Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.02.2017, 21:10
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Minkä takia laittaa toi erillinen paineenrajoitusventtiili, kun näyttäisi tuossa käsiventtilin rugossa olevan jo valmiina paineenrajoitus? Vai katoinko ihan väärin?

__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.02.2017, 21:37
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Minkä takia laittaa toi erillinen paineenrajoitusventtiili, kun näyttäisi tuossa käsiventtilin rugossa olevan jo valmiina paineenrajoitus? Vai katoinko ihan väärin?
Hyvä kysymys Eipä ole tuotakaan ehtinyt vielä ajattelemaan tai kattelemaan vaan tuli erillinen raja hommattua.
Oishan tuossa tupla varmistus ainakin Pittääpä tuotakin kattoa...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.02.2017, 20:19
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No niin, nyt sain jo todella hyviä neuvoja ja huomiota puhelimessa, kiitokset siitä Reijolle

Tiivistettynä (jos nyt vain kaiken muistan tällä hetkellä):
- tankin sijoitus suhteessa pumppuun ei tule toimimaan, tankki on periaatteessa alempana kuin pumppu eli pumppu tehnee käytännössä tyhjiön kun yrittää pumpata öljyä.
Ongelmia tulee viimeistään kylmällä tai kun auton nokka pystyssä.
- imupuolelta turha suodatin pois, ehkä sihti tilalle (kuten jo aiemmin Mika_T:kin jo mainitsi aiheesta)
- ylimääräinen rajaventtiili turha, ei muuta kuin pois, säätö käsiventtiilin rajalla (kuten Tapsalakin jo mainitsi)
- lämpömittari tankkiin
- painemittarin mittauspiste väärässä paikassa, pitää olla käsiventtiilin ja vinssin välissä

Letkutuksista ja putkituksista juteltiin että periaatteessa suunnitelmat pitäs toimia eli 3/4" letkut painepuolelle, vinssille pitäs riittää 1/2" letkutkin.
Paluupuolelle 1" putki.

Tuo tankki on isoin juttu eli siihen ongelmaan pitää keksiä ratkaisu. Juteltiin joko erillisestä siirtopumpusta joka varmistaa että kun pumppu kytketään
on sillä öljyä tarpeeksi tai tankin lievästä paineistamisesta jolloin öljy pyrkisi luonnostaan pumpulle. Katotaan mitä tuohon keksii.

Edit: päivitetty 'kaavio':

Click image for larger version

Name:	kaavio_v2.jpg
Views:	191
Size:	39,0 Kt
ID:	76622
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy

Viimeksi muokannut mparty : 14.02.2017 22:02
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.02.2017, 22:03
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Leppävirran saarivaltion, mantereen puoli
Viestit: 427
Perusasetus

Laita tankkiin semmoinen huohotin, mikä pitää pienen ylipaineen. Ei tosin kylmillä öljyillä paljoa avita.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.02.2017, 22:09
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Tarviiko se huohotinta, kun ei ole sylintereitä?

Öljyt tuskin vinssatessa kuumenee niin paljoa, että jostain poksahtaa vaikka järjestelmässä ois bar;i tai parikin painetta

Laittaa paluu putken öljypinnan alle, kuten pitäiskin, niin paine säiliössä pakottaa öljyn molempiin suuntiin pumpulle
Ilmauskin on helppoa, liitosta löysälle ja kompuralla pöntöön eli öljytankkiin painetta, niin ilma puskee öljyn joka paikkaan
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2017, 10:36
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Tarviiko se huohotinta, kun ei ole sylintereitä?

Öljyt tuskin vinssatessa kuumenee niin paljoa, että jostain poksahtaa vaikka järjestelmässä ois bar;i tai parikin painetta

Laittaa paluu putken öljypinnan alle, kuten pitäiskin, niin paine säiliössä pakottaa öljyn molempiin suuntiin pumpulle
Ilmauskin on helppoa, liitosta löysälle ja kompuralla pöntöön eli öljytankkiin painetta, niin ilma puskee öljyn joka paikkaan
Huohotin ei varmaan välttämätön, mutta tämäkään ratkaisu ei auta kuin vasta kun öljy liikkuu jo. Jos ei sitten laita vakiona
suoraan kompuralta latkua ja hanaa jolla saa annettua alkupaineet pönttöön aina ennen käyttöä.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2017, 00:12
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lähinnä toi aina paine oli mielessä ja tosiaan siten, että paluu on öljyyn, eli vaikka auto nostetaan pystyyn säiliöpaine pakottaa öljyn pumppuun, eikä pääse vaihtamaan ilmaa putkiin ja pumppuun säiliöstä


Voihan se tehdä kokeen, kun vehkeet ja taitoa on

Tekee säiliön jossa on alalaidassa ja puolessa välissä lähdöt. Pönttöön vettä ja 3bar painetta, sitten pyöräyttää putket/letkut alas jolloin ilma poistuu sieltä ja sen jälkeen kokeilee käännellä säiliötä joka asentoon, kunhan lähdöt pysyy pinnan alla
Sillähän se selviäisi et toimiiko idea, jos vesi pakenee samantein putkesta kun se nousee ylös, ei säiliön paineistaminen toimi
Jos vesi pakenee putkesta kun paineet laskee säiliöstä tietää, että homma toimii käytössäkin
Jos vesi pysyy putkessa ilman paineita kunhan lähdöt on pinnan alla, niin tietää et homma toimii varmasti ja pumpulla pysyy öljyt kunhan lähdöt on pinnan alla


Sit kyssäriä, mikä siinä muuten on et välillä kuvat on liitteinä ja näkyy ikkunassa ja välillä avaa linkkinä kuvat
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.02.2017, 10:34
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tollukka Näytä viesti
Laita tankkiin semmoinen huohotin, mikä pitää pienen ylipaineen. Ei tosin kylmillä öljyillä paljoa avita.
Juu, tässä on se ongelma ettei auta ennenkuin öljy jo liikkuu.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.02.2017, 22:13
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Onko kuormanlasku sitä varten että jos letku poksahtaa niin ei karkaa pelit?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.02.2017, 10:41
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Onko kuormanlasku sitä varten että jos letku poksahtaa niin ei karkaa pelit?
Tuo pitää kuorman vapaalla, tasaa piikkejä moottorille ja tasaa/jarruttaa auton laskua vinssin varassa rinnettä alas. Tuo säädetäänkin niin että
auto rinteeseen vinssin varaan ja haetaan sopiva arvo kohilleen.

Red Winchin sivuilta:
"The over-center valve is frequently used in performance winch motor circuits as a brake valve.
  • Hold the load in the neutral position.
  • Prevent over-run during lowering.
  • Gently brake the motor to a halt on switching from ‘lewering' to 'neutral'
"
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.02.2017, 22:16
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Ei tarvi mitään siirtopumppua enkä usko että ongelmia tulee. Tai jos tulee niin selviää kokeilemalla. Ehkä isohko takaiskuvena sinne säiliön pohjalle jos tarvii. Tuossa liikkuu liroja siihen malliin että kun alkuimut on saatu niin pikkukuplat ei haittaa kunhan vaan säiliössä on riittävästi ölppää.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.02.2017, 20:27
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ei tarvi mitään siirtopumppua enkä usko että ongelmia tulee. Tai jos tulee niin selviää kokeilemalla. Ehkä isohko takaiskuvena sinne säiliön pohjalle jos tarvii. Tuossa liikkuu liroja siihen malliin että kun alkuimut on saatu niin pikkukuplat ei haittaa kunhan vaan säiliössä on riittävästi ölppää.
Tuota alkuimun saamista lähinnä miettinytkin, eiköhän tuo rullaa sitten kun ölppä liikkuu jo.

Vähän haeskellu ja lueskellu ja näyttäs että joissain kaivureissa, lentokoneissa, jne. käytetään luokkaa 3bar painetta säiliössä avittamaan
tuota öljyn siirtymistä pumpulle joten teen varmaan niin että huohottimen liittimeen tulee nyt sitten paineilmalta oma linja tuota painetta varten.
Pitää laittaa paineensäädin väliin ja kattoa mikä on järkevä paine tankkiin.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 Jeeper O/M/V Ajoneuvot 2 07.09.2014 09:55
1961 Willys FC-170 Jeeper Maasturiprojektit 25 24.01.2014 15:05
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 Bajarider O/M/V Renkaat ja vanteet 5 13.01.2013 23:16
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori Jeeper O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 24.01.2012 15:52
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti Jeep-Antti Maasturiprojektit 8 29.10.2009 12:40


Sivu luotu: 19:59 (GMT +2).