Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2017, 11:08
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Vaihdettu toiset renkaat/vanteet joilla menee hieman tasaisempaan. Woblaus ei katoa vaan. Ottaa aivan mielettömiä hulluja välillä vaikka mistään ei aivan selvää väljää löydy. Seuraavaksi vaihdan vakio panhardin ja katson onko säädettävä liian meltoa rautaa, jos on niin hitsattava vahviketta mutkakohtiin. Pointti... näillä renkailla ennen korotusta, casteri lätkiä, säädettävää panhardia + muita keulan muutoksia ei ollut mitään woblaukseen viittaavaakaan.


Viimeksi muokannut mikjus : 08.05.2017 12:01
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.05.2017, 11:58
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Tarkista myös ettei runko ole ratkeillut simpukan ja panhardin kiinnityksien kohdalta.

https://forum.ih8mud.com/threads/cra...ng-box.184207/

Viimeksi muokannut Mika_T : 08.05.2017 12:04
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.05.2017, 21:53
zeus82 zeus82 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.14
Sijainti: hinnerjoki
Viestit: 139
Perusasetus

Tadaaa! !!!! Minulla on revennyt aivan samanlaisesti mitä tuossa linkissä oli😈. Perskeles! Minä kiitän linkistä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.05.2017, 07:10
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Motonetistä löytyi HDJ lukkosarja. Virtalukko pesä ja etuovien lukot 79€.

Samalla tutkin miksi ikkunat nousee niin huonosti ylös. Apparin puolella ei ollenkaan ilman manuaalista avustusta. Purin moottorin auki ja itse moottorissa ei mitään vikaa mutta muoviratas jota matoruuvi pyörittää oli kohtuu jumissa. CRC liotus auttoi ja nyt ikkuna jopa nousee ja laskee omin avuin, hieman vielä laiskasti tosin. Toivottavasti ei hetken päästä taas roustu kasaan tai sitten pitää ruveta katselemaan uutta moottoria. Sama pitäisi varmaan tehdä kaikille oville.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.05.2017, 16:35
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.953
Perusasetus

Ikkunatiivisteiden irrotus, ikkunan kulku-uran huolellinen pesu töhnästä ja silikonivoitelu helpottaa ikkunoiden liikkumista mutta paras keino kuitenkin vaihtaa muoviksi kovettuneet tiivisteet uusiin kumisiin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.05.2017, 09:56
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Sain vihdoin ährättyä paikalleen säädettävät takatukivarret ja käännettyä pinionin kulman paremmaksi.


Woblausvamman etsintä oli taas käynnissä. Vaihdettu renkaita ristiin mutta ei poistanut kokonaan ongelmaan. Kuskinpuolen jarrusatulan sisempi alamäntä oli totaalisen jumissa ja sekin nyt korjattu. Vieläkin koittaa woblata jos sopivasti osuu töyssyyn. Ajelin jo jonkin matkaa ja luulin ongelman poistuneet, sitten kiihdytin loivaan alamäkeen ja hölläsin kaasua niin jopa taas lähti vamputtamaan. No nyt on tilattu OMEn ohjausiskari ja etunavan laakerit. Mietittiin sitäkin että voisiko jotenkin älyttömän kuluneet murrokset aiheuttaa ongelmaa tasauspyörästön ja jatkuvan nelivedon kanssa? Etupäässä on reilusti väljää kun kardania pyörittelee ja kääntyessä kuuluu perus raksutus. Väljät voi tietty tulla tasauspyörästöstäkin.

Etukardaani resonoi joskus kun höllää vauhtia. Tässä pre-93 mallissa ei etukardaanin ristikot ole linjassa vaan 90 astetta käännettynä , mitähän jos koittaisi kääntää sen linjaan kuten uudemmissa malleissa ja takakardaanissa? Voisiko auttaa vai pahentaa tilannetta? En tiedä miksi se on 93 eteenpäin muutettu normaaliksi ja miksi aikaisemmin ollut 90 astetta käännettynä? Voisi tietty vaihtaa ristikot kun ne ovat pyörineet 27 vuotta tietyssä asennossa ja sitten korotetaan niin voihan se aiheuttaa ongelmia. Tuplaristikko olisi tietysti ratkaisu mutta koitan välttää niitä niin pitkälle kuin mahdollista.

Jostain netistä kaivettua tietoa:

"We have found, on lifted rigs, changing to in-phase runs smoother than the factory out of phase. "

Tässä vielä tietoa, tästä on vaan ristiriitaista tietoa, toisen lähteen mukaan pre-93 on out-of-phase ja toisten lähteiden mukaan toisin päin?:



Testilenkillä fiilistelyä.

Viimeksi muokannut mikjus : 15.05.2017 13:27
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.05.2017, 18:17
rrexhaust rrexhaust ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.03.13
Sijainti: HINNERJOKI
Viestit: 53
Perusasetus

Kaverin hzj voblasi 70-80 välissä 35 creepyillä niin että joutu pysähtymään että loppu ravintosisältö. Vika löyty ohjausiskarista,oli 5cm tyhjää ennen kun otti vastaan.vaihdettiin uusi iskari niin loppu melkeen kokonaan.ei ravista häiritsevästi enää.toki korjaus listalla on myös toi panhardin ja ohjaus simpukan kohta rungosta mikä on murteella,jos sit loppus vavinat.mistä hommasit noi säädettävät linkkitangot ja mitä makso?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
peura bj safaripeli lampola Maasturiprojektit 14 03.04.2015 23:37
toyota hj 80 full time wd v. 1990 lelu Tekniikka & Jutustelu 3 18.02.2012 13:00
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli 0201346 O/M/V Ajoneuvot 6 28.09.2011 12:03
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti helenal O/M/V Ajoneuvot 0 05.11.2009 18:08
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) pasleh O/M/V Ajoneuvot 0 17.06.2009 19:24


Sivu luotu: 04:58 (GMT +2).