Offipalsta.COM  

Go Back   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Register Offiblogs Community Calendar Today's Posts Search

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Closed Thread

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 23.03.2017, 14:19
Topi1982 Topi1982 is offline
Banned

Unicef ja Punainen Risti kerää rahaa esim. lasten rokotuksiin. Kuulemma parilla kympillä jo saahaan liuta afrikkalaisia rokotettua. Jos euroopan elintasopakolaisiin käyttämät rahat olis rokotustilillä, taitas kaikki lapsoset Afrikassa saada piikkiä ja sapuskaakin jonniin verran?

Old 23.03.2017, 14:54
tekniikkamies tekniikkamies is offline
Arvostettu jäsen

Quote:
Originally Posted by Jyty View Post
Unicef ja Punainen Risti kerää rahaa esim. lasten rokotuksiin. Kuulemma parilla kympillä jo saahaan liuta afrikkalaisia rokotettua. Jos euroopan elintasopakolaisiin käyttämät rahat olis rokotustilillä, taitas kaikki lapsoset Afrikassa saada piikkiä ja sapuskaakin jonniin verran?
Näin on jotkut kertonut, että kuulemma matalan elintason maissa saisi pienellä rahalla paljon aikaan. Mielestäni siellä tarvittaisiin apua toimivan yhteiskunnan järjestämisessä ja Suomessakaan se ei ole kovin kauaa ollut mitenkään erityisen toimiva tai reilu. Ainakin sata vuotta sitten oli vaikeaa ja sodat on ollut vaikeaa aikaa.

Oma käsitys on, että toimiva yhteiskunta lähtee aktiivisista ja tiedostavista kansalaisista.
Old 24.03.2017, 11:17
Banned

Onhan niissä maissa tosi aktiivista porukkaa, öitä myöten picupeiila konetuliaseiden kanssa ammuskelevat kaikkea liikkuvaa ja liikkumatonta.Jos nää sotahullut aseelliset sitä sun tätä edustavat joukot saataisiin lopettamaan, niin voitais edes puhua yhteiskunnasta. Sitten myö tosi viisaat voitais mennä esim. savannille kertomaann , että miten heidän pitää olla ja elellä ja aloittaa erillaisia työllistäviä (luultavasti naisia, kun jätkät ei oikein viiti) projekteja ja yrityksiä. Aika vaikea yhtälö ainakin mulle!
Old 24.03.2017, 13:47
tekniikkamies tekniikkamies is offline
Arvostettu jäsen

Quote:
Originally Posted by Jyty View Post
Onhan niissä maissa tosi aktiivista porukkaa, öitä myöten picupeiila konetuliaseiden kanssa ammuskelevat kaikkea liikkuvaa ja liikkumatonta.Jos nää sotahullut aseelliset sitä sun tätä edustavat joukot saataisiin lopettamaan, niin voitais edes puhua yhteiskunnasta. Sitten myö tosi viisaat voitais mennä esim. savannille kertomaann , että miten heidän pitää olla ja elellä ja aloittaa erillaisia työllistäviä (luultavasti naisia, kun jätkät ei oikein viiti) projekteja ja yrityksiä. Aika vaikea yhtälö ainakin mulle!
Tuossa vielä näkökulma naisten tilanteeseen:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201...85444_ul.shtml

Itse olen pitänyt hyvänä senkaltaista aktiivisuutta mitä on saaristokunnissa, joissa asuu paljon äidinkielenään ruotsia puhuvia. Hoitavat hommansa vaikkei paikanpäällä ole massiivisia yhteiskunnan rakenteita. Joku pieni saaristokunta voi olla vähän karu paikka kuten savannikin.
Old 24.03.2017, 18:32
eilhik eilhik is offline
Konkari

Quote:
Originally Posted by tekniikkamies View Post
Tuossa vielä näkökulma naisten tilanteeseen:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201...85444_ul.shtml

Itse olen pitänyt hyvänä senkaltaista aktiivisuutta mitä on saaristokunnissa, joissa asuu paljon äidinkielenään ruotsia puhuvia. Hoitavat hommansa vaikkei paikanpäällä ole massiivisia yhteiskunnan rakenteita. Joku pieni saaristokunta voi olla vähän karu paikka kuten savannikin.
Eivät pidä ääntä tekemisistään ja paljoa välitä mitä tämä vihervasuriyhteiskunta touhuaa jonka maailma loppuu kun gaffelatesta puuttuu oikea vaahtokerros ja eikä ratikka vie böndelle.

Kunnioitan heitä ja samaa asennetta löytyy myös itärajanpinnassa tarpeeksi pohjoisesta eivät näe ongelmaksi vaikka joku pöljä laatiikin lait joita voi oikein mitenkään täysipäinen ihminen edes tajuta.
Old 26.03.2017, 14:18
Heegi's Avatar
Heegi Heegi is offline
Veteraani

Hitlerin uunit vaa tulille perkeles !
Old 30.03.2017, 10:31
Banned

Kun nuoret miehet lähtee sotaa pakoon ja jättää naiset ja lapset vaikkapa Isikselle orjiksi yms. ne on rintamakarkureita, jotka tuomittiin jopa ammuttiin Suomen sodissa. Kansan suussa ne oli käpykaartilaisia. Onko nää pelkurit sitten taatelikaartilaisia ?
Closed Thread

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Forum Jump

The time now is 15:00 (GMT +2).