|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
|  | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|   Tässä itellä kans peräöljy haussa. Mobil on lopettanut joidenkin öljyjen valmistuksen tai ainakin nimi muuttunut ni ollut hankalaa löytää se "oikea" öljy liikkeen hyllystä. Joskus oli joku Mobiland Universal joka oli traktorin merkkihuoltoliikkeen hyväksymä. Öljymyyjäthän kehuu öljyjä, "tää on just se, hyvä öljy, paljon on myyty". Mobilin 426 tuli joku vuos sitten laitettua pariin traktoriin mutta on talvella jo -15 asteessa aika siirappia vaikka ilmoitettu jähmepiste on -29. Seuraavana tuli Shell spirax s4, paljon parempi kuin mobil ja notkeampi pakkasella. Mutta sen myynti on lopetettu liikkeessä jossa minulla on tili ja josta olen öljyn aina hakenut. Seuraavaksi kokeilen ehkä Nesteen jotain vastaavaa esim. Gear Mj joka on suunnilleen samanhintaista kuin Mobilin 426. Hinta noin 650e/tynnyri Teboilin öljyt on edullisempia. Hankkijan verkkokaupasta löytyy näköjään laaja valikoima eri öljyjä. http://www.hankkija.fi/Maatalous_ja_...uaineet/oljyt/ 

__________________ Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. | 
| 

| |||
| 
 | |||
|   

80-90 öljyt sinne vaan jos monitra on kovin vastenmielistä. Talvella pikkuisen enemmän joutuu lämmittelemään öljyjä. Ei tosiaan kannata hirveitä stressata noiden itäkoneiden kanssa öljylaatujen suhteen. Moottoriöljystä puuttuu ne vaihteiston tarvitsemat lisäaineet joten sitä ei kannata käyttää.

__________________ Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|   

https://www.championlubes.com/EN_EU/...duct_1425.aspx Tuommosta oli nytten lisuuöljyksi, Sain jostain, kun pöntön ostaja ei uskaltanu laittaa sitä moottoriin. Kovasti valmistaja väittää sen käyvän joka reikään. | 
| 

| |||
| 
 | |||
|   

GL luokat löytyy, sinne vaan... Ja ei tuo huonointa ole koneeseenkaan noilla luokilla, toki parempiakin on jo heti viskositeetin vuoksi.

__________________ Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Ostettu perälevy traktoriin | jabe | O/M/V Muut | 0 | 24.10.2013 16:29 | 
| Ostettu Lumilinko traktoriin | Pete | O/M/V Muut | 3 | 16.09.2012 21:11 | 
| Ostetaan Lumilinko traktoriin | Roadstar | O/M/V Muut | 0 | 21.10.2011 15:04 | 
| Traktoriin kytkin | maddis | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.09.2011 15:45 | 
| O:ketjut traktoriin | Racingrabbit | O/M/V Muut | 0 | 16.11.2006 16:31 |