![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eikös pajeronkin pumppu ole boschin ve pumpun kopio? Tuohon toitsiin tein itse pumpun uudelleen tiivistyksen netistä löytyneellä ohjeella ja tammerdieseliltä hain tiivisteet (oli vajaan 30€) Katso täsmääkö tuo ohje sinulle. http://gnarlodious.com/Vanagon/Bosch_Pump/-Rebuild Tarkaana vaan säätöjen asennoista ja osien paikoista. Youtubesta löytyy myös video tuollaisen pumpun toiminnasta niin kannattaa vilkaista. Paljon helpompi tehdä mitä enemmän ymmärtää toimintaa ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo kyllä se ainakin tuolta VE pumpulta näyttää, ei kuulemma aito bosch mutta toimintaperiaate sama!
Tuolta löysin tuommoset ohjeet: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=353818 Tuolla kyseisessä linkissä myös ohje kuinka helposti rakentaa työkalun siihen tulppaan. Siellä myös kerrotaan että mitään ei pitäis silmille lentää, omalla tuurilla niin koko pumppu lävähtää ulos kun mutteri auki😁 Yritän huomenna vielä kysästä parista diesel firmasta jos heillä tietoa kyseisestä tulpasta, taino tietoa heillä on mutta jos ne sitä jakaa niin se on eri juttu... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos tarkoitat nestepäässä suutinputkien keskellä olevaa "ruuvia" niin eiköhän se liene ennakon säätömittarin paikka.
__________________
Harbor Cruisers |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No siltähän se näyttää joo, ei tosiaan tuosta pienestä "ruuvista" vuoda vaan siitä isommasta mihinkä se on kiinni ruuvvattuna.
Näyttää tältä: https://www.google.fi/imgres?imgurl=...M:&vet=1&w=300 Uskosin kyllä että sen pystyy auki ottamaan, yritetään nyt vielä selvittää🙂 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Pajerosta ei viat lopu :(
Pitkästä aikaa taas päivitellään!
Tuo pumpun taka osasta löytyvä kolmio kanta ¨pultin¨o-rengas tuli vaihdettua, jo irrottaessa tulppaa niin natina kävi vain kun o-rengas oli niin kuiva. Kun se oli irti niin tuli huomattu että ei ihme että vuoti, oli nimittäin ihan täysin haljennut monesta kohtaa. Elikkä se ongelma on korjattu. Sain myös pitkän katsastus rumban jälkeen muutoskatsastettu huolto autoksi, ensimmäisellä näytillä ei kelvannut kun kiloja uupu kokonaiset 10kg ![]() Nyt moottori pesun jälkeen niin on tullut huomattua että naftaa vielä jostakin tulee ja on nyt paikallistettu ensimmäisen pytyn suuttimelle. Kuinka näissä pajeroissa on tuo suuttimen tiivistys kanteen toteutettu, kupariprikka,tai joku muu? Ja autohan oli Pajero vm-91 2.5tdi Laitetaan vielä kuva kolmio tulpan ¨erikois¨ työkalusta. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No nyt kävi sitten sillai että BJ75 tuli hankittua pajeron tilalle.
Sattu nettiautosta löytymään tuollainen BJ75 Pickuppi lukkoakseleilla niin oli pakko hakea se. Semmoseen jos joltain osia löytys nii rohkeasti tarjoamaan, myös tuttujen ystävien osia saa tarjota ![]() Vinssin kardaaniin se ensimmäinen nivel (se joka tulee lootaan kiinni) niin semmoselle olis tarvetta, tuossa mennyt jotenki ihmeellisesti ovaaliksi tuo boorien kohdalta ja pitää aika pahaa ääntä ku käyttää, en sitte tiiä olisko yks vaihtoehto hitsata se jäykäks siitä boorin kohdalta. Tuossa vielä kuva laitoksesta. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Aika hyvät kelit Loviisan suunnalla
![]() |
![]() |
Luokat |
bj75, land cruiser, lj70, projekti, toyota |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Osta "Sika säkissä" motonetista | Chit-Chat | 25 | 08.02.2008 00:09 | |
Sika | Elmo | Jokes | 0 | 28.03.2006 09:11 |
M: Sika säkissä,eli letkulämmitin! | Hujane | O/M/V Muut | 0 | 22.11.2004 20:55 |
sika | bono | Jokes | 0 | 29.10.2002 14:39 |
Sika | SamppaFIN | Jokes | 0 | 12.08.2002 15:14 |