Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 02.03.2005, 21:27
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kyllä se valitettavasti juuri noin menee, mutta siitähän seuraa 3 cm per puoli lisää leveyttä (3 cm + 3 cm = 6 cm). Tukivarsien asemoinnissa ja jousten sovituksessa (etenkin takana) 60:n akseleilla näytti saattavan tulla hieman ongelmia, kun banjokin on toisella puolen sen kolme senttiä ulompana. Muun muassa tuon takia ajattelin pitäytyä noissa kapeammissa akseleissa, joilla jouset saa takana ehkä järkevämmin rungon alle tai palkkien sisäpuolelle, kuten esim. LJ:ssä.

Vallitseva suunnitelma on ottaa nykyinen iskarien yläkiinnitykseen käytetty putki pois, tai ainakin siirtää sitä sen verran, että saan niille main kaksi putkea yhdistämään pitkittäisiä runkopalkkeja, joiden väliin sitten tekisin kupin jousta varten, vähän kuin G-mersussa, mutta niin että jousi ei jäisi rungon ulkopuolelle.

Onkohan iskunvaimentimista mitään säädöksiä, eli saako niitä tehdä itse tieliikenteeseen? Mm. Citroënin joissain erikoismalleissa käyttämä ja Australiassakin nelivetoautoihin settinä saatava järjestelmä olisi aika kiva, jossa iskarit olisivat itse asiassa hydraulisylintereitä, joiden välillä menisi eteen ja taakse ristiin putket. Tämä estäisi periaatteessa täysin auton kallistelun sivusuunnassa, mutta antaisi silti akselien joustaa yksitellen sisään ja ulos, eikä haittaisi ristijoustoja mitenkään. Pienillä paineakuilla voisi sitten poistaa järjestelmästä liiallista kankeutta. Iskunvaimentimina toimisivat säädettävät kuristusventtiilit sylinterien välisissä putkissa.

Voi kyllä olla että vaativat nuokin tehdastekoisuuden, mutta jos käyttäisi vain tehdastekoisia hydraulikomponenttejä?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
patrol kierrejousitus? MotorPsycho Tekniikka & Jutustelu 0 11.08.2007 10:00
kierrejousitus hj:hin upi7 Tekniikka & Jutustelu 14 07.10.2006 11:37
millaiset iskarit +kierrejousitus? Tekniikka & Jutustelu 16 06.04.2005 15:30
Kierrejousitus Linkit 12 02.12.2004 12:36
sj:n kierrejousitus Turboic Tekniikka & Jutustelu 1 10.11.2004 09:33


Sivu luotu: 21:17 (GMT +2).