Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2017, 21:26
tomhod2011:n Avatar
tomhod2011 tomhod2011 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.11.15
Sijainti: Tampere, Finland
Viestit: 106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Kerroppa samalla millainen sarja on ja mistä hankit jne..
Kiinnostaisi vähän itseäkin.
tää on joku sekalainen sarja rough coutryn iskarit, 3.5" korottavat hd etujouset, vanhat etujouset siirtyy taakse (pitäisi nostaa takapäätä ton 3.5")
alatukivarret vahvemmat putkimalliset,
etummaiset ylätukivarret vahvistettu hitsaamalla,
taakse jää toistaseks vakio ylätukivarret.

ostettu jonkun offikulkineen alta.

__________________
Jeep Grand Cherokee Zj 4.0 1996
Jeep Grand Cherokee Wj 2.7 2004

Jeep Cherokee Xj 4.0 1990
Jeep Cherokee Xj 4.0 1991
Jeep Cherokee Kj 3.7 2004

Jeep Wrangler YJ 2.5 1995
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2017, 22:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

* Etu- ja takapanhardit löysälle akselin päästä
* Tukivarsien mutterit löysälle (kaikki)
* Auto rungosta ylös pukeille (pukit suht korkeaksi, sopiva paikka etualatukivarren kiinnikkeiden takana, ja takana alatukivarsien etupuolella)
* renkaat pois
* ABS:n anturijohdot edessä irti kiinnikkeistä
* iskarit pois
* koiranluut irti
* yleensä ainakin etupanhardin joutuu irrottamaan, mahd. myös takapanhardin jos se kanittaa vastaan
* tarvittaessa ohjausvarsi irti matk. puolen olkavarresta
* jouset pois (pitäisi tässä vaiheessa lähteä jonkinsortin vaivalla puoliväkisin)

Sen jälkeen alatukivarret vaihtoon, mieluiten yksi kerrallaan. Romppeet takaisin suunnilleen päinvastaisessa järjestyksessä.


Muistat sitten, että panhardien ja tukivarsien pultit kiristetään ehdottomasti vasta, kun auto on ajokorkeudessaan paino akseleiden päällä (joko pukit akseleiden alla, tai auto renkailla maassa). Siihen asti ne pitää olla löysänä, tyyliin käsin kierrät mutterit pulttien päähän sen verran että pultit ei pääse tippumaan. Ei siis tarvitse edes käsikireälle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 06.02.2017 22:17
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2017, 11:52
tomhod2011:n Avatar
tomhod2011 tomhod2011 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.11.15
Sijainti: Tampere, Finland
Viestit: 106
Lightbulb

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
* Etu- ja takapanhardit löysälle akselin päästä
* Tukivarsien mutterit löysälle (kaikki)
* Auto rungosta ylös pukeille (pukit suht korkeaksi, sopiva paikka etualatukivarren kiinnikkeiden takana, ja takana alatukivarsien etupuolella)
* renkaat pois
* ABS:n anturijohdot edessä irti kiinnikkeistä
* iskarit pois
* koiranluut irti
* yleensä ainakin etupanhardin joutuu irrottamaan, mahd. myös takapanhardin jos se kanittaa vastaan
* tarvittaessa ohjausvarsi irti matk. puolen olkavarresta
* jouset pois (pitäisi tässä vaiheessa lähteä jonkinsortin vaivalla puoliväkisin)

Sen jälkeen alatukivarret vaihtoon, mieluiten yksi kerrallaan. Romppeet takaisin suunnilleen päinvastaisessa järjestyksessä.


Muistat sitten, että panhardien ja tukivarsien pultit kiristetään ehdottomasti vasta, kun auto on ajokorkeudessaan paino akseleiden päällä (joko pukit akseleiden alla, tai auto renkailla maassa). Siihen asti ne pitää olla löysänä, tyyliin käsin kierrät mutterit pulttien päähän sen verran että pultit ei pääse tippumaan. Ei siis tarvitse edes käsikireälle.

Sait sen kuulostamaan helpolta ja nopeelta
__________________
Jeep Grand Cherokee Zj 4.0 1996
Jeep Grand Cherokee Wj 2.7 2004

Jeep Cherokee Xj 4.0 1990
Jeep Cherokee Xj 4.0 1991
Jeep Cherokee Kj 3.7 2004

Jeep Wrangler YJ 2.5 1995
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2017, 12:04
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Sait sen kuulostamaan helpolta ja nopeelta
Ei tartte olla ku se yks hankala pultti, niin ilta meni siinä
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2017, 12:14
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Mulla on 2,5" korotettu jeeppiä ja vaihdoin vuosi sitten säädettävät panhardit.
Auto on ollut levoton ajettava ostohetkestä saakka ja panhardilla + uusilla iskareilla se rauhoittui vähän, mutta mutkassa/autoa ohitettettaessa kovemmassa vauhdissa tuntui aina että lähtee käsistä.. + isompaan heittoon ajaessa paukahti keulassa..

Paukahduksen syy selvisi nyt kun tutkin jarruja.
Panhardin (rubicon) kiinnike otti jousilautaseen kiinni. Jousilinja oli selvästi vinossa, eli akseli oli liikaa toisessa reunassa.



Piti olla nopea homma jarruremontin yhteydessä, mutta korkkas mutterista kierteet.. eiku rälläkkää..



Säätömutteri pois ja nyt se linja oikeni vähän, ei kuitenkaan ole keskellä vieläkään, mutta minkäs teet kun ei ole säätövaraa.





Testiajon perusteella levottomuus katosi täysin ja uskalsin ajaa kapealla tiellä mutkiinkin kovaa, ilman että auto tuntuu karkaavan
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.02.2017, 12:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Ei tartte olla ku se yks hankala pultti, niin ilta meni siinä
Rälläkkä

Minä en ainakaan jaksa nykyisin paljon taistella pulttien kanssa, jos on jumissa eikä lähde vähän lämpöä antaen niin poikki ja uutta tilalle.. jos tukivarren pultit on jumissa ja etenkin suomiautossa, niin ehdottomasti rälläkällä poikki. Ei mitään järkeä alkaa turaamaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2017, 12:57
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Rälläkkä

Minä en ainakaan jaksa nykyisin paljon taistella pulttien kanssa, jos on jumissa eikä lähde vähän lämpöä antaen niin poikki ja uutta tilalle.. jos tukivarren pultit on jumissa ja etenkin suomiautossa, niin ehdottomasti rälläkällä poikki. Ei mitään järkeä alkaa turaamaan.
mutta kun joskus on niin ahdasta että ei sovi mikään katkaisulaite sinne
Pitäs varmaan se plasmaleikkuri hommata talliin..
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.02.2017, 21:29
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
mutta kun joskus on niin ahdasta että ei sovi mikään katkaisulaite sinne
Pitäs varmaan se plasmaleikkuri hommata talliin..
Hyvä laatuisella puukko sahalla pääsee toisinaan ahtaisiin väliin joihin rälläkkä ei.

Työhommiin sain viimein akku rälläkän. On vasn hyvä apu koti pihassakin. Ei tarvii aina jatko johtoa vetää, jos vähän kauempana tallista tarve.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.02.2017, 13:58
tomhod2011:n Avatar
tomhod2011 tomhod2011 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.11.15
Sijainti: Tampere, Finland
Viestit: 106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Ei tartte olla ku se yks hankala pultti, niin ilta meni siinä
kaikki tukivarret, jouset, iskarit ja kallistuksen vakaajat on ollu irti jokunen kk sitten eli ei pitäs kovin jumahtaneet olla, toivotaan toivotaan
__________________
Jeep Grand Cherokee Zj 4.0 1996
Jeep Grand Cherokee Wj 2.7 2004

Jeep Cherokee Xj 4.0 1990
Jeep Cherokee Xj 4.0 1991
Jeep Cherokee Kj 3.7 2004

Jeep Wrangler YJ 2.5 1995
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 12:54 (GMT +2).