Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.05.2017, 06:34
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 287
Perusasetus

Kertokaapas mistä löytyis kakkoskoppaisen lj70 ehjä(t) etutukivarsi/varret? vinkkejä paikoista taikka jos jollaki on purussa tuommoinen kosla.. ja tosiaan ei ykköskoppaisen etuvarsia ku korin puoleinen kiinnitys on ykköskoppaisessa tapilla ja uuemmassa taas lenkki kiinnitys.

Voipi laittaa vaikka mulle suoraan kännyyn viestiä nolla4nollanolla 944 8kaksi4

__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.05.2017, 08:29
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
Kertokaapas mistä löytyis kakkoskoppaisen lj70 ehjä(t) etutukivarsi/varret? vinkkejä paikoista taikka jos jollaki on purussa tuommoinen kosla.. ja tosiaan ei ykköskoppaisen etuvarsia ku korin puoleinen kiinnitys on ykköskoppaisessa tapilla ja uuemmassa taas lenkki kiinnitys.
Muuta vinkkiä ei ole heittää kuin että HDJ:n etutukivarret ei ole sopivat vaikka ulkomuodoltaan ihan samanlaiselta vaikuttaakin.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.05.2017, 14:15
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Muuta vinkkiä ei ole heittää kuin että HDJ:n etutukivarret ei ole sopivat vaikka ulkomuodoltaan ihan samanlaiselta vaikuttaakin.
Kaverilla rjssä vääntyny yks ja tosiaan hommas hdj varret niin eipä ne käyny, mutta nyt oli kuulemma löytäny tukivarret (Y)
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.05.2017, 17:12
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.769
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Muuta vinkkiä ei ole heittää kuin että HDJ:n etutukivarret ei ole sopivat vaikka ulkomuodoltaan ihan samanlaiselta vaikuttaakin.
Ihan puhtaasta uteliaisuudesta... mitä eroa niissä on?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.05.2017, 21:04
mikko.o.s:n Avatar
mikko.o.s mikko.o.s ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.09
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 194
Perusasetus

Rungonpään kiinnitys. ainaki
__________________
Käynnistyykö ruohonlekkuri huonosti,jos on tylsä terä.
HDJ80, RJ70, Defender90
MMC
SLCK
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.05.2017, 10:32
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 287
Perusasetus

Kuulemma oli 1cm pitempi, ja sitten tuli raijetankojen kanssa vähän probleema.. ja eikös hodarin varressa rungon kiinnitys ole "lenkki"? uuskoppaisessa 70 lenkki -lenkki ja vanhakoppaisessa 70 tappi -lenkki.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.05.2017, 15:34
Sace Sace ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: Kempele
Viestit: 37
Perusasetus

LJ 70 -88


Etuakselin stefa vuotaa vänkärin puolelta. Voisko joku pistää vähän ohjetta miten tuo lähtee purkaantumaan, että pääsee stefaan käsiksi. Eipä tätäkään ole koskaan tullu tehtyä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.05.2017, 17:03
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 729
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sace Näytä viesti
Etuakselin stefa vuotaa vänkärin puolelta. Voisko joku pistää vähän ohjetta miten tuo lähtee purkaantumaan, että pääsee stefaan käsiksi. Eipä tätäkään ole koskaan tullu tehtyä.
Itsellä samainen stefa aiheuttanut murhetta ja vaivaa.

Rengas pois. 6 mutteria
Jarrusatula pois. 2 ruuvia ja pari lisää jarruputkesta
Napalukko kansi pois. 6 mutteria.
Vetoakselin päästä sokka pois.
Vetoakselin iso mutteri pois. 54mm hylsy.
Napalukon runko irti. 6 mutteria. Mutterin alla kartioprikat. Itse sain nämä pois kun ensin vähän vasaralla naputti. Sitten kun runko liikahti, niin pikkuinen ruuvimeisseli kartioprikan katkeimeen, jota vähän levittää. Tuli sormin pois ruuvin päältä.
Vai tuliko nyt tuo iso vetoakselin mutteri?
No nyt suunnilleen pitäisi navan lähtä pois.
Sitten taas 6 mutteria auki ja vetoakselin päällä oleva putki/laakeripinta irti. Jarrukilpi tulee samalla.
Jos muistin kaikki ruuvit niin nyt on enää murros ja vetoakseli paikalla. Tulevat vetämällä pois.

Murros ei sitten irtoa vähällä vetoakselista, joten älä irrota, jos et vaihda murrosta. Katso kuitenkin, että vetoakselin sisempi sokka on tallella. Se estää, että vetoakseli ei mene liian pitkälle murtoksen sisään. Jos ko. sokka puuttuu, niin vetoakseli menee liian syvälle murrokseen ja vetoakselin stefan tiivistepinta ei osu stefan kohdalle.

Vanha stefa jotenkin irti. Vasaraa, vääntörautaa yms. Tarvii. Uusi stefa vaikka isolla hylsyllä lyömällä paikalle. Voitele hyvin öljyllä ennen kuin työnnät vetoakseli/murrospaketin takaisin. Yritä kannattaa vetoakselia paikallelaitossa niin, ettei se makaa uuden stefan päällä.
Loput romut takaisin käännetyssä järjestyksessä.

Ja sitten ne loput mitä unohtu.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.05.2017, 17:18
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 729
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sace Näytä viesti
Etuakselin stefa vuotaa vänkärin puolelta. Voisko joku pistää vähän ohjetta miten tuo lähtee purkaantumaan, että pääsee stefaan käsiksi. Eipä tätäkään ole koskaan tullu tehtyä.
Se napalukon alla oleva sokka irtoaa ruuvimeisseleillä vipuamalla, mutta kannattaa investoida 5€ sokkapihteihin, niin lähtee helpommin.

Takaisinlaitto on oma hommansa. Itse olen laittanut M8 pinnapultin vetoakselin päähän. Sillä saa vedettyä akselin ulos ja sokkauran näkyviin. Sitten pinnapultin päälle se sokka ja sopivan kokoinen prikka. Sitten mutterilla kiristämällä saa sokan painettua vetoakselin päälle. Sitten sopivasti ruuvarilla tai sokkapihdeillä avittaen sokka uraan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.06.2017, 19:55
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Ihan puhtaasta uteliaisuudesta... mitä eroa niissä on?
Kaikki mitat.
Vanhasta galleriasta löytyi vielä kuviakin.
HDJ:n jakari on lyhyempi, ja akselinpään puslat on eri asennossa.


On toki paksumpikin niin ei käy näin kuten uudemman LJ:n tukivarsille yleensä käy.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.06.2017, 18:17
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.769
Perusasetus

Minkä muun auton etupenkkejä porukka on lj.hin soveltanu?
Itellä oli motonetin yms. ns. sporttipenkki josta en oikeen tykänny pidemmän päälle, sen vaihdoin sitikan gti bx.n penkkeihin jotka on muuten hyvät mutta hiukan turhan korkeat vaikka niin alas olen rakentanu kuin vaan hiukankin onnistuu. Noissa on jonkin moiset sivutuetkin mutta kuitenkaan tukien sisällä ei ole putkia jotka retkahtaisi ajan saatossa autoon noustessa.
Tarttis jotku penkit nyt keksiä ja ois mukava kuulla onko jotain suosituksia, ettei tarvii lähteä summissa eri autojen penkkejä koeistumaan.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.06.2017, 19:15
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Minkä muun auton etupenkkejä porukka on lj.hin soveltanu?
Itellä oli motonetin yms. ns. sporttipenkki josta en oikeen tykänny pidemmän päälle, sen vaihdoin sitikan gti bx.n penkkeihin jotka on muuten hyvät mutta hiukan turhan korkeat vaikka niin alas olen rakentanu kuin vaan hiukankin onnistuu. Noissa on jonkin moiset sivutuetkin mutta kuitenkaan tukien sisällä ei ole putkia jotka retkahtaisi ajan saatossa autoon noustessa.
Tarttis jotku penkit nyt keksiä ja ois mukava kuulla onko jotain suosituksia, ettei tarvii lähteä summissa eri autojen penkkejä koeistumaan.
Noissa sporttimallin ranskiksissa varmaan on parhaasta päästä ainakin hintalaatusuhteeltaan. Mulla on Nissanissa jotkut gsi-kadetin tms penkit jotka tuntuis myös olevan ihan ok, aika loppuun istutut vaan. BMW ortopedipenkit olis hyvät istua kun on säätöö joka suuntaan jos raaskii vähän enemmän panostaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.06.2017, 20:10
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.769
Perusasetus

Ite en mitään ihmeellisiä säätöjä tarvii, kunhan nyt järkevän ajoasennon saa ruuvattua kohdilleen. Sekin juttu noissa sitikan penkeissä on et vaihdekepin nuppi on lähes kiinni penkin etukulmassa kakkos pykälällä, noi on jotenki ehkä hiukan suurehkot jakkarat.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27


Sivu luotu: 22:27 (GMT +2).