![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Itsellä kans kiinnostaa tuo teetätys kun saa enemmän infoa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ratashomma ei ole edennyt. Ihmettelen edelleen noita omia laatikoita. Toinen on nyt tunnistettu -88 vuoden laatikoksi. Toisesta laatikosta löytyi jakolaatikon päästä PTO:n vierestä numerot 10385599. Taas tarvitsee apua tuon selvityksessä. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitä en tiedä miten on osat sen jälkeen vaihtunut. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ehkä paras tilata laakerisarja varalaatikkoon ja herätellä se henkiin. Saa vaihtaa koko paketin kerralla. Osaisiko Repro sanoa mikä kytkin tuohon sopisi? (Olitko kuvioissa kun moottori vaihtui) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäisellä moottorilla minulta lähti. Ainakaan marmoritiskin kytkin ei kestänyt, Offroadtarvikkeelta sais vissii jotain jämympää kytkintä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eilen räjäytin varajakiksen lattialle levälleen. Saa rattaat malliksi. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä juttu! Ilmottele sitten kun tiedät enemmän.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Välityksestä:
Nyt on koneistajaa kiusattu ja kyllä tästä taitaa välitys syntyä. Yritän alla selventää miten välitys on toteutettu. Kuvan selitykset: Tämä kuva on lainattu palstalta. Kuvassa on välitys toteutettu ensimmäisessä hammasparissa. Minun sarjassa välitys muuttuu toisessa hammasparissa. Eli ryhmäpyörän pikkuratas (nro 1.) ja vetolaippojen akselin isoratas (nro 2.) vaihtuu. 1: Otetaan yksi ryhmäpyörä. Itsellä vuoden -88 laatikosta. Oleellista on, että ryhmäpyötän akselin on 38mm. (BJ40:ssä akseli on 25mm ja jossakin alkuvuosien LJ:ssä 34mm. 2: Koneistetaan vanhat hampaat pois ja oikeistaan myös rattaiden välinen pinta. Tämä pitää koneistaa tiettyyn mittaan, koska uusi ratas tulee rympillä tähän päälle. Ryhmäpyörän jäljellä olevaan rattaaseen (se isompi) porataan reiät kiinnityspulteille. 3: Hankitaan uusi pikkuratas. Ryhmäpyörä kylmäksi, uusi ratas lämpimäksi ja (prässillä) pakettiin. Koneistetun osan leveys sama kuin uuden pikkurattaan, jotta päätylaakerin pinta tulee suoraan. Varmistukseksi vielä pulteilla kiinni ison rattaan läpi. 1: Otetaan vetolaippojen akselilta se isompi ratas. Tässä on vieressä hitaan ja nopean puolen vaihteensiirtäjä. 2: Koneistetaan hampaat pois ja myös puolet rungosta. Porataan reiät kiinnityspulteille. Tässä myös uusi ratas tulee rympillä kiinni, joten tiettyyn halkaisijaan tähdätään. 3: Vanha ratas kylmäksi, uusi kuumaksi ja kasaan. Pulteilla varmistus. Uusi isoratas mahtuu juuri ja juuri vaihteensiirtäjän kanssa paikalleen. Jakolaatikon kuorta joutuu avartamaan, mutta ei tarvitse hitsata. Rattaissa on suorat hampaat, joten uusi hidaspuoli tulee olemaan nykyistä äänekkäämpi. Uudessa pikkurattaassa on 28 hammasta ja isossa 59. Välityssuhteen saan selville, kun muistan laskea hampaat vanhoista rattaista... (Tammergearsin hammasluvut on mitä sattuu) Sitten se hinta. Jos tilaan/tilataan kolme välityssarjaa on yhden sarjan hinta 500€. Jos tilaan/tilataan viisi välityssarjaa on yhden sarjan hinta 435€. Vielä pitää laskea/varmistaa: - Kokonaisvälityssuhde - Mahtuuko voiman ulosoton ratas olemaan. Vieläkö löytyy kiinnostuneita? Tämä on toteutettu ihan virallisia reittejä kuitilla ja alvilla. Osat koneistaa Ake Gears Oy Kajaanissa. Saa niitä ostaa Akelta suoraankin, mutta minimi tilaus on tuo kolme sarjaa. Viimeksi muokannut Sumsar : 24.04.2017 16:31 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Onko kukaan kysynyt karpiolasta vieläkö heiltä löytyy mallit rattaille?
__________________
WWW.RASKAS.FI |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kiinnostusta löytyy.
Kuinka suuri tämä äänitason lisääntyminen on suorilla hampailla eli onko meidän metsähommissa yhtään mitään väliä kun muutakin meteliä jo on? Lisäinffoja odotellessa. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tämä on muokattu BJ40 välityksestä. Näitä on tehty kymmenisen vuotta sitten. Soitin kahdelle käyttäjälle ja eivät haukkuneet. Hyväksi ja kestäväksi kehuivat. Äänen nousu ei merkittävä...
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Terve
Itellä Toyota Land Cruiser LJ70 vm. -89 2,4 bensa. Alusta korotettu ja 35" renkaat laitossa. Nyt pitäisi leikata metsävauhtia pois. Kuinka teillä projekti onnistui? Itse olen nyt vasta saman haasteen edessä ja haeskelen tietoa tuosta ryömintä nopeuden pudotuksesta. Olisiko vinkkejä antaa tai osia tarjolla? ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Ei se koskaan liian hitaasti etene.
35" renkailla saa olla jo 4:1 välitys jakiksessa. Ja jos oravannahkoja löytyy niin 5.29 perät... Oma kohellus välityksen kanssa löytyy tämän keskustelun 4 sivulta. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Tuo sumon tekemä välitys srj on laadukas, Raskas Offroad service tuo maahan näitä osia.
Jos tarvetta löytyy ota yhteyttä: 05060905/Juha
__________________
WWW.RASKAS.FI |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota Landcruiser Lj 70 6000€ (lukot,välitykset,4"korotus, ym) | Vade | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 25.06.2015 22:47 |
Ostetaan lj-70 akseleihin 4 pintaan olevat välitykset | Jande | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.03.2013 20:06 |
lowrangeoffroad.com välityksistä | J.L | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 10.04.2012 20:37 |
Ostetaan LJ-70 etuperään välitykset | Pehdon Paroni | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.02.2011 18:20 |
Myydään Lj-70 suunnistusauto, Bj-42 rojekti, Hj-45 pick-up, V8 Lj, offi Chevy, Volvo 303, Lj | arska4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 22 | 09.07.2009 21:44 |