![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Puun kaato ja halkojen tekoPolttopuita voi tehdä ihan milloin vaan ja paras lämpöarvo saadaan kosteasta juuri kaadetusta puusta. Tietysti vaatii jonkinmoisen lisälaitteen jos tuoretta puuta meinaa polttaa. Samana kesänä kaadettu ja heti halottu koivu palaa hienosti jo kuukauden kuivumisella. Ihan sama, olen polttanut tuoretta puuta saunan uunissa, sytytyksen olen tehnyt pari vuotta vanhalla puulla, hyvin pelittää. silloin kun ei huvita tehdä mitään, saa helekutin halavalla valamiiksi halottuja puita ostettua säkillisen, yllätys oli siinä että se ostettu iso säkki tulee samaan hintaan kuin tekisi omasta metsästä itse. Minulla ei paljon halkojen teko kiinnosta ja ei ole mitään inhottavampaa puuhaa kuin se. Ehkäpä sekin johtuu nuoruudesta, kun joutui joka kolmas viikonloppu äheltämään halkojen kanssa. siis kahtena päivänä klo 06.00-17.00 tai jotain.... Kiva on katsella, kun porukka touhuaa noitten halkojen kanssa....
|
|||
|
|||
![]()
Ei siinä polttopuussa oo mitään säästöä jos on sähköä saatavilla lämmitykseen. Senkin ajan ku tekee tuottavaa työtä niin saa jo sähköt. Siihen ku laskee traktorin polttoaineet hajonneet metsäkärryn renkaat sen vuotavan ja voimattoman rotaattorin uusimisen niin tulee hintoihin. No mutta se onkin sellaista mukavaa puuhailua ja kuntoilua.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta olen samaa mieltä kanssasi siitä, että kuivatusajalla ei sinänsä ole väliä vaan olosuhteilla. Kokeilihan Koneviesti muutama vuosi sitten sellaistakin, että miten nopeasti klapit kuivuvat levitettynä asvalttikentälle auringonpaisteeseen, vähän niinkuin palaturvetta kuivataan. Keskikesällä ei ollut kyse kuin viikoista kun klapit kuivuivat niin kuivaksi kuin nyt puu ulkona voi kuivua. Viimeksi muokannut Tilley : 20.04.2017 18:45 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Turbo topicci | Mappe | Tekniikka & Jutustelu | 165 | 26.09.2016 18:31 |
Mystinen vika samuraissa | JoniS | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.09.2011 11:26 |
Rangen mystinen käyntihäiriö | rangemies | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 24.09.2010 12:44 |
Mystinen ABS-vika | rhm | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.08.2009 19:41 |
Banaani - mystinen herkku | mikk0 | Cooking & Food | 0 | 16.05.2002 12:54 |