|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Willys ei tahdo käynnistyäPotilas on Willys Jeep CJ5 -57 Carterin kaasuttimella. Ei tahdo lähteä käyntiin. Saa startata monta kertaa ja lopulta kun lähtee, niin ikäänkuin yhdestä potkusta. Ongelma pahimmillaan, kun yrittää käynnistää puolilämmintä konetta. Ei oikein käsitystä, onko kuristimesta enemmän haittaa, kuin hyötyä. Tähän mennessä akku (6v) uusittu. Startti huollettu. Tulpat vaihdettu ja ovat kuivat pitkän starttauksen jäljiltä. Kaasutin puhdistettu kotikonstein ja asennettu korjaussarja. Kaasutin uittaa yli, vaikka uimuri on säädetty. Ajossa ei meinaa vastata nopeaan kaasun painallukseen, vaan tukehtuu hetkeksi. Tuoreet bensat ja suodatin asennettu väliin. Sillä siis pääsee reissuun, mutta se ei halua palata takaisin. Onko mitään ideaa, tai tietoa sellaisesta korjaamosta, jossa ymmärretään vielä kaasarivehkeiden päälle
|
#2
|
|||
|
|||
Toimiiko kiihdytyspumppu?
Eli jos moottori sammuksissa kurkit kaasarin kurkkuihin ja käsin "painat" kaasua niin ruiskuttaako kiihdytyspumppu kurkkuihin bensaa? Ja minkälainen käynnistysmetodi sulla on? Nämä vanhat kaasarivehkeet on jokainen vähän oma yksilönsä tuon käynnistysmetodin suhteen. Tuossa minun -57 kesäpelissä on myös carterin kaasari ja siinä pitää lämpimänäkin pari kertaa polkaista kaasua ennen starttausta, ja startatessa pitää pikkusen kaasua. Eli kiihdytyspumppu antaa ennen starttausta "hörpyt" Ilman noita toimenpiteitä sitä saa startata vaikka koko päivän, eikä varmasti käynnisty. Kylmää konetta kun lähtee käynnistelemään niin kaasua saa pumpata 5-8kertaa ennen starttausta että käynnistyy kunnolla. |
#3
|
|||
|
|||
Kiihdytyspumppu tuntuu toimivan. Ainakin päältä katottuna hiukan ruikkii. En tiedä ruikkiiko tarpeeksi.
Mulla ei ole mitään käynnistysmetodia vielä tälle autolle. Kokeilen noita konsteja seuraavaksi. Mitenkäs sen ryypyn kanssa? Onko hyötyä, vai pelkästään haittaa? Sitten kun on lähteäkseen, niin ei tarvitse kuin puoli pyöräytystä ja toisinaan ei sitten millään käynnisty. |
#4
|
||||
|
||||
Ainakin Go-Devil orkkis Carter W-O:lla lähtee parhaiten lämpimänä ja kuumana käyntiin kun kaasu on pohjassa. Kokeile sitä seuraavaksi.
Kylmänä sitten ryypyt ja kaasun pumppaukset. Tukehtuminen voisi johtua "Metering-Rodin" väärästä säädöstä, Siitä nämä kaasarit on yllättävän tarkkoja. Tuolla jotain YF:n säädöistä: https://cj3b.info/Tech/CarbsDave2.html Yks mikä kannattaa 6V:n sähköjen kanssa tehdä: Lisämaakaapeli akulta suoraan startin perään, Alkaa pyörittämään starttikin ihan erilailla. |
#5
|
|||
|
|||
Minkälainen koho kaasarissa on, messinkiset tuntuu tykkäävän huonoa noista nykybensoista.
Hukkuvat sinne kammioon, ja juurikin käynnistys on hankalaa, kierroksilla ja käynnissä kun ei ookaan niin väliä vaikka tulvii. |
#6
|
|||
|
|||
Ongelmana oli kuitenkin sähkövika.
Maajohto ei saanut kunnon kontaktia moottorin korvakkeesta. Kaapelin siirto startin juureen auttoi. Nyt lähtee taas puolella startin pyöräytyksellä käyntiin. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Chevrolet G-7117 -42 + Willys MB -44 + GMC CCKW 353 -44 + Willys MBT -42 | Jeeper | Maasturiprojektit | 790 | 25.01.2022 17:52 |
Willys ToySan | SeppoHovi | Maasturiprojektit | 352 | 10.10.2016 19:31 |
Big Willys | oska80 | Linkit | 3 | 09.02.2011 20:34 |
Willys Jeep CJ3B ´54 ja Willys kärri ´43 | Rambleristi | Maasturiprojektit | 5 | 09.01.2011 23:25 |
Ostetaan Jeep Willys | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 06.02.2009 17:30 |