![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onnea valitsemallasi tielle... ![]() ![]()
__________________
--dance with the devil-- |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Däng Jou.
![]() Kaverikin totesi ostokseni jälkeen, että: -oletko nyt onneton. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jeeps. Tieto biilin tekniikkapuolen kunnosta kun oli myyjän puheiden varassa ja yhtä luotettavia, kun arvaukset ensiviikon lottonumeroista, niin tuumin, että ajellaan nyt vaan ja toimitaan sen mukaan, mitä eteen tulee.
No viikko ajeltiin ja laatikko alkoi jollottamaan. Ajattelin ensin, että vaihdan öljyt ja kokeilen onko vaikutusta asiaan, mutta sitten tuumin, että kun ei kerran muuten rutise tai kolise, niin kai se on parasta katsoa vielä tässä vaiheessa, että mikä siellä oikein jollottaa. Hankalampi on kuitenkin ihan totaalisesti paskana olevaa korjata. Seuraavaksi olikin sitten laatikon poisto autosta. Joutui siinä taas soveltamaan kepposia, kun yksin tekee, mutta suhteelisen nätisti irtosi tuollaista "luiskaa" pitkin vetämällä. Tunkkasin tuollasen telinetason toisesta päästään ylös, niin että sain laatikon poikittaistuestaan ja kytkinkopan kohdalta kannatukselleen. Sen jälkeen vain kaikki pultit pois ja laatikko irti lohkosta ja tunkilla lasku alas. Sitten poikittaistuki laatikosta irti ja aski auton alta pois. Painoahan se perhana tuollakin pas... laatikolla kuitenkin oli. Hiki tuli. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sairaslomapäivitykset jatkuu.
Laatikon molemmissa päissä akseleissa tuntui siis pientä klappia olevan kun käsin heilutteli ja lisäksi jollottava ääni ajaessa. Kytkinkopan puolelta ensin päätylaippa pois hiluineen ja sieltä kun irtosi sivuakselin laakerin kummisuojakin samantien, niin selvisi jollotuksen syy. Vikakohta laakerissa klo 10-11 kohdalla. Kuula sieltä on päättänyt antautua. Siitä se ajatus sitten lähti. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Se on tämä intternetin ihmeellinen maalima niin hieno, että aikani kooklailtuani löysin ja sain latailtua osapuilleen saman askin huoltomanuskan.
https://issuu.com/ghoni/docs/sec_07b...l_transmission Pieniä vuosimallieroja löytyy, mutta rakenne sama. Eikä tarvinu ainakaan ampua tallin takanurkkaan niitä pieniä kuulia, mitä tuohonkin on jousien taakse laitettu. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ihan kaikkia laakereita en viittiny alkaa vaihtamaan, eli käytännössä kaikki halkaistut neulat olis ollu vähän kivien ja kantojen alla.
Niimpä tyydyin päälaatikon osalta vain vaihtamaan kaikki kuulalaakerit uusiin, kuin myös pääakselin molempiin päihin tulevat harvinaisemmat neulalaakerit (löyty tamgearsilta). Sinänsä ei ollu laakereiden hankinta ihan pala kakkua. Ei ole noita NSK:n ajoneuvolaakereita ihan joka hyllyssä suoraan, eikä niitä ole esim. SKF vastaavina olemassa. Pari laakeria piti tilata ranskasta, kun en suomesta löytäny. Muuten suuri kiitos paikalliselle Etralle, joka etsi suurimman osan tarvitsemistani romuista. Päivittämätön kuva. Muutama laakeri puuttui vielä tuossa vaiheessa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei käyny mielessä vähän puhistella lootaa ennen avaamista?!?
![]() Olis ollut aika paljon helpompi putsata ulkopinnalta tuo paskakasa pois..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kymmenen vuotta sitten olisin päästelly laatikko mukana silloiselle työmalle ja ampunu höyrykärcherillä paskan ympäri työpaikkaa, mutta ajat muuttuu ja työpaikat vaihtuu. Kyllä mää tosta jonkun verran pois raaputtelinkin, mutta oli sen verta kovaa tatinaa, että eihän sitä raapimalla puhtaaksi saa. Ja näin kotosalla kylmissä olosuhteissa painepesu kylmällä vedellä ei olis ollu järkevää. Tutkailin ensin netistä löytyneitä kuvia, et kuin toi laatikko purkuu ja sehän purkuu helposti. Kytkinkoppa pois, sitten toi akselipaketti tuon välilevyn kanssa pois ja siinä se, eikä tullut sotkettua mitenkään dramaattisesti osia. Sen jälkeen veinkin tuon kopan ja keskiosan nykyisen työpaikan pesukoneeseen. Nyt näyttää jo paremmalta. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Edistystä tapahtunut.
Perjantaina iltapäivästä Slev merkkinen "laakerilämmitin" päälle ja laakereita paikalleen. Lauantaina sain vihdoin viimeisen puuttuvan laakerin. Itse kasaamisessa ei mitään suurta draamaa ollut ja tänään heitin kepitkin paikalleen ja kaikki tuntuis pelaavan niinkun pitääkin. Nyt näyttää jo tältä. (sumentelin taustalta joutavia romuja vähän pois) |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Rohkeasti kysymyksiä linjoille sitten ku niitä vastaan tulee.
Moinen oli itelläki, menin myymään ja harmitti, ny pitkäkoppa 2.8tdi. Siihenki sai vaihteiston vaihtaa. Profiilissa jokunen kuvaki näistä. Tähän astiset omat kokemukset, että vikoja tulee varmasti, mutta yleensä tosi halpoja korjata. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Jesh. Luettu on tätäkin palstaa ja paaaljon.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kansi remppaa | Nerd-O | Chit-Chat | 55 | 19.09.2012 18:26 |
Ostetaan Ooppelin Ohjaustehostinhilppeet | MattiH | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 20.05.2010 08:41 |
Pientä remppaa | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.02.2005 19:54 |