Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2017, 12:34
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.157
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Lainaus:
Keskusta haluaa vivuttaa tieyhtiön kautta osan valtion veloista pois julkisen sektorin velasta, koska unionin Suomelle asettamat velkalimiitit ovat täynnä.
Suunnitelma B:ssähän voitaisiin kipata tieverkko kuntien kontolle. Kuten tiedämme, kunnilla on massiiviset määrät velkaa. Millä velkaa on helppo paikata? Myymällä kiinteää omaisuutta, kuten vaikkapa tieverkko. Ja näin puhallettiin Suomen tieverkko yksityisomistukseen halpaan hintaan.

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.01.2017, 13:08
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Suunnitelma B:ssähän voitaisiin kipata tieverkko kuntien kontolle. Kuten tiedämme, kunnilla on massiiviset määrät velkaa. Millä velkaa on helppo paikata? Myymällä kiinteää omaisuutta, kuten vaikkapa tieverkko. Ja näin puhallettiin Suomen tieverkko yksityisomistukseen halpaan hintaan.
Mielestäni teiden kunnossapitoa tulisi keskittää niin, että suurimmat valtaväylät pidetään hyvin kunnossa.

Jos piirrä viivan karttaan Haaparannan ja Lieksan välille, niin sitä pohjaisempana mielestäni kaikki autot voisi olla sellaisia, että huonot tiet on huomioitu. Nythän meinaa olla jos autoon ostaa huonon tien ominaisuuksia, mätkäistään isommilla maksuilla. Eikö voisi olla niinpäin, että yhteiskunta kannustaisi valitsemaan käyttötarkoitukseen sopivan kulkupelin?

Helsingissä se voisi olla yhteiskäytössä oleva sähköauto ja Kaamasen tiellä Toyota Landcruiser.

Raskaaseen liikenteeseen tarvisi omat ratkaisunsa ja yksi osa ratkaisua on hyvin hoidetut pääväylät. Nykytietotekniikan avulla saataisiin tieto välittymään huonosti hoidetuista teistä. Tärkeimmät hälytysajoneuvot voidaan varustaa hyvin eteneviksi.

Maaseudulla on talvisaikaan vajaakäytöllä paljon traktoreita - mistään konekannan puutteesta ei ole kyse. Itse olin keskisuomessa mukana katsomassa maasturia ja sillä kertaa kävi, että lunta tulikin niin paljon, että takavetoauton kanssa piti odottaa traktoria apuun kun tietäkään ei meinannut enää nähdä. Jos apua saa tarvittaessa, ei ole hätää.

Uutena innovatiivisena käytäntönä voitaisiin määrätä vaikka viikon verran päiviä vuodessa, jolloin on oikeus jäädä kotiin kelin takia ja hoitaa asioita nykytekniikan avulla. Osa onnettomuuksista johtuu kun lähdetään millä kelillä tahansa yrittämään matkan tekoa vaikkei ole mistään välttämättömästä menosta kyse. Jos viikon verta kotipäiviä olisi kohtuutonta, päivät voisi olla edes aikatauluvapaat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.01.2017, 13:50
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Miksei vain yksinkertaisesti käytetä jo nyt tienkäyttäjien maksamia maksuja/veroja siihen mihin ne on tarkoitettu? Riittää vallan mainiosti ja saataisiin myös talouteen liikettä.
Ainiin, Berneriltä Sipilältä ja muilta hyvävelikerholaisilta jäisi rahat saamatta. Ei tässä maassa ole ahneudella mitään rajaa..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.01.2017, 22:32
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Suunnitelma B:ssähän voitaisiin kipata tieverkko kuntien kontolle. Kuten tiedämme, kunnilla on massiiviset määrät velkaa. Millä velkaa on helppo paikata? Myymällä kiinteää omaisuutta, kuten vaikkapa tieverkko. Ja näin puhallettiin Suomen tieverkko yksityisomistukseen halpaan hintaan.
Monet kunnat ovat velkautuneiita, mutta kunnat "pääsevät" aina veloistaan yhtiöittämällä esim. omistamansa vuokrakämpät ja sen jälkeen lainat nimellisesti häipyvät kunnan piikistä. Mutta kummasti kunta on loppupeleissä takuumiehenä kuitenkin näille veloille Paperilla vaan velat näyttää niin mukavasti pienentyneiltä moisen tempun jälkeen. Näin kävi Utajärvellä, varmaan pätee moneen muuhun kuntaan moinen. Liekkö valtiolla sama mielessä tässä yhtiöittämiskiimassaan?

Viimeksi muokannut PH75 : 22.01.2017 22:35
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.01.2017, 12:49
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Mitenkäs tuo VR rupeaa maksamaan kilometreistä vai onko maksu kausiluontoinen? Tulleeko venäläisille nelisnurkkapyöräisille ratojen ja siltojen vibraaja / rapauttaja vaunuille rangaistus kilometritaksa?
Meriteille ja varsinkin kanaviin on varmaan tulossa käyttömaksuja.
Jäänmurtajat maksaa yhtiölle siitä, että saavat murtaa jäätä, pittuus ja paksuus otetaan Trafissa tarkkaan seleville. Yms. kyllä Pärneri keksii lissää!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.01.2017, 16:05
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Mitenkäs tuo VR rupeaa maksamaan kilometreistä vai onko maksu kausiluontoinen? Tulleeko venäläisille nelisnurkkapyöräisille ratojen ja siltojen vibraaja / rapauttaja vaunuille rangaistus kilometritaksa?
Meriteille ja varsinkin kanaviin on varmaan tulossa käyttömaksuja.
Jäänmurtajat maksaa yhtiölle siitä, että saavat murtaa jäätä, pittuus ja paksuus otetaan Trafissa tarkkaan seleville. Yms. kyllä Pärneri keksii lissää!
Viittuuuuuaaarrgghhh. Satuilin pitkät pätkät ja palsta pyysi kirjautumaan uudelleen ja sinne hävis...

Mutta ratamaksua sekä veroa jotka on tonni/km persuteisia maksaa kaikki radalla liikkuvat toimijat el kuljetusliikkeet. Siis vr. Fenniarail, ym. narikat. Ja diesel vetoisille junille maksut on kaliimmat kuin sähkövetoisille,(ilmastojutut Näääs).

...tun Windows 98
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.01.2017, 17:01
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Viittuuuuuaaarrgghhh. Satuilin pitkät pätkät ja palsta pyysi kirjautumaan uudelleen ja sinne hävis...

Mutta ratamaksua sekä veroa jotka on tonni/km persuteisia maksaa kaikki radalla liikkuvat toimijat el kuljetusliikkeet. Siis vr. Fenniarail, ym. narikat. Ja diesel vetoisille junille maksut on kaliimmat kuin sähkövetoisille,(ilmastojutut Näääs).

...tun Windows 98
Niin nyt maksaa valtiolle, mutta mitä tapahtuu yhtiöityssä systeemissä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.01.2017, 17:24
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Niin nyt maksaa valtiolle, mutta mitä tapahtuu yhtiöityssä systeemissä?
Jollekkin kuka ne kiintiöt sattuu ostamaan. Tod.näk. junat ei kulje paljon tamperetta ja imatraa pohjoisemmaksi. Paitsi satunnaiset tavarajunat kun sattuu tariffi ja rahdin hinta kohilleen.

Tai sitten valtio ostaa tukikiintiöitä budjetista että saadaan pölli kulkemaan ja hiihtokeskuksiin väkeä. Paitsi ei taida moneen rinteeseen junalla päästä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.01.2017, 17:43
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Näissä väylämaksuhommissa on semmonen jackpot jaossa taholle joka ei ole laittanu euroakaan rahaa niihin. Juurikin jos sama taho saa sekä rautatiet että maantiet rahastettavaksi niin totta munassa rautatiepuoli taannutetaan ihan siksi että miksi pitää kahta väylää jos yhdellä saa paremman tuoton.

Ja sitten sisävesipuoli. Sielläkin liikkuu rahtia ihan kivasti. Millä perusteella sieltä perit mitään?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 21:40 (GMT +2).