![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Muistinvaraisesti heitän 60 cm.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Puskuria soviteltu. Alhaalta runkoon kaksi pulttia per puoli alkuperäisten vetopisteiden paikalle ja sivuilla kolme pienempää pulttia per puoli. Yksi sivupultin reikä ei ihan täydellisesti osu kohdalleen ja vaatinee vinkua.
Vinssin kolo on reilu, helppo operoida. Voi vaan olla melkonen mäskialla kun alle tulee panssari. Mietin vain noita isorunkoisia vinssejä, että mahtuvatko aisojen väliin. Laikkasin maskin alareunan pellin pois että vinssin voi suoraan nostaa paikalleen kun maskin irrottaa. Täytyy vielä tehdä pari lisätukea ettei pellit lärpätä. Maskikaan ei ole kiinni kuin yläreunasta kun umpioiden muovikiinnikkeet murtuneet pois sivuilta. Viimeksi muokannut mikjus : 02.02.2017 08:38 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ite miettiny jos nostais omassa ton puskurin lamppujen alareunan korkeudelle, mut toisaalta ilmastointi ja välijäähyn olemassaolo estää toteutuksen vinssin kanssa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pertkeles, mä just sovitin isorunkoisen come upin porttoHdj:n keulalle, vaan en muista kuinka se sinne runkoaisojen väliin meni. Projekti topikin kuvatkin on vähän väärässä kohtaa otettuja.
Edit: kuvasta jotain osviittaa
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tästä saan jotain mittoja mitä mallailla, DV-12 ja 15 siis samoilla mitoilla näköjään mutta missä siis ero? Kuvassa tosin ei ole mittaa paljon moottorin ja vaihteiston pään kolme eri tasoa on kiinnityspinnasta. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu, tuo on asennettu jo pikkuisen aisojen päälle. Katson kyllä illalla vielä uusin silmin kun ei vaan nyt muista.
15000:sen erottaa vaan tiheämpi välitys 12500:sta
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mallailua superwinch EP 9:llä. Aisojen väli noin 65cm. Tarkoittaa siis ettei isorunkoinen ihan mahdu 12v versiona, moottorin pituus ratkaisee.
Korkeus taas noin 11 cm. Kuvasta näkee että puskuriin on helppo tehdä ylätaso jolle vinssin saa koska runkoaisa ja puskurin "ylätaso" samalla korkeudella. Eipä hätää sillä vinssi on helppo virittää korkeammalle jolloin isorunkoinen tod.näk mahtuu. Pitää vai porata uudet reiät etukiinnikkeille ja tehdä levyn pätkä joka tulee runkoaisojen päälle pulteilla kiinni + puskuriin ja siihen vinssin takakiinnikkeet. Kidalle uusi reikä yläosaan. En oikein ymmärrä tämän puskurin ideaa, onko se vakio mekaaniselle tehty ja alhaalla kardaanin takia. Tuossa ylhäällä vinssi on melkosen nami paikassa operointimielessä. EP9 menisi pohjallekkin ja pikkasen kun siirtää cooleria ylös niin releboksikin mahtuu sen vakiopaikkaan. Huoltoystävällisyyden nimissä kyllä muutan tuon releen niin ettei sen kanssa tarvitse temuta jos moottoria joutuisi purkamaan/vaihtamaan. Katsotaan nyt tuleeko tää pikkuvinssi tähän vai otetaanko suoraan DV-12/15 tai joku vastaava. Tässähän on risa moottori joten joutuisi kuitenkin hommaamaan sellaisen. Jos jollain ylitsy 12V laatu moottori niin voin vaihtaa sen räikän alkuperäiseen 24V mottiin. SUPERWINCH EP9 on 9000 lbs (4082kg), 156:1 välitys ja 4.6 heppanen motti alunperin. Voitettu jostain suunnistuskisasta aikanaan ja ollut vain takavinssinä räkytäkyssä 24v motilla. Ollut näköjään jossain maalauksessakin paikallaan kun ihan keltainen. Pitihän se kokeilla että kyllä tohon räikänkin saisi mutta vaatisi vähän viritttämistä ja maski pitäisi silputa. Viimeksi muokannut mikjus : 03.02.2017 10:12 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Piti eilen mallailla moneen kertaan että usko ton olevan kohdallaan. Lokarin kaari sen paljastaa että on oikeassa kohtaa. Orvon näkönen ilman levikkeitä tuo mutta kohta niitä pääsee mallaamaan kun saan haettua niittimuttereita. Täytyy varmaan tota keulaa nostaa se 1-2" että saa vaateriin, näyttää muuten hölmöltä ja korkee auto on muutenkin kaunis. Täytyy casterit kikkailla sitten jollain kohdilleen. Tutkin jo että saisikö järkevään hintaan sittenkin uudet tukivarret joissa olisi korjattu kulmat, ei tarviis tehdä mitään muita virityksiä. Täytyy myös kokeilla paljon tukivarsien takapäätä pitäisi dropata että saa casterin alueelle. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |