Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.05.2017, 17:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Finn Näytä viesti
Jos -96:sta jättää katalysaattorin ja takimmaisen lambdan pois niin syntyykö tästä vikakoodeja, merkkivaloja tms. vai käykö kone normaalisti?

Jos tästä syntyy vikakoodeja tms. niin riittääkö, että tuon takimmaisen lambdan liittää katalysaattorin korvaavaan putkeen?
Miksi jättäisit katalysaattorin pois? Ei mene päästöt läpi, eikä ilman katalysaattoria ajamisessa ole niin minkäänlaista hyötyä mihinkään suuntaan.. päästöt kyllä lisääntyy.
Etummainen lambda säätää seosta, takimmainen nuuskii että toimiiko katti. Vikavalo syttyy jos anturin jättää pois tai jos päästöt on liian isot. Ainakin pitäisi syttyä.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.05.2017, 17:58
Finn Finn ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Vihreille & co. tekisin jäynää.

Joo, sitte ei näperrellä jos antaa vikavaloa myös katin toimimattomuudesta.
__________________
Vaihteeksi Jeepitön.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.05.2017, 18:03
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

kyl se orggis katti on sellanen pilli et sen kun nakkaa helvettiin ni virtaa putkistokin paremmin. tosin niitä saa nykyään ihan hyvin virtaavana tarvikkeena ja sellasen kanssa ei sit tarvi perseillä leimalle joka kerta erikseen kattia takas paikalleen. mettä vehkees laipalla ni voi irrottaa, kun se hajoo kuitenkin ajeluissa ja on sit nopee nakata leimalle takasin..

näis on muutenki tuo pakopuoli vähän pilli, kutosessa on peltisarjat ja viel ihan fiksun malliset (about) niin ahistaa sit 1 3/4" pilliin siinä sarjan jälkeen, oli mahtava ero koneen herkkyydelle kun pirras vakio paska laipan 2,5" ja putkisto alkukäyristä perälle asti tuolla 2,5" rännillä
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.05.2017, 19:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Finn Näytä viesti
Vihreille & co. tekisin jäynää.
Minusta ei saa viherituhippiä tekemälläkään, mutta en kyllä ymmärrä miten se lasketaan jäynäksi että lisäät autosi päästöjä saavuttamatta sillä edes mitään hyötyä?

Tietysti voi sitä vaikka vääntää paskat omaan sänkyynsä ja kutsua sitä jäynäksi


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
kyl se orggis katti on sellanen pilli et sen kun nakkaa helvettiin ni virtaa putkistokin paremmin. tosin niitä saa nykyään ihan hyvin virtaavana tarvikkeena ja sellasen kanssa ei sit tarvi perseillä leimalle joka kerta erikseen kattia takas paikalleen.
Kuutosen katista en tiedä, olisiko 2,25" putkella? Mulla on nykyisellään Magnaflown 3" metallikennoinen vapaavirtauskatti (hinta n.110€), ei tunnu tippaakaan ahdistavan, ja hyvin menee leimasta läpi.
Ei sen puoleen, en huomannut persiin alla tai selkänojassa oikeastaan minkäänlaista eroa kulkupuolessa orkkiskattiin verrattuna, mutta onpahan nyt ainakin isompi rööri sisään ja ulos

Lainaus:
näis on muutenki tuo pakopuoli vähän pilli, kutosessa on peltisarjat ja viel ihan fiksun malliset (about) niin ahistaa sit 1 3/4" pilliin siinä sarjan jälkeen, oli mahtava ero koneen herkkyydelle kun pirras vakio paska laipan 2,5" ja putkisto alkukäyristä perälle asti tuolla 2,5" rännillä
Kannattaa katsoa tuo allaoleva Motortrendchannelin youtube- video, missä tutkitaan minkä verran pakosarjojen lyttäämisellä oikeasti on vaikutusta tehoon ja vääntöön. Unohtaa vaan ihan suosiolla ne persdynot ja pohjaa asiat todellisuuteen..

Toki pakosarjojen muodolla, pituudella, yms. on kohtalaisen paljonkin merkitystä koneen toiminnalle, mutta se että primääriputkia lytätään reilustikin tai heti kollektorin jälkeen on pikku ryppy niin sillä ei oikeasti ole juuri mitään väliä. Kunhan on riittävän hengittävä putkisto pakosarjan jälkeen; hyvä katti ja vaimennin, sekä riittävällä halkaisijalla oleva rööri alusta loppuun niin hyvä tulee. Siitäkin on ihan hyvä video mm. tuon samaisen porukan tekemänä


__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 17.05.2017 19:17
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.05.2017, 20:34
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Timo, nyt ihan yhden ja ainuan ja viimesen kerran. me dynotetaan kilpa-auto ja säädetään se alusta IHAN OIKEASTI, eikä persedynolla. jos käyrä sanoo et parani, se sillon parani. jätän tän youtube amerikan "timoäl approved" homman tähän ja en tän kommin enää Palstalla anna kellee mitää neuvoja. vittu jos joka asiaan mikä on aidosti testattu ja hyväksi todettu vedetään joku vitun juutube pätkä missä amerikan idiootti esittelee melkein paikkansa pitäviä tietoja ja taitojaan ni ehkä meijän savolaisten "paskarakentajien" on parempi vaan pysyä omissa looseissamme.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.05.2017, 21:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Laita ne dynokäyrät ennen ja jälkeen esille, kun kerran olette testanneet. Oliko testiolosuhteet kaikissa vedoissa samanlaiset, tehtiinkö kuinka tarkasti toistot dynotesteissä yms., että luvut on ylipäätään vertailukelpoisia keskenään? Jos kerran selkeän eron tuntee, niin aika paljon olisi pitänyt tulla lisää huipputehoa- ja vääntöä. Muutama polle tai muutama newtonmetri lisää edes pyöriltä mitattuna kun ei tällaisissa autoissa tunnu pätkääkään..

Kerro nyt vielä ihmeessä sekin, miten kotimainen dynottaja tai itse dynolaite on yhtään sen parempi tai huonompi kuin toisessa maassa majaileva enemmän tai vähemmän samanlainen laite ja laitteen käyttäjä? Ylipäätään jokaisen dynon kalibrointi on muutenkin hieman erilainen, joten sama auto eri dynoissa antaa useimmiten hieman erilaiset luvut huipputehosta- ja väännöstä.
Siitä huolimatta ne teho- ja vääntöhäviöt, häviön puutokset tai voiman lisääntyminen pystytään osoittamaan, on se dyno kalibroitu sitten Eurooppalaisten tai jenkkiläisten systeemien mukaan. Joten jos jenkkidyno näyttää että suurta muutosta ei ole, niin sama moottori eurooppalaisella kalibroinnilla olevassa dynossa näyttää kokolailla samansuuruiset muutokset.


..ja mikäli ollenkaan sisäistit lukemaasi, niin en missään ole väittänyt etteikö putkisto vaikuta moottorista ulos saatavaan tehoon tai vääntöön. Ne erot vaan tahtoo olla tietyissä paikoissa perhanan pieniä tai käytännössä mitättömiä, kun taas toisaalla saadaan sentään jonkinlaisia eroja aikaiseksi. Jeepin kuutosen ja kasien osalta vakiossa koneessa puhutaan maksimissaankin yleensä tyyliin 10-15 hevosesta/ newtonista, joten mitään ihmeitä sillä ei saa aikaan kajoamatta koneen imupuolen mahdollisiin rajoitteisiin, moottorin sisuskaluihin ja/ tai moottorisoftaan. Moottorisoftaa taas pystyy muuttamaan Jeepeissä vasta OBD-II JTEC-systeemin mukaisista PCM:stä alkaen, OBD-I ohjaimet ei siihen oikein taivu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 17.05.2017 21:39
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.05.2017, 23:58
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Cool

Huojentavaa tietoa pakosarjan "muotoilusta"....


Tuon videon tiedot ovat monelle pakosarjan muokkaajalle mieluisia, ei vaikuta tehoihin tai muutenkaan....
Monethan ovat joutuneet "säätämään" pakosarjaa että mahtuu paikoilleen.
No, se varsinainen putkisto ei sitten saa ahdistaa pienuudellaan, mikä olisi paras tuumakoko?
Suora-6 4L tai V8 joku...
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 01:00 (GMT +2).