![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kertokaapas mistä löytyis kakkoskoppaisen lj70 ehjä(t) etutukivarsi/varret? vinkkejä paikoista taikka jos jollaki on purussa tuommoinen kosla.. ja tosiaan ei ykköskoppaisen etuvarsia ku korin puoleinen kiinnitys on ykköskoppaisessa tapilla ja uuemmassa taas lenkki kiinnitys. Voipi laittaa vaikka mulle suoraan kännyyn viestiä nolla4nollanolla 944 8kaksi4
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ihan puhtaasta uteliaisuudesta... mitä eroa niissä on?
__________________
Harbor Cruisers |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Rungonpään kiinnitys. ainaki
__________________
Käynnistyykö ruohonlekkuri huonosti,jos on tylsä terä. HDJ80, RJ70, Defender90 MMC SLCK |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kuulemma oli 1cm pitempi, ja sitten tuli raijetankojen kanssa vähän probleema.. ja eikös hodarin varressa rungon kiinnitys ole "lenkki"? uuskoppaisessa 70 lenkki -lenkki ja vanhakoppaisessa 70 tappi -lenkki.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#7
|
|||
|
|||
![]() LJ 70 -88
Etuakselin stefa vuotaa vänkärin puolelta. Voisko joku pistää vähän ohjetta miten tuo lähtee purkaantumaan, että pääsee stefaan käsiksi. Eipä tätäkään ole koskaan tullu tehtyä.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Rengas pois. 6 mutteria Jarrusatula pois. 2 ruuvia ja pari lisää jarruputkesta Napalukko kansi pois. 6 mutteria. Vetoakselin päästä sokka pois. Vetoakselin iso mutteri pois. 54mm hylsy. Napalukon runko irti. 6 mutteria. Mutterin alla kartioprikat. Itse sain nämä pois kun ensin vähän vasaralla naputti. Sitten kun runko liikahti, niin pikkuinen ruuvimeisseli kartioprikan katkeimeen, jota vähän levittää. Tuli sormin pois ruuvin päältä. Vai tuliko nyt tuo iso vetoakselin mutteri? No nyt suunnilleen pitäisi navan lähtä pois. Sitten taas 6 mutteria auki ja vetoakselin päällä oleva putki/laakeripinta irti. Jarrukilpi tulee samalla. Jos muistin kaikki ruuvit niin nyt on enää murros ja vetoakseli paikalla. Tulevat vetämällä pois. Murros ei sitten irtoa vähällä vetoakselista, joten älä irrota, jos et vaihda murrosta. Katso kuitenkin, että vetoakselin sisempi sokka on tallella. Se estää, että vetoakseli ei mene liian pitkälle murtoksen sisään. Jos ko. sokka puuttuu, niin vetoakseli menee liian syvälle murrokseen ja vetoakselin stefan tiivistepinta ei osu stefan kohdalle. Vanha stefa jotenkin irti. Vasaraa, vääntörautaa yms. Tarvii. Uusi stefa vaikka isolla hylsyllä lyömällä paikalle. Voitele hyvin öljyllä ennen kuin työnnät vetoakseli/murrospaketin takaisin. Yritä kannattaa vetoakselia paikallelaitossa niin, ettei se makaa uuden stefan päällä. Loput romut takaisin käännetyssä järjestyksessä. Ja sitten ne loput mitä unohtu. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Takaisinlaitto on oma hommansa. Itse olen laittanut M8 pinnapultin vetoakselin päähän. Sillä saa vedettyä akselin ulos ja sokkauran näkyviin. Sitten pinnapultin päälle se sokka ja sopivan kokoinen prikka. Sitten mutterilla kiristämällä saa sokan painettua vetoakselin päälle. Sitten sopivasti ruuvarilla tai sokkapihdeillä avittaen sokka uraan. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki mitat.
![]() Vanhasta galleriasta löytyi vielä kuviakin. HDJ:n jakari on lyhyempi, ja akselinpään puslat on eri asennossa. On toki paksumpikin niin ei käy näin kuten uudemman LJ:n tukivarsille yleensä käy. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Minkä muun auton etupenkkejä porukka on lj.hin soveltanu?
Itellä oli motonetin yms. ns. sporttipenkki josta en oikeen tykänny pidemmän päälle, sen vaihdoin sitikan gti bx.n penkkeihin jotka on muuten hyvät mutta hiukan turhan korkeat vaikka niin alas olen rakentanu kuin vaan hiukankin onnistuu. Noissa on jonkin moiset sivutuetkin mutta kuitenkaan tukien sisällä ei ole putkia jotka retkahtaisi ajan saatossa autoon noustessa. Tarttis jotku penkit nyt keksiä ja ois mukava kuulla onko jotain suosituksia, ettei tarvii lähteä summissa eri autojen penkkejä koeistumaan.
__________________
Harbor Cruisers |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ite en mitään ihmeellisiä säätöjä tarvii, kunhan nyt järkevän ajoasennon saa ruuvattua kohdilleen. Sekin juttu noissa sitikan penkeissä on et vaihdekepin nuppi on lähes kiinni penkin etukulmassa kakkos pykälällä, noi on jotenki ehkä hiukan suurehkot jakkarat.
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |