Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.10.2017, 18:56
pitkäpinna pitkäpinna ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.04.11
Sijainti: Jns,finland
Viestit: 26
Perusasetus

Onko -03 grand vitarassa pohja sinkittyä vai mitä? Arvelin vähän massailla sitä kun näkyy ruostetta olevan pinnassa, mutta millä sitä saa massata? Ei kait siihen mikään tavan alustamassa käy vai käykö?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.10.2017, 04:41
Tate Tate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.11.07
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 255
Perusasetus

Noniin tuli vaihdettua Suzuki Lianaan moottori. Vanha siis oli ihan kaput. "Uuden" ostin Ebaystä ja iskin pikku huoltojen jälkeen paikoilleen. Noh... heti tuli huomattua että tekee painetta jäähdytysjärjestelmään kun letkut ihan pinkeinä. Korkin jos avaa niin kuplia nousee säännöllisesti joten jotain vikaa on. Ei muuta kuin moottori irti ja purin kannen pois.

Kysymys kuuluu onko kokemusta noista M16A koneista. Yllätyksekseni huomasin että moottori on ns. open deck mallia. Meneekö noihin kannentiivisteremontti ihan samalla tavalla kuin perus lohkoihin? Jotenkin nuo sylinteriputkien yläpäät näytti hiukan epäilyttäviltä saako niitä pitämään. Kannattaako näihin ylipäätänsä vaihtaa tiivistettä vai meneeekö näistä muuta isompaa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.10.2017, 16:13
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Aika harvoin taitaa noita joutua avaamaan, joten hankala sanoa. Taitaa päteä sama ohje kuin muihinkin, eli molemmat pinnat suoraksi, uusi alkuperäinen tiiviste väliin ja uusilla pulteilla oikeaan kireyteen.

Sellainen huomio vielä tiedoksi, että kun kansi esikiristetään tiettyyn momenttiin ennen asteen mukaan kiristämistä, kannattaa käydä momenttiavaimella jokainen pultti vielä 2-3 kertaa läpi. Tämä siksi että ne ensiksi kiristetyt jää aina vähän löysemmälle kuin viimeiseksi kiristetyt.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.10.2017, 19:20
Ämpäri Ämpäri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.08.17
Sijainti: Liperi
Viestit: 6
Perusasetus

Vitaran vetonivel - miksi näitä on kahta pituutta tarjolla


Skruvat.fi :stä tarjotaan 95 vitaraan murroksen ulkoniveliä, kahta pituutta .. toinen 0n 181,5mm ja toinen 181,2mm. hinnassa ei juuri eroa ..joten sillä ei liene merkitystä.. neljän.viijenkympin välissä arvo. alunperäistä en viihtisi mitan takia ennakkoon purkaa. joku peruste noille mitoille lienee, mut tietääkö kukaan onko käyttöikään merkitystä kumpi paree.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 12:45 (GMT +2).