Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 23.02.2005, 22:53
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Olisi kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto viritellä ralliautotyylinen vesiruiskutus imuilmaa jäähdyttämään. Ainoa huono puoli lienee se, että vettä tai vesi/metanoliseosta pitäisi tankata aika tiuhaan, järkevällä tankin mitoituksella esim. aina kun hakee lisää polttoainetta. Niin ja se, että voi olla hankala löytää 24-volttista pumppua. Vai olisikohan Aquamistillä?

Noilla isoilla coolereilla on sitten se huono puoli, että kun ilma kerran on kokoonpuristuvaa ainetta, niin siinä kestää aikansa ennen kuin se paine pääsee turbosta imuventtiilille asti, ja viive kasvaa sitä mukaa mitä suurempi cooleri on.

Ratkaisu: vesikiertoinen aftercooleri.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
HJ-60 turbotus Nerd-O Maasturiprojektit 64 17.03.2009 18:14
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 19:28 (GMT +2).