2381
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jos tarkoitat AW-4:n turbiinin stefaa, niin on hyllyssä, 15.00/kpl. Ei ole nettikaupassa, ja jos on kiire, niin tänään saa noutaa Espoosta (en osaa sanoa kauanko olen paikalla), huomenna ei olla töissä, seuraavan kerran maanantaina....
__________________
Killing time is not murder Viimeksi muokannut JAMANT : 28.09.2017 14:46 |
#2382
|
|||
|
|||
Lainaus:
-sami- |
#2383
|
||||
|
||||
Maanantai sopii mulle!
__________________
Killing time is not murder |
#2384
|
|||
|
|||
Lämmityslaitteen hana näyttää olevan alipainetoiminen. Onko hana kiinni vai auki, kun moottori ei käy? Vaiko jossain muussa mallissa?
Kyseessä on vm.-92 uutena Saksasta myyty Limited. |
#2385
|
||||
|
||||
Se on kiinni vain, kun on ilmastointi päällä tai lämmönsäätö ihan kylmää asennossa.... Ja koneesta se alipaine tulee, joten se on lähtökohtaisesti auki, kun ei kone käy, paitsi jos alipaineakussa on vielä alipainetta...
__________________
Killing time is not murder |
#2386
|
|||
|
|||
Kiitos pikaisesta vastauksesta. Nyt kun lähtötilanne on varmistettu, niin pitää alkaa suunnittelemaan jotain lämmitintä tuonne. TT-Thermo näin ensihätään vaikuttaa optiolta.
|
#2387
|
||||
|
||||
Jeeepula (xj 92) starttauttaa kylmänä v..tun pitkään, eli jokin kylmäkäynnistys jutska ei pelaa? Onko kokemuksia? Vartti roikassa ja lähtee kuin kesällä ...
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#2388
|
||||
|
||||
Lähtee kyllä kylmästäkin käyntiin kun ruiskuttaa lisäbensaa suoraan moottoriin.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#2389
|
|||
|
|||
Tuli tuossa hierottua kauppoja -90 Cherokeesta, Renixillähän se on mutta koitetaan pärjätä ku himotti liikaa tuo klassinen muotoilu ja oli hyvin tarjolla. Semmonen vika on että 4LO kun täräyttää päälle niin mitään ei tapahdu, ei pyöri etu- eikä takakardaani. Ilmeisesti siellä on joku siirtohaarukka löystyny/rikkoutunu tms. Onko iso homma korjata ja millä osilla lähtis diagnosoimaan? 2HI, 4PT ja 4HI toimi kyllä niinku pitääki. Tosi vähän tulee kyllä käyttöä hitaalle nelikolle, mutta kyllähän se toimimaan pitää saada. Sen verran lueskelin ameriikan kieltä, että ei pitäis mikään kauhea homma olla, joku vipu löysällä tms. Kyseessä luonnollisesti NP242.
Viimeksi muokannut driimis : 31.10.2017 22:39 |
#2390
|
||||
|
||||
Lainaus:
Toivottavasti sulla sentään ei ole ABS- jarruja tuossa, vaan on ihan perinteisillä lukkiutuvilla.. Lainaus:
Koita ensin säätää nivelistö, ja/ tai ota tanko irti jakiksen kyljestä ja käännä jakiksen vivusta vaikka pihdeillä pikkupuolta päälle niin että päälaatikko on vapaalla ja mielellään vielä takarenkaat on ilmassa. Koita sitten onko 4lo päällä vai ei. Jos ei vieläkään kytkeydy millään, niin eipä sitten oikeastaan näe kuin jakiksen irrottamalla ja avaamalla. Siellä on luultavasti joko siirtohaarukka viturallaan, tai sitten on itse siirtohaarukan liikuttamassa spooriholkissa vikaa mikä lukitsee sisääntulopuolen, etu- ja takavedon toisiinsa. Jakis on varsin helppo purkaa ja kasata, kunhan muistaa sen yhden sokkatapin olemassaolon. Etulohkossa on käyttövivun vieressä kumitulppa, minkä takaa paljastuu reikä mistä sokkatapin saa esim. sopivalla poranterällä pois. Lievällä väkivallalla tosin shift rail yleensä lähtee haarukoineen pois vaikka sokkatappi on paikallaankin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2391
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ps. Ois ylimääräsenä 17" 5x127 vanteet yhden talven ajetuilla 245/70 nastoilla myynnissä jos sattuis jollain oleen tarvetta. |
#2392
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mulla olis tarvetta 17" vanteille WJ/JK jaolla, mutta riippuu vähän ulkonäöstä ja ominaisuuksista.. Renkailla en kyllä tee mitään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2393
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2394
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tuli tuossa muuten semmonenkin juttu yhtäkkiä vastaan, että nopeusmittari lopetti yht'äkkiä toimintansa. Samoin vakionopeudensäädin ei ole toiminut ilmeisesti aikoihin. Kauheeta diagrammijumppaa kun yrittää englanniksi netistä tietoa etsiä vakuumiletkuista yms niin jos jollain täällä ois ollu vastaavanlaista ongelmaa ja ratkaisut löytyneet niin kiitollisena otetaan neuvoja vastaan. Ja jumansviidu että siellä menee jalkatilassakin johtoa miten sattuu ja konehuoneessa on liittimiä joille ei ole vastakappaletta yms. Vanhat autot ja purkkaviritykset I guess. Mutta jos joltain löytyis selkokielinen opas että mikä liitin on mikäkin ja tekee mitäkin niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Viimeksi muokannut driimis : 02.11.2017 22:53 |
#2395
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eli siis johtosarja on aikalailla sama karvalakkimallissa missä sähköllä toimii vain olennaiset, ja huippumallissa missä on kaikki lisävarusteet. Toki sitten kaikensorttiset muut purkkaviritykset on enemmän tai vähemmän yleisiä, kun joku on alkanut tekemään Jeepin huonoista sähköistä vieläkin huonompia Kannattaa suosiolla etsiä netistä Factory Service Manual, niissä on kaikki oleellinen millä auton saa purettua osiin ja rakennettua takaisin kasaan. Unohda Haynesin ja Chiltonin manuaalit, tosin niitä voi pitää mukana jos tarvitsee sytykettä nuotioon. Ainakin sellaiselta sivulta kuin jeepslimited.com on löytynt aika kattavasti Jeepin FSM:iä ihan ilmaiseksikin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2396
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#2397
|
|||
|
|||
Lämppärin kennon venttiilistä kyssäri:
Onko se venttiili osana lämpimän ilman lämmön säätöä, vai säätyykö se ilmapuolelta jollain tapaa? Tähtään siis siihen, että josko venttiilin vois ohittaa tai korvata jollain toisella ja jos niin minkälaisella. Korvaava samanlainenhan maksaa rokkenrollimobiilissa kympin luokkaa, joten mitenkään kalliista osasta ei ole kyse. Omissa haaveissa olis, että halutessaan sais päälle kylmästöinnin ja lämmityksen yhtäaikaa jos ei muuten ni huvin urheilun ja huurteenpoiston nimissä. |
#2398
|
||||
|
||||
Minkälaisia mahdollisuuksia olis saada toimivat sähköt jeeppiin?
Alkaa olemaan hermot pinteessä kohta, aina kun saa jonkun toimimaan niin jostain katoaa sähköt ja vastaan kävelee jos jonkinlaista viritystä. Eihän noista nyt kaikki haittaa mut miksi. Pitäiskö vaan pistää tilaten tuolta http://www.painlessperformance.com/ johto nivaska josko niiltä löytyis tosin sillä rahalla varmaan sais kokonaisen varaosa* auton. *paskoilla sähköillä
__________________
Kyllä se sii... ei mennykkään |
#2399
|
|||
|
|||
Mitenkäs näissä tuo takalasinpyyhin? Kajuutassa on kyllä nappi pyyhkimelle ja pesunesteen ruutalle, mutta takaluukussa ei oo yhen ainutta reikää mistä saattais edes pyyhkijän varsi tulla ulos Eli onko tähän nyt joku vaihtanut jonkun ihme tarvike-takaluukun vai onko näitä tullut tehtaalta ilman takapyyhkijää?
|
#2400
|
|||
|
|||
Nää topicit on vähän huonoja tiedonkeruupaikkoja kun hakutoiminne ei ohjaa tiettyyn viestiin vaan yleensä topiciin ja pitkä topic on nihkee kahlata läpi...
Joka tapauksessa siis: Minkä kokoset renkaat nykyään XJ:hin saa leimaan? |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |