![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ohjelmointi ja senjälkeinen ongelmaTuli ohjelmoitua 102hp--130hp On kuin eri auto millä päästelee mutta yksi ongelma tuli. Kun reilusti kiihdyttää niin meno tyssää (kuin sammuttaisi auton vauhdista)....aika tyssäys ja rykiminen...kun päästät kaasun niin taas mennään normaalisti. Sanoivat että aine loppuu kun sitä tarvitaan enemmän ja että ilmoittaa vikaa mikä viittaisi hihnan venymiseen pumpulla (ajoitus hieman pielessä kierroksilla). Syksyllä 2016 remmit juuri vaihdettu. Pitääkö ottaa nyt siis riski että vaihdattaa uuden pumpunremmin ja toivoo parasta muutaman satasen köyhempänä win or lose 🤔 vai olisko kellään muuta tietoa/veikkausta asiaan? Autohan on siis vw t4 2.5tdi -01
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Itellä samanikäinen etuveto portteri acv-moottorilla, josta penkissä jarrutettu 182 hp ja 405 nm vääntöä. Nyt ajettu 230 tkm ton jälkeen, eikä ikinä oo kyllä polttoaineesta ollu puutetta... tietty jos suodatin tai linjasto on tukossa jostain...mutta silloinkin hiipuminen pitäs olla rauhallista, ei rajua nykimistä.... tämä malli ei oo kuitenkaan vielä commonrail-koneita...
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Ohjelmointi ja senjälkeinen ongelma
Joo huomenna vielä ohjelmoija tutkii tarkemmin ajoituksen yms.. ennenkuin aletaan miettimään mitä pitää rempata.
Vakiona toimi ihan normaalisti ilman mitään kakisteluja. Uuden suodattimen vois tietenkin testiksi heittää kiinni jos ei muuta huomenna selviä. Vuotoja ei ainakaan ole ja käyntiin on aina lähtenyt kuin palmun alta kun vähän avainta näyttää. Onko pumpussa sitten jotain....noh toivottavasti selviää. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ite oon ajanu tolla muistaakseni 6 asteen ennakolla. Sillä saatiin rullilla paras käyrä...
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Soppeli aihe kun tässä on vähän sivuttu T4 transportterin ajonestoa...
Onnistuisikohan vaihtaa 2001 mallin 2.5tdi portteriin samanlaisesta ja samanikäisestä portterista moottoriohjainpoksi? Kohde ois laiska 88hv malli johon olisi ajatelmissa vaihtaa samanikäisen tehokkaamman version poksi. Riittääkö ajonestolle jos vaihtaa tuon sirun avaimen sisään??? ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ajonesto on noissa "Golf-mittarillisissa" muistaakseni mittaristossa, ainakin 4-Golfissa näin on. Eli sirun ja ecun vaihtaminen ei riitä.
Toinen juttu, AJT (88 hv) ja ACV (102 hv) tärkein ero on välijäähdytin. Hommaa ACV:n välijäähdytinpaketti, on suorastaan helppo asentaa moottorin päälle. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on nyt purettuna luovuttajasta tuo moottoriohjain, mittariston vierestä ajoneston poksi ja virtalukon tunnistinrengas ja tietysti se siru avaimesta
(tuota lukurengasta ei ilmeisesti tarvi vaihtaa kun se on vain ns. Tyhmä tunnistin) Välijäähdytin on myös purettu irti. Moottorikoodi on muuten tuossa 88heppasessakin sama ACV. Ainakin moottorin päällä olevassa muovisuojassa. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Sen laiskemman mallin vaihdetoosa ei sitten kauaa katsele sitä 102 heppaa kajahtamatta. Niissä tehokkaammissa 102 heppaisissa on kestävempi laatikko. Tunnistaa siitä, että kestävemmässä pakki vitosen alla, heikommassa henkilöauton askissa ykkösen vieressä.
88 heppaisen ja 102 heppaisen erot ovat ohjelmassa ja kesymmästä puuttuu välijäährytin. Ja se vaihdetoosa. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty vw transporter t4 2.5tdi syncro 1998 | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 30.09.2015 12:15 |
T4 Transporter hehku ongelma | MikkoS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 13.09.2015 22:21 |
Myyty VW Transporter 2.5TDi syncro | Tuomo | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 05.03.2015 18:28 |
Myydään / Vaihdetaan vw transporter 2.5tdi -97 | Jumppis | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 10.03.2011 08:55 |
Ostettu vw transporter 2.5tdi syncro | make-lj | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 01.10.2009 22:36 |