Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2017, 20:19
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.639
Perusasetus

Vissiin ei ole lavan mittoihin liittyneet pykälät muuttuneet tämän jälkeen?

https://www.trafi.fi/filebank/a/1322...6-ATT42007.pdf

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2017, 20:22
wodeziki wodeziki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.17
Sijainti: Pori
Viestit: 32
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Vissiin ei ole lavan mittoihin liittyneet pykälät muuttuneet tämän jälkeen?

https://www.trafi.fi/filebank/a/1322...6-ATT42007.pdf
näin katsastussetä minullekin antoi ymmärtää
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2017, 21:54
Sorjonen Sorjonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 416
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wodeziki Näytä viesti
näin katsastussetä minullekin antoi ymmärtää
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Vissiin ei ole lavan mittoihin liittyneet pykälät muuttuneet tämän jälkeen?

https://www.trafi.fi/filebank/a/1322...6-ATT42007.pdf
itseasiassa kun muutoskatsastin oman hiluksini muutama vuosi takaperin niin silloin sovellettiin juurikin tuota pinta-alaan perustuvaa pykälää (2,25m2) vaikka tuohon hiluskin vuosimalliin (86) olisi pitänyt soveltaa lavan vähimmäispituutta (185cm)

1. Ennen 3.5.1993 ensiverotetut autoverovapaat pakettiautot
Pakettiauto on autoverovapaa, jos se on tuotu Suomeen ennen 3.5.1993 ja se on maahantuotaessa täyttänyt silloin voimassa olleet autoverovapauden edellytykset:
  • 15.11.1967-11.5.1971 maahantuotu pakettiauto on verovapaa, jos auto on ensisijaisesti vain tavarankuljetukseen tarkoitettu ja auton kokonaismassa on vähintään 1 700 kg.
  • 12.5.1971-31.3.1977 maahantuotu pakettiauto on verovapaa, jos auton omamassa on vähintään 1 800 kg tai tavaratilan tilavuus on vähintään 3 kuutiometriä (mitattuna silloisen LM:n päätöksen mukaisesti) tai avolavan pituus on vähintään 150 cm.
  • 1.4.1977-14.6.1990 maahantuotu pakettiauto on verovapaa, jos auton omamassa on vähintään 1 800 kg tai tavaratilan tilavuus on vähintään 3 kuutiometriä (mitattuna silloisen LM:n päätöksen mukaisesti) tai avolavan pituus on vähintään 185 cm.
  • 15.6.1990-2.5.1993 maahantuotu pakettiauto on verovapaa, jos se täyttää voimassa olleen auto- ja moottoripyöräverolain 6 b ja 6 c §:ien ehdot.


2. 3.5.1993-31.3.2009 ensiverotetut alennetun autoveron alaiset pakettiautot

Pakettiautosta on suoritettu alennettu autovero (35 % verottomasta maahantuontihinnasta), jos se on ensiverotettu 3.5.1993–31.3.2009 ja se täyttää autoverolain 23 ja 24 §:ssä säädetyt edellytykset:
  • Auto on yksinomaan tavaran kuljetukseen tarkoitettu eli siinä on vain etuistuimet.
  • Auton kokonaismassan ja omamassan erotus on vähintään 525 kg.
  • Auton tavaratila täyttää jonkin seuraavista mittavaatimuksista:
    • umpinainen tavaratila → yhtenäisen tavaratilan tilavuus vähintään 3 m3 ja sisäkorkeus vähintään 1,30 metriä
    • avolava → lavan pituus vähintään 1,75 metriä tai pinta-ala vähintään 2,25 neliömetriä
    • kaksoisohjaamo (ns. doppelmalli) → umpinaisen tavaratilan sisäkorkeus vähintään 1,30 metriä ja sisäpituus vähintään 0,80 metriä sekä avolavan pituus vähintään 1,50 metriä.
Alennetun autoveron alaisen pakettiauton tavaratila mitataan autoverolain 23 §:n 2–4 momentissa säädetyllä tavalla.

tässä vielä linkki:https://www.trafi.fi/tieliikenne/ver...ro/pakettiauto

onneksi katsastusmies teki "kämmin" ja tämä on laillinen lyhennys:

lavan sisämittoja en muista ulkoa mutta sillä on leveyttä enemmän kun pituutta
__________________
Hilux on luksus ja perse eellä puuhun, vaikka sitten projekteissa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2017, 22:02
wodeziki wodeziki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.17
Sijainti: Pori
Viestit: 32
Perusasetus

No ei tässä oikein auta muu kun mennä kysymään katsurin näkökanta ja katsoa kuin tässä käy.

Tuo sun hilux on kyllä pirun komia!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2017, 22:08
Sorjonen Sorjonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 416
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wodeziki Näytä viesti
No ei tässä oikein auta muu kun mennä kysymään katsurin näkökanta ja katsoa kuin tässä käy.

Tuo sun hilux on kyllä pirun komia!
thänks! tuli vielä mieleen että on olemassa ehkä yksi porsaanreikä tuossakin lavan lyhentämisessä mitä ainakin flatbedissä on käytetty. eli pedin perässä on kääntyvä taso joka on katsastuksessa sekä tieliikenteessä lavan jatkona, mutta metsässä käännetään ylös jolloin pituus muuttuu. Samaa periaatettahan voidaan käyttää myös oman lavan takalaidalla? näin ainakin teoriassa (kaikkihan se riippuu sitten katsastusmiehestä)
__________________
Hilux on luksus ja perse eellä puuhun, vaikka sitten projekteissa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2017, 23:50
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.524
Perusasetus

eli 93> onnistuu lyhentää tuon mukaan vai ymmärsinkö oikein?
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2017, 07:31
wodeziki wodeziki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.17
Sijainti: Pori
Viestit: 32
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
eli 93> onnistuu lyhentää tuon mukaan vai ymmärsinkö oikein?
No kyllä se näin on suoraan trafin tekstistä luettuna ainakin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2017, 13:51
wodeziki wodeziki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.17
Sijainti: Pori
Viestit: 32
Perusasetus

Nyt se on monen pitkän keskustelun jälkeen niin katsastusmiesten ja trafin virkailijoiden kanssa selvinnyt.

Saa lyhentää lavan mittoihin 175cm/ 2.25m2 MUTTA auton veroluokka tms. Muuttuu joka tarkoittaa sitä että joutuu maksamaan muutospäivänä kertaluontoisen autoveron joka määräytyy nykyisen keskimääräisen myyntihinnan ja menneiden vuosien veroprosenttien mukaan.

(Vuotuinen ajoneuvovero ei muutu koska luokka edelleen Pakettiauto)

Virkailija sanoi esimerkin jolla saa suuntaa antavan summan : auton tämänhetkinen keskimääräinen myyntihinta 5000€ maksettava veroprosentti 25% maksettavaksi tulisi muutoskatsastuksen yhteydessä 1250€

Vähän kallista mutta käytännössä mahdollista. Mutta tätä ei ainakaan lyhennetyllä lavalla katsasteta vähän turhan kallista omalle kukkarolle.



Ja tästä eteenpäin katsotaan mitä tapahtuu, palautetaanko lava alkuperäisiin mittoihin vai rakennetaanko putkirunkoinen flatbed. mitä säädöksiä noissa laidattomissa lavoissa on??
Vai pitäisikö periaatteesta vaan rakentaa sen suurempia miettimättä jonkin näköinen ja todeta että ketuiksihan se meni

No ei sovi lannistua, kantapään kautta tuli tämäkin opittua

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä vai miten se meni
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan LN65 hiluxi maastoon varusteltuna "Speedy" O/M/V Ajoneuvot 0 26.05.2016 06:37
hiluxi ja h4.set offila Tekniikka & Jutustelu 22 14.02.2015 08:35
RJ:n Kehittelyä Maastoon ja Tielle metsienmies Maasturiprojektit 1 17.09.2012 14:25
Hyvä 4x4 peli jokapäiväiseen ajoon ja maastoon? Tekniikka & Jutustelu 10 03.06.2005 17:01
kinkappi ja hiluxi ja niitten jouset! Tekniikka & Jutustelu 2 30.12.2004 23:16


Sivu luotu: 11:35 (GMT +2).