![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä onko tämä varsinaisesti kysy- ja vastaa-tyyppinen topic, mutta koitetaan silti. Pari viikkoa sitten tuli pitkällisen mielenhäiriön seurauksena ostettua ladon takana pari vuotta seissyt hj60. Ostosta on nyt ihmetelty ja vaikuttaa ihan asialliselta 34v Toyotaksi, liikkuu ja käy nätisti, ei äkkiseltään kauheita hitsaushommia jne.
Mitä tuollaista aktiivipalvelukseen palauttaessa kannattaisi tehdä ja tarkastaa? Auto on ollut pois liikenteestä pari vuotta ja 5-10v pienillä kilometreillä. Öljyt ja suodattimet vaihtoon ja kovaa ajoa vaan vai jokin perusteellisempi tarkastus ja huolto? Auto on tulossa käytännössä tieajoon, traktoriteitä haastavampaan maastoon ei ole tarkoitus mennä. Lisää korkeutta nakkikiskarispektien toivossa tarvisi kuitenkin saada. Soa ei innosta, joten mahdollisuudet jäävät lisäkierteisiin tai sitten korotusjousiin. Täydelliset korotussarjat on hurjan hintasia, mutta riittäiskö esim. omen jouset ja iskarit? Vai saavutanko samat edut lisäkierteillä ja uusilla iskareilla, joustoilla kun ei ihan valtavaa merkitystä käytön puolesta ole? Varmaan hölmöjäkin kysymyksiä, kyseessä on ensimmäinen maasturi itsellä joten ajatukset hakee vielä uriaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki nesteet sekä suodattimet ja jarrut nyt ainakin käyä läpi. Vuotavia tiivisteitä ja huonoja laakereita vaihella tarvittaessa. Napojen rasvat katella. Perusasiat kondikseen niin saa luotettavan käyttöauton. Sekä tietysti ne ruosteet.
![]() OME alusta on hintava, mutta varmasti sen arvonen. Muistaa vaan ottaa etteen vähän enemmän korottavat jouset kun taakse niin ei jää perä ylös.
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
#4
|
||||
|
||||
![]()
lisäjousilla halpa korotus mutta hirveä ajettava.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei välttämättä kauhea ajettava, mulla oli joskus lisäkierteet hj.n alla ja kyllä sillä jotain 100 tkm tuli taivallettua pääasiassa tieajoa mielestäni huomattavasti parempi kun pelkät kuoleentuneet latit
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos laittaa lisäjouset nii ottaa pari latia lehtijousista pois ni ei tuu ihan kivireki.
Ja korin korotuksella saa kans ylöspäin kivasti ![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Lisäjouset vaikuttaa tosiaan jakavan mielipiteitä. Alan itse kallistua hieman omen jousien suuntaan, ellei sitten jostain kävele ilmaiseksi sopivia lisäkierteitä bemarista tai muusta pikkuautosta kokeiltavaksi.
Täytyy nyt ensin korjata edellisen katsastuksen vikalista ja käydä koettamassa leimaa. Sitten kun saa muutaman tonnin kilometrejä ajettua tietää ehkä paremmin mihin niitä rahoja tarvitsisi laittaa. Rengaskysymys: (toistaiseksi) vakion 2h:n kanssa taitaa olla turha unelmoida 33*12,5 renkaista mikäli antaa suorituskyvylle ja taloudellisuudelle mitään arvoa? 31 tai 32 renkaat lienevät parempi vaihtoehto? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 269 | 21.08.2025 08:39 |
Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |