Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Kyllä tää on positiivisuutta, koska duunissa saa katsoa kiinalaisen laivanrakennustyön jälkiä, mitä korjataan vieläkin 5-15 vuoden jälkeen valmistumisesta ja varmaan elinkaaren loppuun asti.
Tosin yksi försti ainakin totesi kun ihmettelin maakrapuna, niin sanoi että halvempaa korjata paskaa kuin tehdä yksi kallis ja hyvä 
|
Samaa olen kuullut. En muista mihin laivaan tilattiin lohkoja Puolasta ja niitä sitten korjailtiin pitkän aikaa. Silti väittivät, että halvemmaksi tulee. Saattaa toki pitää paikkansa, kun Puolassa käyttävät lähes orjatyövoimaa Kiinasta. Veikkaampa ettei siellä paljon kysellä työlupien yms. perään toisin kuin meillä. Viimeksi pari viikkoa sitten kävi tullin tyypit kierroksella.
Edit. Olikin p-korealaisia eikä kiinalaisia. Palkka menee suoraan valtiolle ja työläinen saa jonkun vähäisen päivärahan.