Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2017, 14:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varosen Pappa Näytä viesti
Onko sama mitä peräöljyä 75w140 laittaa. Castrollin valmiiksi lisäaineistettua ois lähimmällä hyllyllä, mutta minkäverran sitten laittaa LS lisäksi?
Suosittelisin enemminkin lisäaineistamatonta + purkki friction modifieria. Jos on jo lisäaineistettua, niin sitten kannattaa vähän kuulostella.. kitkapakat ei saisi "nykiä", vaan pitäisi pyöriä sujuvasti. Eli jos on nykivää jyrkässä käännöksessä niin sitten vaikka puoli purkkia per akseli.

Siksi noi valmiiksi lisäaineistetut on vähän paskoja, kun oikein mistään et tiedä paljonko siellä on lisäainetta.. joutuu vain kokeilemaan.


Lainaus:
Mitä jakikseen?
247- jakikseen vain Moparin omaa litkua. Sikahintaista, mutta vielä kalliimpaa on korjata se kytkinpaketti.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2017, 15:50
Varosen Pappa Varosen Pappa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Perämeri
Viestit: 64
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Suosittelisin enemminkin lisäaineistamatonta + purkki friction modifieria. Jos on jo lisäaineistettua, niin sitten kannattaa vähän kuulostella.. kitkapakat ei saisi "nykiä", vaan pitäisi pyöriä sujuvasti. Eli jos on nykivää jyrkässä käännöksessä niin sitten vaikka puoli purkkia per akseli.

Siksi noi valmiiksi lisäaineistetut on vähän paskoja, kun oikein mistään et tiedä paljonko siellä on lisäainetta.. joutuu vain kokeilemaan.




247- jakikseen vain Moparin omaa litkua. Sikahintaista, mutta vielä kalliimpaa on korjata se kytkinpaketti.
Saako muualta kuin jamantilta?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.03.2017, 21:44
Varosen Pappa Varosen Pappa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Perämeri
Viestit: 64
Perusasetus

Paikallisesta A1 autoväristä sai oikeaa moparin öljyä jakikseen, ja periin, laitoin 75w140 plus lisäaine.

Muuten oli öljyt ihan ookoo paitsi jakiksen öljyt haisi palaneelle??

Vaihteiston toiminta parani aivan ilimiömäisesti, vaikka se ennenkin toimi hyvin, nyt vaihtaa huomaamattomasti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.03.2017, 11:26
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

lämmösäätöpaneelista joku polttimo pimeänä. miten sen saa auki ja minkälaiset polttimot siellä on?
manuaali-ilmastoinnista kyse.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.04.2017, 14:24
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

kävin kaverille tutkimassa/koeajamassa 177tkm ajettua 4,7 wjtä. Paisuntasäiliössä ihan selvää öljyä. Sen verran mustaa oli että luultavasti moottoriöljyä eikä automaattiöljyä. Öljyt oli terveen näköset ettei vaikuttanut nestettä olevan seassa.
Alumiinikannet vääntyneet/halki tai kansipahvi, mutta onko mitään muuta mahdollisuutta mistä tuo öljy pääsis nesteiden sekaan? Nuilla kilometreillä ei luulis kannet oireilevan kuin rajulla väärinkäytöllä...

Auto oli muuten siisti ja hyvässä kunnossa niin pitää yrittää vielä hinnasta keskustella.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.04.2017, 16:24
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Minkälainen tuollaisessa on moottoriöljyn jäähdytin? Jos se on sellainen lohkon kyljessä oleva alumiinipalikka, jossa on samassa suodatinjalka niin tuo on monessa syyllinen nesteessä olevaan moottoriöljyyn.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.04.2017, 16:48
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Minkälainen tuollaisessa on moottoriöljyn jäähdytin? Jos se on sellainen lohkon kyljessä oleva alumiinipalikka, jossa on samassa suodatinjalka niin tuo on monessa syyllinen nesteessä olevaan moottoriöljyyn.
Ei oo bensakasissa moottoriöljylle jäähdytintä...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 10:01 (GMT +2).