|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#751
|
|||
|
|||
Pitäs.
|
#752
|
|||
|
|||
Jos imupuoli on 100varmasti auki niin sitten toinen pää. Eli pakoputki tukossa?
Jos käyntiääni on normaali niin syöttöpumpun ajoitus on varmaan kohdallaan.. |
#753
|
|||
|
|||
Hj61 tihkuu nestettä kannen päälle suuttimen viereen. Ei haise sormissa p-aineelle. Voiko tihkua jäähdytin-nestettä suuttimen ja kannen välistä?
|
#754
|
|||
|
|||
Turbolle menevä jäähytysputki/letkunpätkä ehjä? Omassa tihkutti klemmarin juuresta kerran, oli mennyt haperoksi.
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
#755
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#756
|
|||
|
|||
Ei ole se. Kannen yläpuolella olevat letkut kuivia.
|
#757
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ensiksi tarkastaisin ilmansuodattimen, ja että ns. kaasuläppä avautuu täysin auki, ja molemmat putket syöttäpumpulle ovat paikoillaan ja ehjät. Sitten silmämääräinen tarkistus pakoputkelle; siis että ei ole mistään niin lytyssä, että halkaisijaa on vain alle puolet? (Jos on pitkään ajettu, kalvo/kalvon letkut vuotaen, Pakoputki vois olla myös nokeutunut/pikeytynyt umpeen... se tarkoittaisi sitä, että pakosarja käy tosi kuumana normaalissa matka-ajossa, samoin kuin pakoputki.) Miten käy tyhjäkäyntiä; siis normi kesäisen käynnistyksen jälkeen; JA maantie lenkin jälkeen? Haiseeko missään vaiheessa pahasti "kitkuamiselta/öljyn käryltä" Olisko imuventtiili/venttiilit palanut/mutkalla tms. silloin k.o pytystä pääsee huonosti palanutta dieseliä imusarjaan, ja sitten toisiin sylintereihin, jonne ruiskutetaan täysi annos dieseliä, siis happi loppuu, Ja palaa kuumassa mustaksi noeksi.... Puristuspainemittaus olisi paikallaan. siis pitää olla mittari reiluun 20 kg/cm2 asti. Kotioloissa tms. ns.Nolla Budjetilla voi kokeilla seuraavaa: PAHASTI Vuotavat venttiilit yms löytää siten, että ruuvaa hehkutulpat pois yksi kerrallaan, ja kokeilee tukkia hehkutulpan reikää esim. kumikäsineen peukalolla; jos puristuksia on se reilu 20 kg, niin ilma "vislaa" karataessa, starttauksen aikana (sammutin päällä) Ja 10 kg puristukset pitää paljon matalampaa ääntä... ja 5 kg/cm2 pysyy kumipeukalon alla kohtuu helposti. Ja tämä maallikko testi tarkoittaa sitä, että jos 1-3 sylinteriä on pari kertaluokkaa huonompia, kuin loput, niin vika lienee moottorissa, ei syöttöpumpussa? Toki; jos haluaa täsmätietoa, niin kannattaa kääntyä ammattilaisten puoleen. p.s onhan siinä sinun moottorin kyljessä "se tuulilasin pyyhkimen moottori" Siis sammuksissa syöttöpumpulle tuleva vipu on omassa asennossaan, ja startatessa käy "pakkosyötöllä", ja käynnistyessään palaa keskiasentoon? |
#758
|
||||
|
||||
Se sammutinmoottori eli edic, pitäs käydessä olla se pumpun vipu keskiasennossa ja olikohan sammutus eteen työnnettynä ja pakkosyöttö taaksepäin.
Eipä ois eka edicci ku vittuilee . Mul oli joskus yhdestä edicci poistettu ja se pumpun vipu vedetty nippusiteel pakkosyötölle ja syöttöruuvist vähennetty vaan aineen saantia ja veti kyl ihan hyvin. Et jotenkin ei oikeen viittais siihenkään
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#759
|
|||
|
|||
Jos dieselissä on "syöttö-" liian pienellä, se sammuu... musta savu tarkoittaa piänvastaista.
|
#760
|
||||
|
||||
Oisko vinkkiä mistä löytyis Hj61 vaihteiston kannatin kumi?
Eli se "suora" malli, se jossa palkin puoli on suora ja vaihteiston puoli V mallinen. Hj60 ilmeisesti V ja V? Marmorilta varmaan löytyy mutta hinta luultavasti suolainen? Joku ehdotti korjakumia mutta sielt en vielä kysynyt. |
#761
|
|||
|
|||
Selailin palstaa ja löysin jostakin väitöksen että hj61:ssä saa olla korkeammat päästöt kuin normaalisti. Pitää vaan maahantuojalta hakea todistus ja näyttää katsastusmiehelle. Pitääkö moinen väite paikkaansa koska omassa oli savutus arvo 3,2 ja tämän väitteen mukaan se saa olla 3,2?
|
#762
|
|||
|
|||
Mulla oli 3,2 ja hylsy tuli siitä.
Lainaus:
|
#763
|
||||
|
||||
3.2 saa olla 61 savut ja konttorilta pitää löytyä siihen tieto
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#764
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#765
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Harbor Cruisers |
#766
|
|||
|
|||
Joo löysin tuon itsekki trafin sivuilta. Tää homma vaikuttaa niin kusetukselta kuin olla ja voi.
|
#767
|
|||
|
|||
Onko kokemuksia sopiiko jack wheeler 15x8 et -20 HJ:hin? Ilmeisesti -20 et on siinä ja siinä ja riippuu vanteen mallista mahtuuko paikalleen?
Vai tarviiko mun tilata 1kpl sovitusvanne ensin? |
#768
|
|||
|
|||
Projektina hj60 -83 johon laitan 12ht. Mitäs kaikkia sähköjä siihen pitää vetää. Voiko sitä orkkis hehkusysteemiä käyttää tuohon uuteen koneeseen?
|
#769
|
||||
|
||||
Hj61 on imusarjahehku. mulla ei ole ollut käytössä koko hehkua (rele jumissa) ei ole mitään tarvetta ennen -15 pakkasia ja lähtee kyllä kovemmillakin pakkasilla käyntiin mutta vähän karkeasti.
Tuo suorasuihku kone on niin herkkä lähteen käyntiin ettei kerkeä kuin hipaista avaimeen kun moottori jo käydä ruksuttaa omillaan. Varmaan riittää jos vaikka kytkee nappihehkun? Taas jos jokapäiväisessä ajossa niin tuo jälkihehkutus vähentää sylintereiden huuhtelua kun alkaa polttamaan puhtaammin aikaisemmassa vaiheessa. |
#770
|
|||
|
|||
Joo. Tämähän naksahti käyntiin vähä turhankin äkkiä. Meinasin vähä pyöräyttää että kuulee millaista ääntä se pitää startilla niin ehti vissiin pyörähtää vajaan kierroksen niin oli tyhjäkäynnillä. Ymmärsin vaan jostain syystä väärällä tavalla sen sammuttimen. Ei ollu siinä johdoissa ollenkaan sähköä ja näköjään oli alipaine letku irti niin sehän lähti käyntiin. Otin vanhasta edicin liittimestä sähöt siihen sammutusventtiilille ja paikkasin alipaine vuodot. Nyt lähtee käyntiin ja sammuu avaimesta.
Minkälainen ero mahtaa olla noiden hehkuhommissa. Jos ottas sen 60 hehkureleeltä piuhat tuolle imusarjahehkulle |
#771
|
||||
|
||||
Voisiko joku ystävällinen henkilö kuvata hyvät kuvat kuinka helma yhtyy takakaareen ja sisälokariin? Alkuperäiset helmat siis kyseessä. Kuvat voi laittaa vaikka pennanen.sami(at)gmail.com
|
#772
|
|||
|
|||
Päivitin HJ61:n keulan alle ARB:n OMEt ja tietenkin samalla lähti kaikki vanhat hilppeet mäkeen. Kun noi vanhatkaan lehdet eivät tainneet ihan väsähtäneet orkkisjouset olla niin kiinnostaisi tietää, jos joku ne tunnistaa albumin kuvista. Keltaiset "MRT" kirjaimet ovat jousien pinnasta erotettavissa ja 8:n lehden pakat. Olisikohan keulan stanssi ollut noillakin luokkaa + 2-3" vakiota korkeammalla eli käytännössä sama mihin OME:llakin päästiin.
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8377 |
#773
|
|||
|
|||
Savutus loppui ja tehot palautui kun vaihdoin suuttimet,Tiedä sitten mikä vanhoissa oli mutta nyt ei tunnu ylämäet missään 1.5t kärrykin liikkuu kevyesti.
|
#774
|
||||
|
||||
tuliko ihan rempatut suuttimet vai jostain toisesta paljon ajetusta koneesta?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#775
|
|||
|
|||
Nyt ois aika hommata uudet jouset hj60 alle. Trailmasterin +75 mm settiä katsoin jo. Oisko se hyvä vai oisko joku muu parempi. Vois vaihtaa vaikka kaikki osat jousitukseen samalla.
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 237 | 06.09.2024 11:37 |
Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |