Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.05.2017, 04:59
Lelumiini Lelumiini ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Kiuruvesi
Viestit: 141
Perusasetus

http://www.toyota4wd.dk/Teknik/2H-12HT/9-SS.pdf

Oisko tuosta apua?

__________________
Oikein ne pojat siinä tekee..
HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.05.2017, 10:29
o_j o_j ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.03.17
Sijainti: Loimaa
Viestit: 71
Perusasetus

En tiedä onko tämä varsinaisesti kysy- ja vastaa-tyyppinen topic, mutta koitetaan silti. Pari viikkoa sitten tuli pitkällisen mielenhäiriön seurauksena ostettua ladon takana pari vuotta seissyt hj60. Ostosta on nyt ihmetelty ja vaikuttaa ihan asialliselta 34v Toyotaksi, liikkuu ja käy nätisti, ei äkkiseltään kauheita hitsaushommia jne.

Mitä tuollaista aktiivipalvelukseen palauttaessa kannattaisi tehdä ja tarkastaa? Auto on ollut pois liikenteestä pari vuotta ja 5-10v pienillä kilometreillä. Öljyt ja suodattimet vaihtoon ja kovaa ajoa vaan vai jokin perusteellisempi tarkastus ja huolto?

Auto on tulossa käytännössä tieajoon, traktoriteitä haastavampaan maastoon ei ole tarkoitus mennä. Lisää korkeutta nakkikiskarispektien toivossa tarvisi kuitenkin saada. Soa ei innosta, joten mahdollisuudet jäävät lisäkierteisiin tai sitten korotusjousiin. Täydelliset korotussarjat on hurjan hintasia, mutta riittäiskö esim. omen jouset ja iskarit? Vai saavutanko samat edut lisäkierteillä ja uusilla iskareilla, joustoilla kun ei ihan valtavaa merkitystä käytön puolesta ole?

Varmaan hölmöjäkin kysymyksiä, kyseessä on ensimmäinen maasturi itsellä joten ajatukset hakee vielä uriaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.05.2017, 10:39
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Kaikki nesteet sekä suodattimet ja jarrut nyt ainakin käyä läpi. Vuotavia tiivisteitä ja huonoja laakereita vaihella tarvittaessa. Napojen rasvat katella. Perusasiat kondikseen niin saa luotettavan käyttöauton. Sekä tietysti ne ruosteet.

OME alusta on hintava, mutta varmasti sen arvonen. Muistaa vaan ottaa etteen vähän enemmän korottavat jouset kun taakse niin ei jää perä ylös.
__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.05.2017, 11:32
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

lisäjousilla halpa korotus mutta hirveä ajettava.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.05.2017, 12:16
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Ei välttämättä kauhea ajettava, mulla oli joskus lisäkierteet hj.n alla ja kyllä sillä jotain 100 tkm tuli taivallettua pääasiassa tieajoa mielestäni huomattavasti parempi kun pelkät kuoleentuneet latit
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.05.2017, 13:18
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Jos laittaa lisäjouset nii ottaa pari latia lehtijousista pois ni ei tuu ihan kivireki.
Ja korin korotuksella saa kans ylöspäin kivasti
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.05.2017, 20:25
o_j o_j ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.03.17
Sijainti: Loimaa
Viestit: 71
Perusasetus

Lisäjouset vaikuttaa tosiaan jakavan mielipiteitä. Alan itse kallistua hieman omen jousien suuntaan, ellei sitten jostain kävele ilmaiseksi sopivia lisäkierteitä bemarista tai muusta pikkuautosta kokeiltavaksi.

Täytyy nyt ensin korjata edellisen katsastuksen vikalista ja käydä koettamassa leimaa. Sitten kun saa muutaman tonnin kilometrejä ajettua tietää ehkä paremmin mihin niitä rahoja tarvitsisi laittaa.

Rengaskysymys: (toistaiseksi) vakion 2h:n kanssa taitaa olla turha unelmoida 33*12,5 renkaista mikäli antaa suorituskyvylle ja taloudellisuudelle mitään arvoa? 31 tai 32 renkaat lienevät parempi vaihtoehto?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Discovery topic Heguli Chit-Chat 269 21.08.2025 08:39
Huutonet Topic psychobilly Linkit 15 03.03.2016 22:38
Syntymäpäiväonnittelu -topic Skorpioni Chit-Chat 116 02.03.2014 18:32
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37


Sivu luotu: 12:54 (GMT +2).