Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #5  
Vanha 06.03.2005, 01:39
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Joo, eli vähäpäästöisestä autosta et voi ottaa kattia tai edes sisuksia irti, ei mee päästöistä läpi. Mutta katalysaattori, käytettävä lyijytöntä -versiossa käytännössä kuoret riittää (kuka sinne sisälle näkee) koska päästörajat ovat samat kuin tavallisessa kaasarikoneisessa.
Olen vähän erimieltä, sen verta monesta autosta pakokaasuja olen mittaillut ja seuraavaa olen todennut...
- kattiautossa ennen kattia mitattuna pakokaasut ovat hyväksyttävät katsastukseen monessa katti autossa
- normaali ruiskukone läpäisee kattiauton päästöarvot ilman kattia ja lambdaa

Siis se on mahdollista ilman kattia päästä läpi päästömittauksista, mutta mahdollisuudet ovat alle 10 % luokkaa vanhemmalla autolla, mutta vähän ajetulla 2000 mallilla on hyvät mahdollisuudet päästä läpi ilman katin sisuksia.

j.h

Katin poistolla saavutettu edut ovat "pääsääntöisesti" olemattomat (teho/kulutus).

edit: Tossa huomasin -MATTI- in ammatin, joten pakokaasuja sinäkin olet mittaillut, mutta siltä omien kokemuksen perusteella olen erimieltä edelleenkin.

Edited by - jpisteh on 06/03/2005 02:20:53
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 02:32 (GMT +2).