Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.09.2017, 14:59
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

juuri näin toimii vanha 4wd pitävällä pinnalla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.09.2017, 17:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ISE Näytä viesti
juuri näin toimii vanha 4wd pitävällä pinnalla.
No ei toimi noin. Kiinteä nelikko menee suoraan ihan normaalisti vaikka kuivalla asvaltilla, kääntyessä sitten jurnuttaa vastaan jos kuivalla tai muuten kohtuu pitävällä runttaa menemään.


Veikkaisin ihan samaa kuin Matti, että joku on vaihtanut väärät perävälitykset toiseen päähän, tai sitten toisessa päässä on renkaat eri halkaisijaa kuin toisessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.09.2017, 22:55
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

ajaa märällä hiekalla suoraan ja kattoo, jättääkö jompi kumpi akseli merkkejä. esim näyttääkö toisen akselin renkaat pyörivän nopeammin kuin toisen ja jääkö jommalta kummalta akselilta syvemmät urat hiekkaan?

Mitkä lie orkkis bensarunnerin välitykset, dieselissähän on 4.56
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.09.2017, 03:38
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
ajaa märällä hiekalla suoraan ja kattoo, jättääkö jompi kumpi akseli merkkejä. esim näyttääkö toisen akselin renkaat pyörivän nopeammin kuin toisen ja jääkö jommalta kummalta akselilta syvemmät urat hiekkaan?

Mitkä lie orkkis bensarunnerin välitykset, dieselissähän on 4.56
3.0td oli 4.1 ja 4.3 välitystä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.09.2017, 07:40
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Tekstissä maininta "Tuon ongelman alettua"mulla teki hiluksi ihan samaa aikoinaan, En koskaan perehtynyt siihen kun muuten toimi ainoastaan jyrkissä käännöksissä ohjas suoraan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.09.2017, 14:54
Marriuzi Marriuzi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.17
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 53
Perusasetus

Kiitoksia vastauksista! Unohtu mainita et runneri on 3.0 bensa manuaali.
Joo eli viime talvena en huomannu mitään erikoista neliveto päällä kun joitain kertoja ajeli.Voihan olla et talvella ei ehkä niin huomaakaan ku on liukkaampaa. Peristä en tiiä onko joku edellinen omistaja joskus vaihtanu eriperän, mulla ollessa en oo tehny mitää muutoksia ennen enkä jälkeen. Renkaat on joka kulmassa 33/12,5/15! Eli ei voi johtua renkaista.

Mietin tuossa myös että kardaanien ristinivelissähän näyttäs olevan rasvanipat! Voiko lisätä rasvaa vai onko vaan koristeena!😁 Ne kardaanithan on kaksosasia et tanko on toisen sisässä, niin lisäsin rasvaa vähän ja huomasin et se tanko rupes liikkuu ulos päin. Teinkö nyt väärin et lisäsin rasvaa!? Voisiko laahaus/ jarrutus johtua siitä kun se tanko työnty ulos edessä ja takana, eli käytännössä kardaani piteni!?!? Nyt kun muistelen et sen jälkeen vika ois tullu!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.09.2017, 15:27
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.194
Perusasetus

Onhan renkaat edessä ja takana samaa merkkiä.
On meinaan isojakin eroja halkaisijassa eri merkkien kesken vaikka sama kokomerkintä.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj60 neliveto päällä tahtoo puskea taika Tekniikka & Jutustelu 2 11.02.2010 23:39
XJ:n hidas neliveto ei pysy päällä. 98LX Tekniikka & Jutustelu 1 09.02.2009 18:41
jurinaa neliveto päällä... TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 27 19.03.2008 14:20
HJ täristää rattia neliveto päällä samid Tekniikka & Jutustelu 1 24.01.2008 13:42
Huristeletko neliveto päällä Nerd-O Chit-Chat 57 06.01.2006 23:42


Sivu luotu: 19:18 (GMT +2).