Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2017, 10:28
Santam Santam ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.08.15
Sijainti: Etelä
Viestit: 14
Perusasetus

L200 vm 2003 2,5tdi hyytyy kovemmassa vauhdissa.
Esimerkiksi moottoritiellä ohitustilanteessa jossa hetkellisesti ajaa kaasu pohjassa niin yhtäkkiä vedot katoaa noin puolella. Joutuu tiputtamaan vaihteita muutaman ja vauhdin saa pysymään jossain 60-70kmh hädintuskin. Auton ajaessa sivuun ilmanputsarilta tulevan imuputken imu on todella tuhnu verrattuna siihen kun auto käy normaalisti.
Autossa alla 31" renkaat

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2017, 19:24
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Santam Näytä viesti
L200 vm 2003 2,5tdi hyytyy kovemmassa vauhdissa.
Esimerkiksi moottoritiellä ohitustilanteessa jossa hetkellisesti ajaa kaasu pohjassa niin yhtäkkiä vedot katoaa noin puolella. Joutuu tiputtamaan vaihteita muutaman ja vauhdin saa pysymään jossain 60-70kmh hädintuskin. Auton ajaessa sivuun ilmanputsarilta tulevan imuputken imu on todella tuhnu verrattuna siihen kun auto käy normaalisti.
Autossa alla 31" renkaat
Kuullostaa siltä että menee limp-modeen. Yliahto on yleinen ongelma näissä. Onko ahtopainemittaria?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.06.2017, 10:17
Santam Santam ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.08.15
Sijainti: Etelä
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ Näytä viesti
Kuullostaa siltä että menee limp-modeen. Yliahto on yleinen ongelma näissä. Onko ahtopainemittaria?
Ei ole mittaria. Lueskelin vähän tuosta limp-modesta, yksinkertaisimmillaan turbo vain karstoittunut? Netissä suositeltu puhdistamaan tyyliin jollain uuninpuhdistusaineella. Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?

Viimeksi muokannut Santam : 05.06.2017 11:20
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.06.2017, 16:18
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Ei lyö mitään vikakoodia päälle? Syttyykö moottorin vikavalo?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.06.2017, 19:48
Santam Santam ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.08.15
Sijainti: Etelä
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ Näytä viesti
Ei lyö mitään vikakoodia päälle? Syttyykö moottorin vikavalo?
Yhdellä laitteella yritetty lukea mutta ei suostunut yhdistämään autoon..
Vikavalo ei syty.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.06.2017, 18:48
Aku Aku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.04
Sijainti: Kärkölä, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Kuis tuo takatasauspyörästön lukko toimii? Kojelaudassa keinukytkin merkkivaloineen ja siitä kun painaa, jää merkkivalo vilkkumaan ja lukko ei kytkeydy.

Tuossa kun auto kävi nosturilla, hypistelin perämurikan päällä olevaa mötikkää. Sinne menee pari sähköjohtoa ja alipaine(?) letku. Letku menee oikeanpuoleiseen runkopalkkiin sisään ja tulee vetämällä ulos. Eli onko tuo alipaineella toimiva tuo lukko ja minne vedän alipaineletkun? Lähistöllä ei näy edestäpäin tulevia letkuja. Miten se alunperin on ollut?



Auto on L200 2.5TD 4x4 vm. 2002
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.07.2017, 10:41
Santam Santam ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.08.15
Sijainti: Etelä
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ Näytä viesti
Ei lyö mitään vikakoodia päälle? Syttyykö moottorin vikavalo?
Vikakoodit saatu ulos: 41 Kaasuläpän magneettiventtiili 1 käsky ja 49 Liiallinen ahtopaine.

Mahdollisesti siis liika ahtaminen voi johtua tuosta magneettiventtiilistä? Tilaan siihen uuden ensimmäiseksi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.07.2017, 12:24
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

2003 l200, pitkähyttinen ja alkuperäiset levikkeet. Jos se nyt vaikuttaa... Kuinka isot renkaat saa leimattua? 235/85/16 a 31x10.5x15 pitäis nyt hetimiten (huomenna) muutoskatastaa ainaki nuo 31. Koittanu täältä hakea ja googlettaa vaa ei löydy oikeen mitään. Tarviiko lippulappuja?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.07.2017, 19:33
crockett:n Avatar
crockett crockett ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 81
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
2003 l200, pitkähyttinen ja alkuperäiset levikkeet. Jos se nyt vaikuttaa... Kuinka isot renkaat saa leimattua? 235/85/16 a 31x10.5x15 pitäis nyt hetimiten (huomenna) muutoskatastaa ainaki nuo 31. Koittanu täältä hakea ja googlettaa vaa ei löydy oikeen mitään. Tarviiko lippulappuja?
Vertaa vastaavaan GLS magnum malliin. Siinä vakiona 265/70r16 tai 31" renkaat.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.07.2017, 09:45
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Santam Näytä viesti
Vikakoodit saatu ulos: 41 Kaasuläpän magneettiventtiili 1 käsky ja 49 Liiallinen ahtopaine.

Mahdollisesti siis liika ahtaminen voi johtua tuosta magneettiventtiilistä? Tilaan siihen uuden ensimmäiseksi
Liika-ahtaminen voi johtua myös jumittavista turbon siivistä tai niitä säätävästä alipainekellosta. Kannattaa ottaa se vipu irti ja tarkastaa että liikkuu herkästi.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.08.2017, 18:55
hpniemi hpniemi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.03.10
Sijainti: Kerava
Viestit: 19
Perusasetus

Jarrut takapainoiset


Katsastusinssi sanoi, jotta jarrut on takapainoiset ja tuli hylätty.

Hiekalla kun koittaa, niin tosiaan näin on, eli takapää lukkiutuu ensin kun etupyörät vielä jatkaa pyörimistään ja asfaltilla takapää ulvahtaa kunnolla heti jarrutettaessa.

Viime talvena toimi ok ja sen jälkeen ei ole tehty tähän vaikuttavia remontteja, joten vika on tullut "itsestään" viime kuukausien aikana.

Putsasin paikat ja vaihdoin kengät taakse ja palat eteen, rasvasin ja kaikki sinänsä siis katsottu, mutta ei vaikutusta asiaan.

En ole ennen rumpujarruja huoltanut, joten anteeksi noviisiuteni, mutta ainoa asia, mitä pisti silmään on se takarummun automaattisäätösormi + tappi, jossa se säätöhammastus: ne tuskin toimivat, olivat sen verran kuluneet ja muutenkin heikossa hapessa, enkä uusinut niitä. Oletin niiden vaikkuttavan vain käsijarrun automaattisäätöön ja kun säädin kässärin vaijerin päästä, se toimii ok.

Asentaessani jarrukenkiä taakse ruuvasin sen säätötapin lyhimpään asentoonsa, kun oletin, että muuten en edes saisi rumpua paikoilleen, siihen oli nääs tullut kunnon polanteet reunoille ja vaikka hioinkin ne melko hyviksi, silti pientä polannetta jäi. Sain rummut paikoilleen, oli aika tiukka ja pyörii pitäen aavistuksen kahinaa, mutta eivät kuumene ajossa.

Nyt tarvisin ajatuksia, mikä tässä mättää: Olenko säätänyt ton takajarrun väärin, pitäskö sitä tappia pidentää? Vai mikä ihme tässä voisi olla?

Katsastusinssin kanssa katottiin se kuorman mukaan jarruja säätävä vipuvekotin, että se toimi näennäisesti, eli ei ollut ainakaan jumissa, mutta sen enempää en siitä osaa sanoa, että toimiiko sitten oikein...

Ajatuksia, mitä mä vielä voisin kokeilla?

Kiitos kiitos.
__________________
Mitsu L200 Club Cab 1999 2,5TD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5058 03.09.2025 20:22
Mitsubishi L200 -91 veikkaaja Maasturiprojektit 8 28.01.2012 14:47
Mitsubishi L200 Jeepp Tekniikka & Jutustelu 1 16.03.2011 10:05
Myydään Mitsubishi L200 JP80 O/M/V Ajoneuvot 1 14.09.2010 11:45
M:Mitsubishi L200 -04 4wd isuzubj O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2007 16:38


Sivu luotu: 00:09 (GMT +2).