![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mistäköhän päin se naks kuuluu? Syöttöpumpusta? Releestä? Ottaako kierroksia kylmänä paikallaan vai onko ihan puutunut? Mitään hajua mulla ei viasta ole, mutta tuli vaan mieleen, että jos polttoainesuodatin on ihan tukossa parafiinista, niin auto ei vedä, mutta hodarissa on suodattimessa lämmitin ja jos se lämmittäis suodatinta joutokäynnillä sen verran että alkaa taas lämpimänä vetämään paremmin???? Eli uudella suodattimella jos kokeilee.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jälkihehku kun lähtee pois päältä nousee kierrokset ainakin pikkasen, en ole huomannut kuunnella mutta varmaan relekin naksahtaa samalla. Ei tietysti selitä tehottomuutta.
Huomannut omassa että kovalla pakkasella kun lähtee liikenteeseen niin vaatii tosiaan aika reilusti kierroksia ihan vaan sen takia että laatikkoöljyt (ja varmaan peräöljytkin) on niin kohmeessa.
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kysytääs nyt vielä että toimiko ko. auto aiemmin paremmin eli onko kyseessä varmasti vika eikä ominaisuus?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko näissä jotain kylmäkäynnistys ennakonsäätö systeemiä? Jos se oireilee.
Onko hihna vaihdettu milloin? Vai onko ketjukone? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
On näissä se automaattinen ennekkosäätö mikä käsittääkseni hajoileekin.
Mu hodarista otettii dieselhuolloss pois kun sanoivat että aiheittaa harmia.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Voiko se kylmäkäynnistin aiheuttaa vedon puutteen kun sen laitteen poisto ei kuitenkaan aiheuta muuta kuin karkeemman tyhjäkäynnin ekoille minuuteille? Toki se kannattaa deaktivoida heti koska jos siitä nupista alkaa lähtee palasia niin koko pumppu on sökö. Dieselhuollossa sanoivat mulle aikanaan että alle -30 asteessa pärjää ilman sitä hyvin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sen pitäs aikastaa pumpun ajoitusta.
En tiedä mitä tekee jos rikki on. Pystyykö mahdollisesti aikastamaan liikaa? Sitten kyllä vedot huonot. Mielessä kävi jos hihna vaihdettu ja joku pumpun ajoitusta tarkistellut/säädellyt. Niin se kylmäkäynnistys systeemi pitäs huomioida ennakkoa säädellessä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2l2-t pölläyttää kylmänä.. | Viku | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 02.12.2009 12:24 |
RJ:n nykiminen kylmänä | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 13.06.2009 22:28 |
patrolli kylmänä | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 18.05.2008 22:38 |
1x vinssi: vedot eteen/taakse, asennusmallit | Joukka | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 27.10.2007 20:33 |
M:vajaat vedot kiinnostuksen puutteessa | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 29.01.2005 13:20 |