Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #7  
Vanha 29.06.2017, 20:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos sopii hitsaamaan esim. MIG:llä


Niin rautasahanterällä tms enin Ruoste pois, ja sitten MIG hitsillä mutteri päähän.
Jos tilaa on, niin tuo prikka/korilevy on hyvä "viilausvakuutus"
Homman nimi on se, että maakenkä on sylinterinkannessa tms, ja kun lanka alkaa palaa pultin päässä, niin siirretään langan pää mutteriin.
Ja hitsataan lankaa niin paljon, että koko mutteri on oranssi.
Ja sitten odotellaan NIIN pitkään, että mutteri ei polta sormea.
Sitten väännetään KOHTIsuoraan kannen tasosta pulttia auki.
Ja jos nitkahtaa muutan asteen, eikä irtoa samalla voimalla, niin saman verran kiinni... ja taas auki jne. ja joka välissä hyvää ruosteen irroitinta väliin.

-> Minä olen tehnyt noin, ja tuo Hitsausvirran ohjaaminen hapettuneen alumiinin/ruostuneen raudan rajapinnan aiheuttaa lisää lämpöä pulttiin/liitokseen, joka taas laajentaa pulttia, joka pakottaa tilaa itselleen, ja kylmänä edestakaisin tapahtuva "nytkytys" ruosteenirroittimen kanssa "hioo väliä rauta/Al oksidilla"
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kattoverhoilun irroitus Killer-Wo Tekniikka & Jutustelu 7 19.02.2015 17:10
hiluxin napalukon kartioholkin ja pinnapultin poisto igla111 Tekniikka & Jutustelu 34 10.01.2013 22:29
Pronssiholkin irroitus Tumppi Tekniikka & Jutustelu 5 23.04.2007 20:28
teippauksien irroitus Tekniikka & Jutustelu 22 14.06.2006 00:15
Lasien irroitus? jambo72 Tekniikka & Jutustelu 1 21.11.2004 11:28


Sivu luotu: 16:53 (GMT +2).