![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Jos ajateltas, että verrattas tällä lailla rengastettua paksupyörää ja sitten 20 sentin joustolla olevaa down hill pyörää, kummatkin olis varustettu riittäväl sähköllä, kumpi olis kivempi ajaa juurakkoisilla ja kivikkoisilla poluilla? Itellä ei omaa kokemusta ole kuin 29X2,25 Schwalbe Ice Spiker Pro Evo renkaasta etupyöränä ja haluais huonoilla poluilla kasvattaa vauhtia, eli joustavuutta pitäs saada renkaisiin, jousiin tai molempiin. Voitas ajatella, että ehkä 1000 watin teholuokasta olis kyse. Paksupyörään riittäs ehkä uutena paremmin budjetti ja alamäkipyörään käytettynä. Olen toki kaikenlaisia videoita katsellu, mutta en ole päässy testaamaan mikä olis paksupyörässä vaikka paineiden säädön vaikutus kun luulis, että se nielis sopivilla paineilla juuria ja pikku kiviä aika hyvin. Toisaalta alamäkipyörän näköstä vehjettä esiintyy niissä videoissa, joissa ajetaan kovaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jaa täällä olis tällanenki keskustelu. Oon tässä miettiny, että hommais fillarin, että pääsis sorateille ja hiukan mettäpoluillekki, kun tuosta HJ:sta ei vielä ens kesäks oo tien päälle.
Ongelma vaan se, että en tiedä laittaisko läskipyörän vai jäykkäperäsen maasturin. Painoa ja mittaa sen verran, että mikään Prisman läskipyörä ei kuitenkaan kestä. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://youtu.be/E0ji3WaCCR0 http://www.vartiokylanpyora.fi Olen ymmärtänyt niin, että se olis jotain päälle 2000 euron hintaluokkaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Laitan vielä malliksi oman talvisen pyörävideon pätkän:
https://youtu.be/pc6Xcv0uEbM Hinta äkkisältään hirvittää, mutta sähkövehkeet voi olla kyllä tosi käyttökelpoisia moniin arkipuuhiin jos käyttö ei jää pelkästään satunnaiseen huviajoon. Itsellä on elämäntapa mennyt paljon liikunnallisempaan suuntaan kun ulos on kiva lähteä. Verrattuna mitä muut harrastukset nielee rahaa ja ottaen näkökulman mukaan, että riippuen asuinpaikasta, vehkeestä voi olla hyötyä arkiajoon. Itsellä on pari tavallista mummopyörää, niillä ei kuitenkaan ole käyttöä kun matka ei etene omaan makuun riittävällä tavalla ja perillä ryydyttää jos on mäkiä. Tasasella kaupungissa nekin olis ihan hyviä, joskaan ei ehkä tarpeeksi järeitä. Fat:issä olisi ilmatilavuutta kyllä painavillekin ajajille. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Arkiajo ei tulis, ku kaupassa käyntiin ja siihen on auto näppärämpi. Työmatkaa on 57km/suunta ja sitä en koskaan taittais polkupyörällä. Joten jäljelle jää huviajelu liikunnan kannalta, jolloin sähkön käyttö on pois omasta rasvanpoltosta
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuollanen Scott Big Jon tuli laitettua. Ihan peruskampe. 4.8 jumbojimit ja perus deore voimansiirto.
|