Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.06.2017, 15:45
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Steikki Näytä viesti
Saiskohan sj410 suzukiin asentaa mersun 200 motin katsastulaillisesti?
Selvittele ihan alkuun mitä mersun tekniikka painaa kaikkine romuineen?
Selvitä myös mitä kyseiselle moottorille on ilmoitettu tehoa?

(Ihan vinkkinä suzzukin 1.3 kone+laatikko painaa n.+-10kg tarkkudella 100kg).


Samurain akselit+jarrut+jarrutehostin vaihtamalla vois käyttää noita allaolevia lukuja!


Samurain suurimmat sallitut akselipainot --->
-Etu580kg
-Taka/820kg

Ruisku samuraissa teho on ilmoitettu 71hv ja siihen kun lisätään se sallittu 20% niin ollaan jossain n.85hv Elit tän alle pitää mennä vertailumoottorin teho...


Trafilta lainattua(ohje kohta 2.1)-->
"Akselimassojen riittävyys tarkastetaan muutoskatsastuksessa punnitsemalla ajoneuvo akseli kerrallaan.Ajoneuvo punnitaan kuormaamattomana ja laskennalliseti sijoitetaan henkilökantavuus istumapaikoille,Jonka perusteella tarkistetaan akselikantavuuksien riittävyys.Vaihtoehtoisesti ajoneuvo voidaan punnita myös kuormattuna(esimerkiksi etuakselimassan selvittämiseksi sijoittaa jokaiselle etuistuimelle 75kg paino)"

__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2017, 16:28
Steikki Steikki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.01.17
Sijainti: Vaasa Vesterviik Hoods
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Selvittele ihan alkuun mitä mersun tekniikka painaa kaikkine romuineen?
Selvitä myös mitä kyseiselle moottorille on ilmoitettu tehoa?

(Ihan vinkkinä suzzukin 1.3 kone+laatikko painaa n.+-10kg tarkkudella 100kg).


Samurain akselit+jarrut+jarrutehostin vaihtamalla vois käyttää noita allaolevia lukuja!


Samurain suurimmat sallitut akselipainot --->
-Etu580kg
-Taka/820kg

Ruisku samuraissa teho on ilmoitettu 71hv ja siihen kun lisätään se sallittu 20% niin ollaan jossain n.85hv Elit tän alle pitää mennä vertailumoottorin teho...


Trafilta lainattua(ohje kohta 2.1)-->
"Akselimassojen riittävyys tarkastetaan muutoskatsastuksessa punnitsemalla ajoneuvo akseli kerrallaan.Ajoneuvo punnitaan kuormaamattomana ja laskennalliseti sijoitetaan henkilökantavuus istumapaikoille,Jonka perusteella tarkistetaan akselikantavuuksien riittävyys.Vaihtoehtoisesti ajoneuvo voidaan punnita myös kuormattuna(esimerkiksi etuakselimassan selvittämiseksi sijoittaa jokaiselle etuistuimelle 75kg paino)"
En ole vielä päättänyt mitkä akselit tai edes alustan osat on tulossa. Teen kierrealustan suzukiin eli akseli mahdollisuuksia on monia. Eikö suzukeita ole tehty 1.9 diisselikoneella? Siihen vertaamalla voisi olla mahdollista saada kone paperihin kun ei mee litratilavuus prsentti yli. Onko jollakin tietoa kuten tehoja, painoja, mallia missä käytetty, yms. mitä katsari haluaisi tietää?
__________________
Kaikkeen tottuu paitsi puukkoon kyljessä ja kyllä siihenkin, jos makaa selällään
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.06.2017, 22:47
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Kyllä Suzukia on tehty 1.9 dieselillä, joten se käy vertailuna katsastukseen. Vertailu dokumentti löytyy jostain netin syövereistä jos vain jaksaa kahlata. Mersun om601 kone menee tilavuuden ja tehojen puolesta haarukkaan.

Ongelmaksi saattaa muodostua paino, joka on varustesta riippuen 155 -168kg. Joskin katsastuksessa eivät vaadi moottorin painoa jos sitä ei ole saatavina. Mutta muutos katsastuksessa akseli punnituksessa voi tulla ongelmia liiallisen etuakselipainon takia. Joten jos rakentelet alustaa niin kannattaa tehä mahdollisimman kevyt rakenteinen, vahvistaa sitten katsastuksen jälkeen. Samoin palkkihelmoja ei kannata tehdä liian aikaisin. Painon siirto taakse auttaa asiaa. Akku taka konttiin, takapuskuri kunnon palkista, etupuskuri kevyestä putkesta ym ym.

Ite rakentelin VW 1.9td koneella ja Volvon automaatilla pitkän Suzuki 413. Joten siinä sai melkein taikoja käyttää että sai etuakseli painot pysymään kurissa. Mutta mahdotonta se ei missään tapauksessa ole. Kannattaa vertailu dokumentin kanssa käydä katsastuskonttorilla ja keskustella sellaisen kaverin kanssa joka suhtautuu myönteisesti auton rakenteluun, ja rakentelun aikana olla yhteydessä samaan kaveriin mahdollisissa laki ongelmissa. Ja vaikka ei olisi isompia ongelmia niin käydä jutustelemassa missä projekti menee. Kun kaveri tulee tutuksi niin on sitten helpompi toimia tutun kanssa muutoskatsastuksessa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.06.2017, 15:53
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Steikki Näytä viesti
En ole vielä päättänyt mitkä akselit tai edes alustan osat on tulossa. Teen kierrealustan suzukiin eli akseli mahdollisuuksia on monia. Eikö suzukeita ole tehty 1.9 diisselikoneella? Siihen vertaamalla voisi olla mahdollista saada kone paperihin kun ei mee litratilavuus prsentti yli. Onko jollakin tietoa kuten tehoja, painoja, mallia missä käytetty, yms. mitä katsari haluaisi tietää?
Tota voitaneen pitää luotettavana lähteenä vertailumoottorin suhteen?

__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.06.2017, 18:10
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Painoa taka-akselin takapuolelle niin sehän mukavasti tasapainottaa keulaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.06.2017, 20:38
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Juuri tuo dokumentti käy muutoskatsastuksessa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.06.2017, 18:39
Steikki Steikki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.01.17
Sijainti: Vaasa Vesterviik Hoods
Viestit: 3
Thumbs up

Erittäin paljon kiitoksia kaikkille vastannelille. Nyt voin huoletta alkaa haalimaan osia ja jossakin välissä taikomaan suzukia kasaan. Tilannehan on sellanen että kyseinen auto ei ole edes vielä hallussani vaan veljen pihassa paloina. Pitääkin tehdä sitten hieman rojektikertomusta tänne kun sen aika tulee.
__________________
Kaikkeen tottuu paitsi puukkoon kyljessä ja kyllä siihenkin, jos makaa selällään
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.06.2017, 15:20
vauhtipete vauhtipete ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.07.16
Sijainti: Suomi
Viestit: 43
Perusasetus

Mistä saa suomesta -88 1.3 samurain pääsylinterin tai korjaussarjan?
Ps. olis vissiin 1.0 mäntäsarja ylimääräisenä jos joku haluaa lunastaa pois

Viimeksi muokannut vauhtipete : 08.06.2017 15:29
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 11:57 (GMT +2).