![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Selvitä myös mitä kyseiselle moottorille on ilmoitettu tehoa? (Ihan vinkkinä suzzukin 1.3 kone+laatikko painaa n.+-10kg tarkkudella 100kg). Samurain akselit+jarrut+jarrutehostin vaihtamalla vois käyttää noita allaolevia lukuja! Samurain suurimmat sallitut akselipainot ---> -Etu580kg -Taka/820kg Ruisku samuraissa teho on ilmoitettu 71hv ja siihen kun lisätään se sallittu 20% niin ollaan jossain n.85hv Elit tän alle pitää mennä vertailumoottorin teho... Trafilta lainattua(ohje kohta 2.1)--> "Akselimassojen riittävyys tarkastetaan muutoskatsastuksessa punnitsemalla ajoneuvo akseli kerrallaan.Ajoneuvo punnitaan kuormaamattomana ja laskennalliseti sijoitetaan henkilökantavuus istumapaikoille,Jonka perusteella tarkistetaan akselikantavuuksien riittävyys.Vaihtoehtoisesti ajoneuvo voidaan punnita myös kuormattuna(esimerkiksi etuakselimassan selvittämiseksi sijoittaa jokaiselle etuistuimelle 75kg paino)"
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Kaikkeen tottuu paitsi puukkoon kyljessä ja kyllä siihenkin, jos makaa selällään ![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä Suzukia on tehty 1.9 dieselillä, joten se käy vertailuna katsastukseen. Vertailu dokumentti löytyy jostain netin syövereistä jos vain jaksaa kahlata. Mersun om601 kone menee tilavuuden ja tehojen puolesta haarukkaan.
Ongelmaksi saattaa muodostua paino, joka on varustesta riippuen 155 -168kg. Joskin katsastuksessa eivät vaadi moottorin painoa jos sitä ei ole saatavina. Mutta muutos katsastuksessa akseli punnituksessa voi tulla ongelmia liiallisen etuakselipainon takia. Joten jos rakentelet alustaa niin kannattaa tehä mahdollisimman kevyt rakenteinen, vahvistaa sitten katsastuksen jälkeen. Samoin palkkihelmoja ei kannata tehdä liian aikaisin. Painon siirto taakse auttaa asiaa. Akku taka konttiin, takapuskuri kunnon palkista, etupuskuri kevyestä putkesta ym ym. Ite rakentelin VW 1.9td koneella ja Volvon automaatilla pitkän Suzuki 413. Joten siinä sai melkein taikoja käyttää että sai etuakseli painot pysymään kurissa. Mutta mahdotonta se ei missään tapauksessa ole. Kannattaa vertailu dokumentin kanssa käydä katsastuskonttorilla ja keskustella sellaisen kaverin kanssa joka suhtautuu myönteisesti auton rakenteluun, ja rakentelun aikana olla yhteydessä samaan kaveriin mahdollisissa laki ongelmissa. Ja vaikka ei olisi isompia ongelmia niin käydä jutustelemassa missä projekti menee. Kun kaveri tulee tutuksi niin on sitten helpompi toimia tutun kanssa muutoskatsastuksessa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Painoa taka-akselin takapuolelle niin sehän mukavasti tasapainottaa keulaa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juuri tuo dokumentti käy muutoskatsastuksessa.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Erittäin paljon kiitoksia kaikkille vastannelille
![]() ![]() ![]()
__________________
Kaikkeen tottuu paitsi puukkoon kyljessä ja kyllä siihenkin, jos makaa selällään ![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mistä saa suomesta -88 1.3 samurain pääsylinterin tai korjaussarjan?
Ps. olis vissiin 1.0 mäntäsarja ylimääräisenä jos joku haluaa lunastaa pois ![]() Viimeksi muokannut vauhtipete : 08.06.2017 15:29 |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |