Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.09.2017, 08:24
patrik:n Avatar
patrik patrik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.16
Sijainti: sodankylä
Viestit: 179
Perusasetus

-93 2.6bensa.
Kylmänä toimii ja vähän ko lämpiää niin alkaa nykimään ja sammuuki jossaki välissä. Kaasua ei kestä painaa.

Mikäköhän vois olla ja mitä/millä tavalla testata?
Ei ole oma auto mutta pitäs se kuntoon saada

Edittiä. Onnistuuko automaattiryyppyä pitämään päällä? Sais selville onko bensan saannissa vai meneekö sähköpuolelle vika


Viimeksi muokannut patrik : 27.09.2017 14:02
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.10.2017, 08:43
patrik:n Avatar
patrik patrik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.16
Sijainti: sodankylä
Viestit: 179
Perusasetus

Ylläolevasta näkee auton tiedot.
Imupäällä toimii ja ko se sammuu niin loppuu bensan saanti.
Mikä kaasari tässä on jos netistä löytäs räjäytyskuvat?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.10.2017, 22:15
Kasitonni:n Avatar
Kasitonni Kasitonni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.09.17
Sijainti: Suomi
Viestit: 47
Perusasetus

https://www.youtube.com/watch?v=Wizl0zQvaqs
Onko jollekkin tuttua naputtelua? Ei ole oma video.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2017, 18:48
HMO HMO ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.06.15
Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 89
Perusasetus

Auto siis 2.5 TDI L200 2001 Magnum. Muutamia kysymyksiä josta löytyi kyllä sekalaista juttua mutta ei oikein suoria vastauksia. Joten:

1) Kun nelivedolta vaihtaa takavedolle, mittariston vihreä akselisto jää vilkkumaan. Kytkeytyykö neliveto pois oikeasti vai temppuileeko jokin anturi? Voiko testata jotenkin?
2) Sama homma kun painaa takalukon keinunappia toiseen suuntaan. Jää vilkkumaan vaan punainen valo, mutta muuta ei tapahdu. Kun painaa taas toiseen suuntaan vilkkuminen loppuu.

Onko muilla ollut samoja ongelmia? Miten korjasitte? Mistä vikoja kannattaa lähtä purkamaan? Jos joku tietäs?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.10.2017, 19:36
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HMO Näytä viesti
Auto siis 2.5 TDI L200 2001 Magnum. Muutamia kysymyksiä josta löytyi kyllä sekalaista juttua mutta ei oikein suoria vastauksia. Joten:

Onko muilla ollut samoja ongelmia? Miten korjasitte? Mistä vikoja kannattaa lähtä purkamaan? Jos joku tietäs?
Tossa pääosa syistä vilkkuvaan nelikon valoon -> http://www.l200.org.uk/community/ind...&topic=30595.0

Takalukko ei kytkeydy jos sevaan vilkuttaa. Se saattaa kyllä välillä miettiä aika pitkäänkin. Kannattaa koittaa liikuttaa hiljaa edes takas. Lukko ei kytkeydy jos vauhtia on yli 12km/h.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2017, 09:04
HMO HMO ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.06.15
Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 89
Perusasetus

Eli vapaasti suomentaen ongelma on yleensä?

- Juuttuva etuperän takana oleva akseli joka kytkee vedon etuakselille
- Ilmanpaineletku vuotaa
- Ilmanpainesäiliö ruostunut puhki tai vuotaa
- Solenoidivika

Jos lähtisi helpoimmasta niin voikohan testata silleen tuota ilmanpaineen tuloa että irroittaa siitä akselista joka kytkee nelivedon nuo ilmanpaineletkut ja siirtelee sitä vaihdekeppiä mistä valitaan vetotapa. Samalla tunnustelee että kulkeeko ilma tai tapahtuuko mitään? Tai tietääkö joku missä nuo solenoidit sijaitsee niin voisi niitä rassata.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.10.2017, 12:27
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 382
Perusasetus

Tais noi solenoidit olla vänkärinpuolla aika alaalla
__________________
M.O.C
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.10.2017, 16:50
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HMO Näytä viesti
Eli vapaasti suomentaen ongelma on yleensä?

- Juuttuva etuperän takana oleva akseli joka kytkee vedon etuakselille
- Ilmanpaineletku vuotaa
- Ilmanpainesäiliö ruostunut puhki tai vuotaa
- Solenoidivika
Helpoimmalla varmaan pääsee joo kun otat sen alipainekellon irti mikä liikuttaa sitä karaa etumurikassa ja siirrät keppiä ja katot liikkuuko se.
Jos ei niin sitten voit kattoo ne solenoidit mitkä on apukuskin puolella lokarinkaaren päällä. Etuperälle menevät letkut irti ja koitat sormella tuntuuko alipainetta niissä kun keppi eri asennoissa.
Jos imu muuttuu solenoidista toiseen niin vika sillon joko siinä alipainekellossa tai siinä alipainesäiliössä mihin ne letkut menee.

Jos se imu ei muutu niin sillon on ne solenoidit tod näk sököt. Niitä saa ebaysta aika edullisesti oliskohan ~30e.

Jos noi kaikki edellämainitut kohtee toimii niin sitten vika voi olla siinä etumurikassa olevassa anturissa mikä tunnistaa sen karan asennon.

Mutta yleisin vika on noi solenoidit tai alipainevuoto.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5059 22.09.2025 13:58
Mitsubishi L200 -91 veikkaaja Maasturiprojektit 8 28.01.2012 14:47
Mitsubishi L200 Jeepp Tekniikka & Jutustelu 1 16.03.2011 10:05
Myydään Mitsubishi L200 JP80 O/M/V Ajoneuvot 1 14.09.2010 11:45
M:Mitsubishi L200 -04 4wd isuzubj O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2007 16:38


Sivu luotu: 00:31 (GMT +2).