![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Takana on D44HD, jossa välitys on yhtä vahva kuin JK:n D44:ssä. Taka-akselin tuenta mulla on joka tapauksessa muutettu ihan toiseksi alkuperäisestä, joten minkä tahansa akselin laitankin taakse niin se täytyy muokata. Vastaavasti taas eteen on tulossa high pinion D44, ja niitä on tasan tarkkaan kahdessa autossa: 70-luvun Fordin F250- pickupeissa, ja Jeepin JK- Rubiconissa. TJ- Rubiconin etuakseli on low pinion D44, aivan yhtä heikoilla akseliputkilla kuin D30, ja samoilla XJ/ZJ/TJ jarruilla, olkavarsilla yms. Minulla on ollut WJ:n olkavarret, jarrut ja ohjaus jo 6 vuotta, enkä TODELLAKAAN halua sitä kasaa paskaa mitä näissä on orkkiksena etupäässä ![]() Lisäksi TJ:n akselit on liian kapeat, koska nimenomaan haluan sen 2"-3" leveämmän akselin ja vähemmän levittävät vanteet, että saa vähennettyä rasitusta etunavoilta, ja toisaalta myös scrub radius on silloin paljon parempi. TJ- Rubiconin taka-akseli vastaavasti on kiinnikkeiltään erilainen kuin ZJ:n akseli, ja ne tosiaan joutuisi muutenkin muuttamaan - ja sekin on liian kapea. Lisäksi TJ- Rubiconin akselit on pirun vaikeita löytää, ja ihan överikalliita siihen nähden mitä sillä rahalla saa. JK- Rubiconin akselit taas on pääosin sellaisenaan muuten hyvät, mutta niissä on pari ongelmaa: * Heikot akseliputket etenkin edessä * Liian leveät leimattavaksi ZJ:hin * ABS:t mahdollisesti ei yhteensopivat ZJ:n systeemin kanssa (ainakin eri hammasluku, mikä vielä ei ole ongelma, mutta tunnistimet ei välttämättä ole yhteensopivat ominaisuuksiensa osalta) * Pari JK Rubiconin akseleita jenkeistä hommattuna, joihin ensin vaihtaa välityksen tiheämmäksi ja tekee muut tarvittavat muutokset on loppupelissä kalliimpi kuin tilata suoraan vaikkapa Dynatrackiltä kokonaan uudet vieläkin vahvemmat ![]() Eli kyllä, tälleen kuten teen tulee juuri sen levyiset kuin haluan, tulee riittävän vahvat tähän käyttöön, tulee juuri niillä ominaisuuksilla kuin haluan, ja pysyy katulaillisena. Jos olisi rahaa eikä Trafin pykälät olisi ongelma, niin eteen tulisi HP D60 ja taakse GM:n full float 14-bolt. tai D70, ja renkaina olisi ~37" ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |