![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kokeile ilman korkkia.
__________________
Jeep ISORY |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Terve.
Tuli vaihdon kautta tommonen 1995 vm YJ Sahara 2.5 koneella ja manuaalilaatikolla pihaan ja sitä tässä pikkuhiljaa rupean jalostamaan mikäli ei tommosenaan kaupaksi mene. Vikalistalta ensimmäisenä löytyy vaihdelaatikon synkrot ääntää tiedossa oli että 3 vaihteella rusahtaen mutta aika ilkeä ääni tuntuis myös isommissa nopeuksissa kuuluvan kytkin pohjassa maantienopeuksilla. Mitäs vaihdelaatikkoa tohon vois suoraan tarjota tilalle kun noita YJ manuaaliaskeja ei ihan kauheesti näytä tyrkyllä olevan. Ja onko kukaan tehnyt swappia manuaali-automaatti jos siihen rupeis esim xj jeepistä tekniikkaa uittamaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee Zj 4.0 1996 Jeep Grand Cherokee Wj 2.7 2004 Jeep Cherokee Xj 4.0 1990 Jeep Cherokee Xj 4.0 1991 Jeep Cherokee Kj 3.7 2004 Jeep Wrangler YJ 2.5 1995 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Onkohan tuota Paimelan Paronilla myynnissä olevaa Wrangleria kukaan käyny tutkiskelemassa? Olis vaan pitkä matka lähtee potkiin renkaita...
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Iski kauhian kuumeen päälle saada ens kesäks V8 Wrangleri suorilla putkilla cruisinkiautoks. Nettiautossa olisi -90 4.2 manuaali jenkkituonti täyspäästömalli tarjolla ja toisaalla -93 Grand Cherokee 5.2 sopurahalla tekniikan luovuttajaks.
Menisi juuri teho ja tilavuusrajoihin tuo 5.2 ko autosta. Haluaisin samalla päivittää automaatiksi. Sit tarvittaisiin asiantuntijaraatia kertomaan voinko teknisesti ottaa koko moottoripaketin jakikseen asti cherokeesta ja istutttaa sen järkevästi Wrangleriin. Akselit ei taida mennä enää bolt-on kun Wranglerissa on lehtijouset ja Cherokee kierrejousilla? Tarkoitus olisi pitää homma mahdollisimman bolt-on-tyyppisenä. Jos loota ja jakis ei sovi, niin sopiiko 5.2 kone tuohon manuaalilootaan kuinka helposti tai sopiiko automaatti wranglerin jakikseen? Onko -93 grand cherokeessa jo kuinka monimutkainen ajonestolaitteisto ja kokemuksia johtosarjan siirrosta? Nimimerkillä Hurahtanut
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kandee ainakin tarkkaan mitata voimalinjan pituus, veikkaisin että 46RH on kohtalaisen paljon manuaaliaskia pidempi. Sitten taas kasikone on aavistuksen kuutosta lyhyempi ja jos sovittaa koko paketin mahd. eteen niin voisi jopa onnistua.
Koko johtosarja tarvittavine älybokseineen ZJ:stä (tai muutos megasquirtille), mittaristokin pääosin pitäisi toimia. Jos (kun?) '90 YJ on vielä mekaanisella nopeusmittarilla, niin kannattaa muistaa että mekaanisen mittarin vaijerihässäkkä menee jakiksessa hienosti sähköisen mittarin anturiversion tilalle. Itselle tuli '90 XJ:stä 242:n sisuskalut ja takalohko '98 ZJ:hin, ja ZJ:n anturi meni suoraan paikalleen 242:een. '93 V8 ZJ:n automaattilaatikko on muuten hydrauliohjattu, mutta on siellä vähän sähköäkin. Tosin se ei menoa haittaa jos pitää alkuperäiset älyt ja johtosarjan tarvittavilta osin. Megasquirtin kanssa jos tekee niin sitten en tiedä.. YJ:n jakis sopii muten '93 ZJ:n perään, mutta sisääntuloratas pitää vaihtaa. Sulla on siellä 21- spoorinen (pituudesta en tiedä), '93 V8 ZJ kaipaa 23-spoorisen ja muistaakseni pitkänä mallina.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ja YJ:n kutonen ja ZJ:n kasi ei oo helppo vaihdettava vääriin laatikoihin, koska kuutonen on AMC:n jaolla ja kasi on Moparin jaolla...
__________________
Killing time is not murder |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Elikkäs ei ole mahdoton projekti. YJ jakis mahdollisesti käy suoraan 46RH perään sopivilla rattailla. Jos ei löydy suoraan kaupasta, niin aina voinee koneistaa sopivat osat olemassa olevista osista? ZJ: jakikseen ei sopinut YJ kardaanit?
Jakis määrää koneen paikan eli korvakkeet vaan sopivaan kohtaan. Näytti olevan melko helppoa mallia tehdä 3mm pellistä. Sähköflektillä teen joka tapauksessa niin tilan riittänee. Moottorinohjauksen haluun pitää vakiona ainakin alkuun, ettei jää kesän ajot ajamatta sähköjen puuttumisen takia. Taitaa tuon ikäisessä mennä johtosarjat loogisesti enempää joka suuntaan haaroittumatta? XJssä taitaa olla vakiona valurauta pakosarjat jotka on melko blockhuggerit? Saako YJssä tuplaputkia muuten järkevästi sivuille ku vetämällä eturenkaiden takaa helmaa pitkin taakse? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| vitaran suurin rengas | BryGgi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.03.2013 15:33 |
| suurin mahdollinen rengas rockyyn?! | jonza | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.11.2011 18:39 |
| Suurin sallittu rengas koko Pajeroon? | Osmo87 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.10.2008 18:39 |
| LN65L Hilux suurin sallittu rengas? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.11.2006 09:45 |
| Useampi rengaskoko otteeseen muutoskatsastamalla | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 11.02.2006 09:37 | |