Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2017, 06:32
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Paljos noi murrokset maksaa kpl, et kannattaisko niitä teettää jossain pienemmällä pajalla sellaisesta raudasta joka kestää

__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.04.2017, 06:40
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Tg lonkfield reilun 200€

Taitaa tulla hintoihinsa kun noita alkaa jollain teetättään lisäks kestävyys on taas kysymysmerkki varmaan.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.04.2017, 09:53
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

TG:llä on nykyään myös rasvanipallisia malleja. Tuosta 27 spl -> 30spl en oikein osaa sanoa. Itse pyrin hankkimaan vain 27 malleja että yhteensopivuus säilyy. Koskaan en ole kuullut että boorien takia hajoaisi. Voi tietty olla että ongelma tulee vasta kun alla v8 ja ameriikan liimakallio.

Kestävyyksistä on mutu tuntuma että TG:n mallit huonompia kuin vanha LF, verraten ihan siihen miten niitä on kuullut hajoavan. Varma valinta olisi RCV joka alkuperäinen chromo LF valmistaja, uskoisin siis että kestävyys vähintään yhtä hyvä kuin legendaarisissa Chromo Lonkkareissa.

En ole ihan varma mitä LF malleja mulla on nyt sisällä, viimeksi vaihdoin murroksen 2013 vuonna joten hyvin on kestänyt. Toisella puolella on vielä 2007 sisään laitettu aito LF mutta toinen puoli on joku välimalli, siinä ei muistaakseni lue vielä Trail Gear mutta tekstit erilaiset kuin vanhemmassa chromossa.

TG LF on halpa ja mullakin on niitä 3kpl varalla hyllyssä. Uskoisin sen olevan RCV:n/Aidon LF:n jälkeen paras vaihtoehto. Muut valmistajat eivät vain koskaan ole päässeet lähellekkään näiden kestävyyttä.

Itse olen hajottanut yhden aidon 27-spl chromo Longfieldin ja siinä meni malja halki. Sillä oli ikää hajotessaan 5 vuotta. 3 vuotta ajettiin suunnistuscuppia + safareita ja loput 2 vuotta vaan safareita. Eikä näitä säälitty vaan kaikki BJ:n 117 hv / 376Nm ajettiin surutta lukot päällä voimansiirtoon, toki järkeä käyttäen. Renkaana 37x13 boggerit. Toisen puolen lonkkarille tuli 10 vuotta juuri täyteen.


Lisäksi olen katkaissut yhden Longfieldin 27-spl chromo tikun ja kaksi vakio tikkua.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.04.2017, 18:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Paljos noi murrokset maksaa kpl, et kannattaisko niitä teettää jossain pienemmällä pajalla sellaisesta raudasta joka kestää
Miten ja millä kokemuksella joku pienempi kotimainen paja tekisi parempaa ja halvemmalla, kun tuotettaisi piensarjana lähtien nollatasosta tuotekehityksessä, kuin tunnettu ja yksi suurimmista laadukkaiksi tiedetyistä aftermarket- valmistajista joka on käyttänyt tuotteiden kehittelyyn vuosia ja paljon rahaa, ja jonka tuotteisiin erittäin monet kisakuskit luottaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2018, 17:01
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Perusasetus

http://www.rcvperformance.com/produc...=CVJ2851-PLC40

http://www.rcvperformance.com/produc...CVJ2851-PLC40M

Mitä käytännön eroa näissä sarjoissa? 300M?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2018, 22:17
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mites RCV:ltä nuo pitkäbooriset? Vai pitääkö tojotan lukot vaihtaa arppeihin?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.01.2018, 22:26
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mites RCV:ltä nuo pitkäbooriset? Vai pitääkö tojotan lukot vaihtaa arppeihin?
http://www.rcvperformance.com/produc...CVJ2851-PLC60L
Tuossa setissä 60-sarjaan pitkäboorinen ja kun tuon ovat tehneet niin varmaan onnistuu myös pitkäboori customina omalla sivullaan.
http://www.rcvperformance.com/straight-axle-form.aspx
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.01.2018, 17:02
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Tietääkö kukaa miten eroaa 300M?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.01.2018, 17:48
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Tietääkö kukaa miten eroaa 300M?
300M is a high strength low alloy steel that is melted as AOD + VAR. This alloy is comparable to 4340 with increased alloying elements such as vanadium and silicon giving it slightly higher strength and toughness. This alloy is used in a wide array of aerospace applications including landing gear for many commercial airplanes.

Eli 300m on lisäaineistettu vielä lujemmaksi/sitkeemmäksi,Kun 4340 laatu?
-Trailgearin sivuilla oli materiaalina 4340...


http://www.suppliersonline.com/prope....asp#chemistry

http://www.suppliersonline.com/prope....asp#chemistry
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd

Viimeksi muokannut Pajares : 06.01.2018 18:22 Perustelu: Linkit isätty
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.01.2018, 20:12
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Perusasetus

Kiitos
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.01.2018, 19:47
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.242
Perusasetus

http://www.rcvperformance.com/produc...CVJ2851-PLC60L
http://www.rcvperformance.com/produc...spx?sku=TOY-DF

Kumpaistakin tuotetta yksi setti löytyy hyllystä tällä hetkellä.
__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
nitron murrokset KG Tekniikka & Jutustelu 3 28.10.2011 14:27
HJ60 Murrokset Lamanka Tekniikka & Jutustelu 3 17.08.2009 20:10
Myyty Toyotan HD murrokset Repro O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.01.2009 11:58
M: 460 G:n Murrokset O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 11.04.2008 06:18
M:Vitaran Murrokset sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.04.2007 08:14


Sivu luotu: 23:58 (GMT +2).