![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa nyt tuo AKE:n kaikille katsastuskonttoreille viikko-pari sitten
lähettämä muistutus huoltoauto säädöksistä. Oli kuulemma ruennut konttoreilla vähän mopo karkaamaan... "MAASTOHENKILÖAUTON MUUTTAMINEN HUOLTOAUTOKSI (käyt.otto ennen 3.5.93) Auton omamassa on oltava vähint. 1875kg (1800kg+ kuljettajan massa 75 kg. Huoltoauton määritelmässä sanotaan että huoltoauto on ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu N-luokan auto, jossa tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä. HUOLTOAUTOSSA EI SAA KULJETTAA MUUTA TAVARAA. Takapenkit pitää poistaa kokonaan ja niiden kiinnityspisteet on tuhottava AKE:n ohjeen mukaisesti (Muutosohje M1: N1:ksi) Otteelle merkitään, millä varusteilla auto on hyväksytty huoltoautoksi. Kiinteästi asennettavat varusteet: -laatikosta -työpöytä -viilapenkki -tarvittavat työkalut Riittäviksi varusteiksi ei katsota tavaratilaan laitettua työkalupakkia!! TÄMÄN LISÄKSI VAADITAAN 80 km/h-nopeuskilpi." Täällä Keski-Suomessa nuo LJ:n liikennevakuutukset tippui noin 600 eurosta, muistaakseni 380 euroon. Eli kyllä tuota säästöä vuositasolla tulee ihan mukavasti kun laskee vielä dieseliveron mukaan. Edited by - AriS on 22/02/2005 18:46:07 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kohta tonni täynnä | sjeeppi | Chit-Chat | 37 | 10.02.2007 18:30 |
kohta menee hermo! | Repro | Chit-Chat | 2 | 23.04.2005 19:01 |
LJ:n tehot, kohta selvii... | ninni | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 09.12.2004 16:14 |
Kohta metsään | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.11.2004 12:17 |
Lähtee jeepula kohta vaihtoon | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 72 | 12.08.2004 08:01 |