![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Juu, Just noi TML kumit lupsahtelee tuolta välistä irti ja sit on taas peräöljyt kankaalla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Erikoista? En oo kuulu tollasesta ongelmasta aijemmin. Äkkiä laskin et sellain vajaan 10volvo akselista autoa pyörinyt meijän reissuissa eikä tollasia ongelmia oo ollu,ja samoja tml kumeja meilläkin ollu.meijän reissut on kyllä vähän sellaisia kevyitä retkiä😁
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos vetonivel ei ole navan puolella ihan perillä niin silloin kumi irtoo helposti
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos vetonivel ei ole navan puolella ihan perillä niin silloin kumi irtoo helposti
Onhan sulla nivelen päässä sokkarengas kunnossa?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tänään mittailtua:
vetarin kumi halk. 116mm Akselin päässä oleva laippa johon tulee kääntöpää kiinni, tässä oleva uloke, sisähalkaisia 100mm ulkohalkaisia 120mm -tähän tulee vetarin kumi päälle. kosketus ala teoriassa 10mm kääntöpään puoleinen pää: ulkohalkaisia 120mm sisähalkaisia 108mm kumi on siis puristuksissa n. 4mm matkalta. mutta jos kääntöpäänpuolelle hitsataan 4mm paksu holkki, saadaan kumille lisää kiinnityspintaa eikä akselin päähän tarvitse edes koskea. -eli tällä pitäisi korjaantua kumien lipsumis ongelma. Todetaan että ehkä erimekkiset kumit ovat eri leveyksisiä. jos kumi olisi tuon 120mm leveä, jäisi se paremmin puristuksiin. ilmeisesti tämä selittää myös miksi toisen valmistajan kumit pysyvät paremmin paikallaan.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut A.I : 01.02.2017 19:55 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
en ole itsekkään moiseen ongelmaan törmännyt
veikkaan että kumi aseteltu huonosti paikalleen jos ei rupea pysyymään niin varmasti löytyy joku asian osaava autokorjaamo salosta |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tietty pitäs mittailla, onko noissa volvon porttaaliakseleissa jotain eroavuuksia, missä se kiristyy tiukempaan ja missä ei niin tiukkaan? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
akseleita tehty niin monella vuosikymmenellä että takuula on pientä eroa.
nämä ovat 2 akselisesta 7.55 perillä.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan volvon | Te€mu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.11.2015 10:43 |
Myyty volvon porttaalit+uudet 35" fedima sirocot volvon vanteilla | Maajussi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 21.06.2013 13:26 |
Porttaaleiden etsintää | vasse79 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 17.03.2012 19:12 |
Ostettu Volvon vanteet | mehtasika | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 02.05.2010 20:31 |
Ostettu volvon vanteita | young n dum | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 07.01.2010 22:14 |