![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Huokoinen sauma.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko käytännössä kotioloissa mahdollista saada sellaista auton helmakoteloa tehtyä jossa ei joku sauma huokoinen olisi vai tarkoititko teollisia rakenteita?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Palkin ummistamisessa tarvitsee puhtautta, huolellisuutta ja katon päänsä päälle jos on huono ilma. Eihän tuo laadukkaan sauman teko mikään Amerikan juttu ole. Helmapalkista voi halutessaan tehdä vaikka paineilmalleastian, mutta vaihtuvan ilman, ilmasta erottuvan kosteuden takia siihen pitäisi laittaa tyhjennys proppu vedelle. Helmapalkin kiinnitys helmakotelon pohjaan on makuasia tekeekö katko- vai täyspitkällä saumalla. Kun alkuperänen helmakotelo (tässä tapauksessa jäljelle jäävä ylä osa) ei ole tehty tiiviiksi. Huokoisuus ei silloin haittaa kunhan ei ole mitään "puolukka hitsiä" ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vihdoinkin sain caster platet asennettua.
Tässä lähtötilanne. Harmikseni en ottanut kardaanin kulmasta kuvaa, se oli aika pystyssä. Asennus on melkein bolt on. Kiinnikkeistä pitää rälläköidä jokunen milli pois mutta se onnistuu tukivarret paikallaan. Tästä nähdään mihin tämä perustuu. Vanha "washer mod" hieman parempana versiona. Prikalla ja uudella reiällä ei myöskään saa näin paljon kääntöä aikaan ellei hitsaa uusia kiinnikkeitä. Tässä etupultti reilusti alkuperäisen kiinnikkeen alapuolella. Apparin puolella on hankala saada pitkä pultti paikalleen, naarmu perän kuoressa siitä johtuen, väkisin piti hakata paikalleen mutta meni. Jouduin lopulta myös lyhentämään pulttia kun se osui panhardin kiinnikkeeseen. Joissain lätkissä tällä puolella on kaksi lyhyttä pulttia mutta yksi pultii keskiholkilla varmasti vahvempi. Lätkät ovat muuten erilaiset apparin kuin kuskin puolella akseliputken muodon takia. Kardaanin kulma kääntyi järkevämmäksi. Raidetanko on varmaankin niin lähellä tukivarsia kun pystyy olemaan. Yllätys oli suurin kun aloin mittaamaan casteria ja heti näkee että se on reilusti plussalla. Asteisiin ei ihan kannata luottaa koska keula pari senttiä korkeammalla kuin ajokorkeus ja muutenkin tallin lattian vanha puoli ei tarjoa ihan tarkkaa vaateria. Lätkät on 5 asteiset ja tarkoitettu 10-15cm korotuksille. Kuvittelin että ne korjaavat sen 5 astetta mutta näyttäisi että 10cm korotuksella ne asettavat casterin noin +6 asteeseen? Hyvä juttu, laitoin heti keulaan +2" korotuspalikat (tai toinen vielä jäi kesken) ja alustavan mittauksen mukaan caster jää olevinaan 6" kokonaiskorotuksella vieläkin +3- +5 asteeseen (mittaus vielä tarkistettava). Outoa mutta positiivisesti yllättävää, on siis vieläkin mahdollisuus korottaa jos siltä tuntuu. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Löysin sitten vihdoin merkin joka kertoo jousen puolen. B menee kuskinpuolelle LHD mallissa. Edessä oli tietty väärin päin. Silti apparinpuoli jäin vielä noin 15mm korkeammalle. Huomasin ongelman vasta casteria mitessa kun ihmettelin miten puolilla oli niin paljon eroa.
Muuten olis aika levelissä kun laittoin 50mm palikat eteen. Caster vaikuttaisi olevan noin +2- +3 astetta (mittaus vähän haperoivaa). Oikein hyvä ja menee vielä parempaan suuntaan jos keula yhtään vajoaa. Siitä sitten varmaan seuraava projekti. Ellen sitten laita säädettäviä panhardeja ja taka-ylätukivarsia ekana. Tai takapuskurin viimeistelyä tai jotain muuta noin sadasta asiasta jota on vielä kesken. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hieno!
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onko toi ihan normi digitaalinen vatupassi vai? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei vaan digitaalinen "angle finder". Löytyy esim. google hakusanalla wixey digitaalinen kulmamitta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |