Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.05.2017, 18:22
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

No niin, tähänhän tuli leima!

Paljoa ei ole tullut räpellettyä, mitä nyt työvalojen sähköjä ja takapenkkiä.
Alkaa olla melkoinen rytökärpän pesä tuolla jo:



Ja lisää nappuloita:


Täristää kyllä melkoisesti maantienopeuksia ajaessa tämä. Kardaanin kulma on akselista 10 astetta ja laatikon päästä 15. Aiheuttaako tuo viiden asteen poikkeama jo tuntuvaa vatkausta?

Asteet siis 80/70/85 \----\

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_5406.jpg‎
Views:	443
Size:	61,0 Kt
ID:	78612   Click image for larger version

Name:	unspecified3.jpg‎
Views:	483
Size:	75,7 Kt
ID:	78613   Click image for larger version

Name:	unspecified4.jpg‎
Views:	502
Size:	58,0 Kt
ID:	78614  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.05.2017, 21:20
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Nuo relehässäkät ei kyllä hirveästi luottamusta herätä. Olisit nyt edes relesokkelit ja lukittavat liittimet investoinut, niin palokuntaa ei tarvitsisi joka töyssyn jälkeen hälyttää.
Kannattaa noihin sähkötöihin oikeasti panostaa, varsinkin jos on tarkoitus itselleen autoa rakentaa. Myynti fiksauksena tuommoisia tehdään, ei käyttöä varten.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.05.2017, 21:47
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Nuo relehässäkät ei kyllä hirveästi luottamusta herätä. Olisit nyt edes relesokkelit ja lukittavat liittimet investoinut, niin palokuntaa ei tarvitsisi joka töyssyn jälkeen hälyttää.
Kannattaa noihin sähkötöihin oikeasti panostaa, varsinkin jos on tarkoitus itselleen autoa rakentaa. Myynti fiksauksena tuommoisia tehdään, ei käyttöä varten.
Puolet noista releistä ja johtosäkkyrästä oli jonkun edellisen jäljiltä ja pistin lisää releitä samalla tavalla vaan viereen. On noissa sentään sulakkeet kaikissa ja suojatut liittimet niissä mitä itse laitoin.

Mutta joo, kyllä kaiken voisi tehdä aina paremmin. Selvähän se.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.05.2017, 21:55
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alfh Näytä viesti
Puolet noista releistä ja johtosäkkyrästä oli jonkun edellisen jäljiltä ja pistin lisää releitä samalla tavalla vaan viereen. On noissa sentään sulakkeet kaikissa ja suojatut liittimet niissä mitä itse laitoin.

Mutta joo, kyllä kaiken voisi tehdä aina paremmin. Selvähän se.
Ei ollut tarkoitus vittuilla, mutta nuo liittimet kun irtoaa tärinästä, niin kaikkea hassua saattaa
tapahtua.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.05.2017, 22:20
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

Kyllä kritiikki on ihan tervetullutta. Osaa sitten seuraavalla kerralla tehdä paremmin.

Niin, tulihan tähän 10 cm pidemmät jarruletkutkin vaihdettua eteen. Auto oli vm. 1990 C1500 pickup ja valmistaja Dorman ja numerot oli H38621 ja H38620. Ihan vaan jos joku pähkäilee mistä saa pidemmät letkut halvalla. Letkun keskellä olevan kiinnitysraudan saa irti varovasti hohtimilla vääntäen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.05.2017, 18:52
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Kannattaa hommata jostain jotain monijohteista kaapelia niin saa yhdellä vedolla vedettyä kaikki johdot releiltä kytkimille. Mulla on vähän saman näköiset kytkennät, pitäs tehä kokonaan uusiksi

Ei välttämättä tuo viiden asteen heitto näillä pyörimisnopeuksilla kovin pahasti vatkaa mutta mun mielestä tuo kardaanin liuku tulee laatikosta ulos ihan liikaa Kuvassa näkyvästä liu'un osasta pitäs olla ainaki vielä puolet jakiksen sisällä kun paino renkailla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2017, 19:10
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Sanoisin että väristää ihan varmasti jos viiden asteen heitto!

1-2astetta voitaneen sallia heittoa laippojen välillä...
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.05.2017, 20:20
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

Mikähän lie originaali kardaanin kulma näissä ollut? Tässä tarvii varmaan laskea hieman pinionia, että saa laipat tasan, jolloin kardaanin kulma on jotain 12 astetta (jos en ihan väärin laske). (Edit. taitaa olla jotain ihan muuta)

Erikoinen "kiila" muuten tuossa korokepalassa. Täytyy muutenkin tehdä tuo paremmin, ehkä madaltaa aavistus myös tuota korotusta takana.

Tai jos oikein innostuu, niin poistaa jousipakoista lati, josko saisi pintakovuutta pois. Ikävästi ryskyttää möykkyihin nyt.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2017-05-11 13.42.51.jpg‎
Views:	534
Size:	95,4 Kt
ID:	78625   Click image for larger version

Name:	2017-05-11 13.35.23.jpg‎
Views:	477
Size:	76,5 Kt
ID:	78624  

Viimeksi muokannut Alfh : 12.05.2017 20:32
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.05.2017, 10:43
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
mutta mun mielestä tuo kardaanin liuku tulee laatikosta ulos ihan liikaa Kuvassa näkyvästä liu'un osasta pitäs olla ainaki vielä puolet jakiksen sisällä kun paino renkailla.
tämä pisti minullekkin silmään. Kardaania reippaasti enemmän jakiksen sisään.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.05.2017, 12:32
Alfh:n Avatar
Alfh Alfh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 222
Perusasetus

Mukava että joku tykkää seurata.

Pinionin laskeminen (jotta saisi nuo laipat samaan kulmaan) lyhentäisi tuota kardaania entisestään ja jyrkentäisi sen kulmaa. Ei hyvä.
Täytyy kokeilla miltä tämä näyttää ilman tuota korokepalaa. Muussa tapauksessa täytyy alkaa kysellä pidempää kardaania jostain, tai sitten tuplanivelmallia. Silloin tosin pinionin laakerin voitelu lienee heikkoa.

Keulan madaltaminen tietäisi sitten rälläköintiä erikoisesta riipukeratkaisusta johtuen. Tai luultavasti koko etujousitus pitäisi uusia.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_5182.jpg‎
Views:	533
Size:	83,0 Kt
ID:	78653   Click image for larger version

Name:	IMG_5184.jpg‎
Views:	561
Size:	89,9 Kt
ID:	78654  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan patrol/muu neliveto masa d O/M/V Ajoneuvot 8 15.12.2014 10:26
Kuumehoureet ja muu sekoilu VonLeka Chit-Chat 9 09.03.2010 21:55
feissaako kukaan (muu) Cental73 Chit-Chat 32 12.04.2009 21:05
O: Huvilateltta tai muu vastaava Revolver O/M/V Muut 1 08.05.2006 23:03
Wicca/muu vastaava filii1 Religion 29 21.02.2006 21:27


Sivu luotu: 22:56 (GMT +2).