Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.10.2017, 22:36
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.089
Perusasetus

Heh... aika täyslaidallisen heitti Timppa takaisin, mut korrektisti. Mukava aina seurata kun joku oikeesti tietää mitä haluu ja mitä on tekemässä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.10.2017, 04:21
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Joo siis Timo puheli jo kauan aikaa sitten D44-akseleista ja niiden kalleudesta/saatavuudesta mutta sitä en Jeeppitauoltani muistanut että etupään JK-Rubicon vaatii noin paljon muutoksia enkä tiennyt/muistanut sitä että Timolla oli takana jo D44HD, ym. yksityiskohtia.

Meillä on muutenkin Timon kanssa suuret periaatteelliset erot autonrakennuksessa, joista on aiemminkin "riidelty" ja siitä tässäkin tapauksessa oli näköjään kyse, vaikka muistamisen piikkiin tämän laitankin. Toisin kuin Timolle mulle moisessa projektissa olisi ollut tärkeää kokonaisuuden toimivuus olemattomalla raha- ja korkeintaan kohtuullisella työmäärällä ja sellainen projekti-WJ mulla nyt on!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.10.2017, 08:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Juu, nää on Hanskin kanssa tällaisia keskusteluita mitä välillä käydään
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2017, 01:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Jotain juttuja tekeillään uuden leveämmän taka-akselin osalta.. leveämpi etuakselikin valmistuu joskus, kunhan riittää rahaa, aikaa ja uusia osia

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2017, 13:45
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Hienot oranssit toppaovet!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.02.2018, 17:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Ei oikein ole ehtinyt rakentamaan autoa kun vaimo tekee lähinnä iltavuoroja & viikonloppuja, minä teen kämpässä sisäremppaa ja touhuan vauhdikkaan 3- vuotiaan tytön kanssa.


Mutta nyt ainakin tuli vähän osia etuakseliprojektia varten Dynatracin C:t on järeysluokaltaan pääosin samaa luokkaa balljoint D60 C:n kanssa, ja ihan julmetusti vahvemmat kuin alkuperäiset JK:n D30/D44:n C:t, tai etenkin alkuperäiset XJ/TJ/ZJ D30 C:t.
Alla vertailuna vasemmalta oikealle D60 kingpin, Dynatrac JK D30/D44, ja alkuperäinen JK D30/D44 C.

Alkuperäinen C on yläosan varresta n.45mm leveä, uusi on n.85mm; alaosa on orkkiksessa n.80mm, uudessa n.100mm. Lisäksi monin paikoin muutenkin vahvistettu mistä vain pystyy. Ei luulisi vääntyvän ihan helposti. Noilla rymytään 40" renkailla kivikossa, joten eiköhän ne kestä minun käytön ihan mukavasti.









__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.04.2018, 21:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Joku tuommoinen kasa metallia on pikkuhiljaa kerääntynyt. Siitä kait pitäisi tehdä jotain

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.04.2024, 12:50
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti

ihan tyhmyyttäni kyselen....miten paljon nuo "pellistä" tehdyt vahvikkeet tukevat akseliputkea. missä menee raja että noita pitäisi alkaa mitettimään ja rakentamaan? rengaskoosta johtuva vai mikä on se perus syy että näin tehdään?

ihan uteliaisuuttani kyselen


//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.04.2024, 13:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
ihan tyhmyyttäni kyselen....miten paljon nuo "pellistä" tehdyt vahvikkeet tukevat akseliputkea. missä menee raja että noita pitäisi alkaa mitettimään ja rakentamaan? rengaskoosta johtuva vai mikä on se perus syy että näin tehdään?

ihan uteliaisuuttani kyselen


//Janne
Tukee varsin paljonkin, siksihän niitä käytetään. Esim. tuon alumiinibanjoisen D44:n kohdalla ongelmana on sekä banjon eläminen, että heikohkot akseliputket. Trussi ei tuo kovin paljon painoa lisää, mutta tukevoittaa koko akselia ja toisaalta myös helpottaa kiinnikkeiden asennusta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 04:04 (GMT +2).