Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pezkele
Citroen Jumper 2,8 hDi valmistettu Herran vuonna 2002 ranskalaisten insinöörimaistereiden toimesta Italiassa tuolla Ferrarin ja Lamborghinin synnyinmaassa ja siihenpä ne yhteneväisyydet loppuvatkin. Liikkeessä tätä asfalttiteiden pelotonta kuluttajaa kehuttiin maasta taivaisiin..
Tehoahan näissä tosiaan piisaa niin paljon kuin uskaltaa ajaa, varsinkin jos ei erehdyksissään aikoinaan ostanut kevyenä kuorma-autona villi ajatus rahan säästämisestä mielessä... Silloinhan näissä on jälkiasennettuna rajoitin jolloin matkanteko rauhoittuu 89km/h kohdalle. Ajotuntuma autossa on itseasiassa yllättävän hyvä ja äkkiseltään voisi kuvitella ettei autona olekaan edellä kuvattu kulkine vaan joku muu.
Tällä laatuautolla on nyt ajettu 330tkm koeajoa ja varmaan satoja kilometrejä vielä edessä. Etupyörän laakeri leikkasi viime reissulla kesken ajon kiinni ja nyt ranskatar odottaa saunan takana jälleen laakerin vaihtoa.
+edelleen mukavat ajonäkymät korkealta ja kiva penkki
+mukava ajettava(jos ei ole pitkä karpaasi)
-penkinlämmitin polttomerkkaa ajajansa
-etulaakerin vaihtoväli vähän turhan lyhyt
-maalit ei pysy pinnassa
-nopeudenrajoitin
Arvosanaksi raati antaa 2.5/5 vain koska autolla on kyyti on tasaista ja sillä on mukava ajaa toimiessaan.
|
Tuo nopeuden rajoitin tuli pakolliseksi vasta 2005

muuten ihan viihdyttävää luettavaa, joskus muinoin ex-työpaikalla oli huoltoautona ensin ducato ja sittemmin boxer ja ensimmäiset 50kilsaa ku ajeli 110-120 matkavauhtia niin silloin alkoi jo puhaltaa lämmintä hyttiin talvella.... Kesällä taas joutu ajamaan ikkunat auki