![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mistä hommailit levikkeet? Minkä auton?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ihan hdjn levikkeet puolasta ala plastilta.
http://ala-plast.com/cz/off-road-4x4...ruiser-80.html Heh. Nyt luin tarkasti kuvauksen ja siinä lukee että cutting wheel arches required, eli lokarin kaaria olisi pitänyt leikellä? Mä vaan tälläsin ne suoraan kiinni. Viimeksi muokannut mikjus : 06.02.2017 20:13 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Käikäle valmis. Helvatin monimutkainen tuli kun minimissään olisi selvinnyt suoralla levyllä, sen kiinnitys ja paikalleen saanti olisi ollut vaikeampi homma, tämä menee paikalleen puskurin ja maskin välistä taiteillen.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Aina näistä vinssipedeistä tms. tulee sammakon tai pikatsun näkösiä
. Pieni moka kävi kun mallailin tuon tason paikalleen, ei ole ihan vaaterissa etukiinnikkeiden kanssa mutta vinssi tuntuu menevän hyvin paikalleen ja kiinnityspisteet eivät jää kenälleen. Tosin tämänkin voi korjata shimmaamalla rungon ja pedin väliin prikkaa.Vinssi on paikallaan, ehjä moottori, naru ja kaapelointi vaan puuttuu. Porasin vielä uudet reiät vinssin kiinnitykselle että ainakin tämä pienirunkoinen jää maskin eteen täysin. Hyvä paikka muuten mutta en tiedä saako moottoria vaihdettua ilman vinssin irroitusta. Olisi vinssi mennyt muutenkin maskin eteen/alle mutta releboksi on näppärästi moottorin päällä enkä tohtinut sitä muuttaa. Aika hyvä systeemi ja täytyy toivoa että toimii vaikka moottori vaihtuisikin esim. Bow kakkoseen. Lähinnä pelkään että A napa voi olla kauemmaksi. Sen tosin voi korjata jos löytää tollasta kupariliuskaa mistä taivutella uusi, tai sitten vaihtaa siihen kaapelin tilalle. Vanteet putsautui helposti rälläkässä olevassa teräsharjan avulla. Nyt pitäisi keksiä millä värillä ne maalaisi vai mustalla. Viimeksi muokannut mikjus : 08.02.2017 15:34 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kyllä puskurit vaan tekee autosta niin paljon rouheemman näköisen. Suuret peukut.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Paljoo ei oo ehtiny tekemään kun kaks viime viikonloppuu mennyt osittain töissä.
Sitten koitin saada edes vähän ilmanvaihtoa talliin kun autostakin näkee minkälainen sotku tulee normi rälläköinnistä. Laitoin pienen 100mm poistopuhaltimen katon rajan seinälle. Vielä pitäs varmaan laittaa joku suljettava korvausilma venttiili vaikka nosto oven alareunaan? Vanteiden kanssa turailin ja eka kokeilu oli mustana joka on tosi huonon näkönen. Hopea on paljon parempi. Jotkut amuliinivanteet tähän varmaan tulee kun saa uudet renkaat hankittua. Täytyy vaan päättää vannekoko 15-17. Leveys varmaan 8" mutta ET otettava sellainen että mahtuu levikkeiden alle jos rengas 35x12.5. Viimeksi muokannut mikjus : 13.02.2017 11:17 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Levike asennus on aika painajaista. Tiivistenauhan paikalleen saaminen vaatii aika paljon levikkeen reunan hiomista. Silti se pitäisi laittaa liimalla kiinni muoviin että varmasti pysyy asennuksen aikana paikallaan. Kokeilin lämmöllä muotoilla levikettä mutta silloin tulee helposti kuoppaa levikkeeseen. Takaoven sauma on ongelmallinen kun levike meinaa jäädä kantamaan. 12.9 kuusiokolopultit oli ainoita mitä löytyi mustana. Prikkoja ei löytynyt mustana. Ensin asensin pienillä muoviprikoilla mutta sitten alkoi vaikuttamaan etteivät ole kovin pitkäikäisiä ja varmasti korkkaa läpi kun ekan kerran kopsahtaa jonkun petäjän kylkeen. Prikka on syytä olla maksimikokoinen että saavutetaan paras kesto.
Ei auta kun ottaa kalikalipullo käteen ja tehdä mustia prikkoja. Tätä ehdotettiin myös Liukkosen pultissa kun kyselin mustia prikkoja. Ei maailman kaunein mutta ehkä kestää. Ei noita onneksi edes huomaa kauempaa. Tältä etäisyydeltä ei edes huomaa pultteja. Asentelin myös kiinalaiset "LED levyt" sisävalojen polttimoiden tilalle. Ihmettelin kun on odotettua himmeämpi. Käänsin sitten kattovalon manuaalisesti päälle ja valoteho noin tuplaantui. Oven katkaisijoissa siis maadoistusongelma. Tämä oli jo tiedossa takaovien kohdalla joissa katkaisija eivät toimi ollenkaan. Syyn näkee kun irroittaa katkaisijan, täysin ruostunut sisältä eikä tule siksi kontaktia. Ei vaikuta korjattavissa olevalta joten jostain pitäisi ehjät/uudet etsiä. Huomasin myös että akku/akut on paskana. vaihdoin toisenlaisen EGR mittarin jossa myös jännitenäyttö. 10.9 V ja laskee. Ei jaksa lähteä käyntiin. Menee tyhjäksi kun seisoo tarpeeksi kauan paikallaan, toisessa akussa näkyy myös nestevuotoa kannen päällä? Autossa on uusi laturi mutta liekö ollut akkuvika vaan? Keltaiset isot Optimat tulee KZJ:sta tähän lopulta, täytyy kuitenkin jotkut toimivat akut väliajaksi hommata. Viimeksi muokannut mikjus : 14.02.2017 10:11 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
| toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
| Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
| Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
| Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |