![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jälkihehku kun lähtee pois päältä nousee kierrokset ainakin pikkasen, en ole huomannut kuunnella mutta varmaan relekin naksahtaa samalla. Ei tietysti selitä tehottomuutta. Huomannut omassa että kovalla pakkasella kun lähtee liikenteeseen niin vaatii tosiaan aika reilusti kierroksia ihan vaan sen takia että laatikkoöljyt (ja varmaan peräöljytkin) on niin kohmeessa.
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kysytääs nyt vielä että toimiko ko. auto aiemmin paremmin eli onko kyseessä varmasti vika eikä ominaisuus?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko näissä jotain kylmäkäynnistys ennakonsäätö systeemiä? Jos se oireilee.
Onko hihna vaihdettu milloin? Vai onko ketjukone? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
On näissä se automaattinen ennekkosäätö mikä käsittääkseni hajoileekin.
Mu hodarista otettii dieselhuolloss pois kun sanoivat että aiheittaa harmia.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Voiko se kylmäkäynnistin aiheuttaa vedon puutteen kun sen laitteen poisto ei kuitenkaan aiheuta muuta kuin karkeemman tyhjäkäynnin ekoille minuuteille? Toki se kannattaa deaktivoida heti koska jos siitä nupista alkaa lähtee palasia niin koko pumppu on sökö. Dieselhuollossa sanoivat mulle aikanaan että alle -30 asteessa pärjää ilman sitä hyvin.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sen pitäs aikastaa pumpun ajoitusta.
En tiedä mitä tekee jos rikki on. Pystyykö mahdollisesti aikastamaan liikaa? Sitten kyllä vedot huonot. Mielessä kävi jos hihna vaihdettu ja joku pumpun ajoitusta tarkistellut/säädellyt. Niin se kylmäkäynnistys systeemi pitäs huomioida ennakkoa säädellessä |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Auto on ollut isäukolla käyttöautona vajaan kymmenisen vuotta, tosin nyt vuoden päivät seisonut mutta oireili jo ennen seisomaan jäämistäkin pitkään.
Ei auta polkeminenkaan vaikka kierroksia nostaisi, voima vaan on hukassa aivan täysin. Jakohihna on vaihdettu muutama vuosi sitten, oireet tosin ei alkaneet sen jälkeen vaan paljon myöhemmin. Muutoinkin autoa on huollettu vähintäänkin hyvin, joten pa-suodattimen jäätymisestä tuskin on kyse. Työkaverilla saman ikäluokan ruiseri ja jälkihehku aiheuttaa siinäkin autossa kierrosten heilauksen, mutta ei tuollaista puutumista. Jotain tuollaista ennakonsäätöä mietinkin, koska sen naksauksen jälkeen vetoja taas on. Vika ei liene iso, kunhan sen osaisi paikallistaa ja ehjätä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2l2-t pölläyttää kylmänä.. | Viku | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 02.12.2009 12:24 |
RJ:n nykiminen kylmänä | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 13.06.2009 22:28 |
patrolli kylmänä | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 18.05.2008 22:38 |
1x vinssi: vedot eteen/taakse, asennusmallit | Joukka | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 27.10.2007 20:33 |
M:vajaat vedot kiinnostuksen puutteessa | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 29.01.2005 13:20 |