Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.02.2017, 21:30
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus


Seuraavana vuorossa oli etupään puslien vaihto. Useampaan vanha koppaiseen gr:ään tullut kyseinen toimenpide tehtyä ja osasin jo varautua uusilla puukkosahan terillä sillä taaskaan ei yksikään pultti lähtenyt irti vaan kaikki oli ruostunut puslan holkkiin kiinni.



Epäkeskot laitettu ja maalit sutaistu päälle.


Ohjausiskariksi kokeilin tälläkertaa jousella keskittävää mallia. Ohjaus jäi vielä hieman tunnottomaksi joten tarvii vielä jollakin keinolla olka-akselin kulmaa saada muutettua lisää.

__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.02.2017, 21:39
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
Ohjaus jäi vielä hieman tunnottomaksi joten tarvii vielä jollakin keinolla olka-akselin kulmaa saada muutettua lisää.
Miks et alunalkaen kääntäny vaan napoja? Ei se nyt niin kovin työläs homma ole ja saa casterin just siihen mihin haluaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.02.2017, 21:53
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Puslat oli jääny ylimääräisiksi muista projekteista niin ajattelin kokeilla tähän. olkalaakerien vaihto on tässäkin lähiaikoina edessä niin samalla siinä sitten hieman saumoja avaa ja kääntää kohdalleen. Noilla puslilla ei tunnu keula joustavan sitä vähääkään mitä normaaleilla.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2017, 23:50
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus


Snorkkeli tuli hommatua euro4x4partsilta


Hieman tuntui pahalta ruveta rasiaporalla kairaamaan reikää näinkin siistiin lokasuojaan


Snorkkeli paikoillaan ja sattui reiät yllättävän hyvin kohdalleen. Pienellä viilailulla selvisi toisin kuin vanhemman gr:n kanssa jossa sapluunasta piirretyt reiän paikat eivät sattuneet edes samalle hehtaarille snorkkelin pulttien kanssa.



Auraamattomia metsäautoteitä tuli hieman käytyä pöllyttämässä ja samalla tuli huomattua ettei takalukko toimi enää joten varmaan letku irti tai vuotaa jostain.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.03.2017, 19:36
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Ahtimen päivitys alkaisi olemaan ajankohtainen niin onkos arvon raadilla ehdottaa alhaalta heräävää turboa joka riittäisi noin 200hv asti tai vähän ylikin.
Garretin gt28 ja holsetin He/Hx sarjaa pähkäillyt sopivalla pakopesällä ja A/R luvulla.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.03.2017, 19:38
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.826
Perusasetus

Mul 2.8 koneessta kiinankopia garret gt28 kopio ja sopi aika helposti paikoileen.yhtää isompi vaatii aika paljon sovittelua ja ratti akseli tulee aika lailla tielle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.03.2017, 19:54
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Hx35 holsetin laitoin joskus tuohon y60 patrolliin ja olihan siinä hieman sovittamista. Onkohan noissa muuten heräämisessä suuria eroja liukulaakeri vs kuulalaakeri ahtimien välillä?
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.03.2017, 22:09
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
Puslat oli jääny ylimääräisiksi muista projekteista niin ajattelin kokeilla tähän. olkalaakerien vaihto on tässäkin lähiaikoina edessä niin samalla siinä sitten hieman saumoja avaa ja kääntää kohdalleen. Noilla puslilla ei tunnu keula joustavan sitä vähääkään mitä normaaleilla.
Jos alkaa kaduttaa nissanin orkkis puslat 32€ kpl ja sit drop boxit saa tukivarret vaakaan. Hieno patrolli kelpais itellekki. Näyttää y61 pyörän kaaret olevan vakiona suht mukavan kokoset, ei hirveesti tarvinnu 35" puukottaa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.04.2017, 10:48
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Eikä tämä mikää citymaasturi ole

Hyvin eteni eilen Pilkanmaassa.

__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.05.2017, 21:12
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Päivitelläänpä tätäkin hieman.
Tämähän oli aivan uskomattoman hengetön laite kulkemaan sähköisesti ohjatulla pumpulla, nyrkin kokoisella ahtimella ja egr himmeleillä varustettuna, että jotain oli tehtävä eikä raaskinut juuri nyt uuteen ahtimeen satsata niin lainataan hieman osia kahdesta y60 projektista kun eivät nyt vähään aikaan etene kuitenkaan.
Paikalleen meni sitten y60 mallin pakosarjaan sovitettu hx35 holsetti #12 pakopesällä. Ihan bolt on homma tuo ei ole sovittaa isoa ahdinta RD28 koneen kylkeen.


Putki tuli 3 tuuman rosterista yhdellä simonssin vaimentimella ja v-pannoilla.
Sähköhimmeli jakajapumppu sai väistyä ja tilalle tuli tuttu ja turvallinen mekaaninen pumppu 12mm cumminssin nestepäällä

Vaihdettava oli sitten myös kaasupoljin joka oli sähköinen sekin ja vaijerillinen poljin kävi suoraan y60 mallista. Pumpun ja polkimen vaihto oli aikalailla bolt on homma kun ei tarvinut muuta kuin sammuttimelle rakentaa sähköt.
Ei tuolla enää jalkoihin jää liikenteessä vaikka pumpusta ei ole läheskään kaikkia otettu vielä irti. Kaikki otetaan irti vasta kun välijäähy, kytkin ja alakerran laakerit on vaihdettu. siirtopumppukin on vielä toisessa autossa kiinni.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.05.2017, 21:27
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Näyttää y61 pyörän kaaret olevan vakiona suht mukavan kokoset, ei hirveesti tarvinnu 35" puukottaa?
Edestä puukolla vähän roiskeläpistä pois ja takaa ottaa hieman kiinni kaarenpohjaan aivan maksimi sisäänjoustoissa eli yllättävän hyvin mahtuu.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.05.2017, 14:52
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Kenelläkään ideaa miten saisi kierroslukumittarin toimimaan kun taitaa lukea kierrokset syöttöpumpusta eikä pumpun hihnapyörästä niin kuin näissä vanhemmissa patrolleissa. Hienoa olisi jos saisi auton oman mittarin toimimaan eikä tarvisi asennella enää yhtään mittaria lisää.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.05.2017, 19:43
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Minkälainen pumppu se alkuperänen on?

mm. volskuihin on tehty "m-tdi" pumppuja. Eli mekaanisen pumpun kansi sähköseen runkoon.
Boschilaisissa pumpuissa tuo onnistuu kun ovat tehty käytännössä samaan runkoon säädinosa vaihtamalla sähköiseksi.

Sähköinen kuormituksen mukaan säätyvä ennakko tuossa jää myös pois käytöstä mutta toimii ne sillä mekaanisellakin siirtopaineen mukaan säätyvällä ennakolla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
patrol gr y61 -98 kansi isohukka Tekniikka & Jutustelu 0 02.12.2016 05:45
Myyty Pätkä Gr Patrol Artzii O/M/V Ajoneuvot 2 10.01.2015 19:52
Myydään Pätkä patrol gr jankar O/M/V Ajoneuvot 4 31.05.2013 20:57
Patrol gr y61 suuttimien momentti jaskapa Tekniikka & Jutustelu 2 02.04.2011 16:10
Myydään pätkä gr patrol Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 2 16.11.2008 14:43


Sivu luotu: 01:28 (GMT +2).