Ainakin joskus oli rajana se, että ei voi käyttää ns. asuntoautona, vaikka olisi erillinen sisäänkäynti. Tämän mukaan tuollaista lavalla kulkevaa camperia voisi ehkä kuskata, jos sinne ei pääse sisään, jos on kyytissä?
Ja jos se sittenkin olisi pakun lavalla, ja verottajan mielestä se olisikin täysveroinen henkilöauto, niin vero ei olisi läheskään samaa luokkaa, kuin taannoin; taannoin verottaja oli vailla maahantuonnin yhteydessä perimättä jäänyttä veroa...
siis jostain satasen/parin "Lauluautosta-" tuli laskua uuden pienen/perhe auton verran... ja meni ulosottoon, vaikka poltit k.o "lauluauton"...
Nykyään verottaja laskee käyvän? arvon mukaan...
Ja jos on vetokoukussa, ja paino omalla akselilla, niin silloin on peräkärry. (O-luokka)
Ja niistähän ei peritä veroa. (ainakaan vielä

)
Siis koukussa voi retuuttaa vaikka mitä, ja jos jää kiinni, niin silloin käsittääkseni kovimmat sanktiot tulee ajokorttiluokan ylityksestä; rekisteröinnin puutteesta tms.
Ja jos vetää pakulla O1-luokan kärryä, niin kortiksi riittää pelkkä B. siis perinteisessä jarruttomassa kärryssä (max kok. paino 750 kg) voi raahata mukana campperiä, joka pysyy ns. katulaillisen kuorman mitoissa.