![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Saattaapi jäädä rekisteröinti haaveeksi tuonti Kärrille. tais muutama vuosi sitten muuttua ettei saa rekisteröityä enää. Kannattaa kysyä trailerikeskukselta ne toi ainakin maahan tuollaista kärriä joskun vuosia sitten. Sen verran on kokemusta tuollaisesta 8m että joitain tuhansia km tuli vedettyä ja ihan ok kokemus veturina palveli täyspitkä,609 Mersu turbotettuna mutta kyllä ennakoiva ajotapa oli tarpeen
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aika vähissä vaan lienee Suomalialaiset valmistajat tälläkin saralla. Ja se edellinenkin kansallinen keinutelivaatimus on onneksi jo historiaa. Tai jos ei saa kilpiin niin estääkö mikään pitämästä kärriä esim.viron tai saksan kilvissä? Peräkärriähän saa vetää jopa suomalainenkin suomen kilpisellä autolla????
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei saa. Näin ainakin tullista muutama vuosi sitten sanottiin. En muista, että pitikö auton olla ulkomaan kilvissä, vai oliko kuskista riippuvainen.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Meinaan että liikkuuhan nuo isotkin kärrit yksin ympäri maailmaa ja jopa suomessakin. Toki nykyään enimmäkseen viron kilvillä vedettynä. Eipä sillä. Toki ne ajastaan pitää kilvittää Suomaliaankin mutta kuka olisi vuosi sitten uskonut että laki antaa mahkisen jokapojalle ajaa TAXIA museo autolla??? ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 28.12.2016 10:10 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Isot kärryt kyllä liikkuu, mutta niitä koskee taas eri pykälät. Ulkomaisen työnantajan ulkolaisilla kilvillä olevaa autoakin saa ajaa suomalainen kuljettaja. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No mutta pitäisi olla se pykälä, mihin asia perustuu. En myöskään oiken ymmärrä mihin perustuisi kielto yksityisessä käytössä ulkomaisissa kilvissä olevalle trailerille, kun niistä ei tosiaan mitään ajoneuvoveroja yms. makseta. Jarrullinnen kärry toki pitää olla katsastettu, ja liikennevakuutus tarvitaan. Sen luulisi hoituvan..
edit: Löytyi, ajoneuvojen rekisteröinnistä annetuista asetuksista. Eli vain O3- ja O4- luokan ETA- maahan rekisteröityjä perävaunuja saa käyttää tietyin edellytyksin Suomeen (ensi)rekisteröidyn ajoneuvon perässä. Muiden perävaunuluokkien kärryjä saa käyttää vain matkailu- tai esittelytarkoituksessa. Toisin sanoen, ei saa käyttää jarrullista ulkomaille rekisteröityä 0-750kg (O1) tai 750-3500kg (O2) kokonaismassaista kärryä. Kyllä Suomi on paska maa.. Toisaalta, ei mikään käsittääkseni estä tuollaisen henkilöauton täysperävaunun rekisteröintiä Suomeen, koska onhan niin puoliperävaunut pickupin lavalle kiinnitettynä (vetopöytä lavalla) kuin täysperävaunut henkilö- tai pakettiauton perässä olleet laillisia jo jonkin aikaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 28.12.2016 19:58 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Tuo "puolikas-" olisi kiva tuttavuus.... Mutta että täys...
Sen verran olen peruutellut maasturilla ja traktorilla "täysperäkärryä", leveys n. 3 metriä, ja akseliväli pikkasen vajaa 10 metriä (kuorma 3,5m x 10,30+) että ei haluja peruutella ihmisten ilmoilla, ruuhkaantuneesta risteyksestä puhumattakaan....
Noita "puolikkaita-" on jonkin verran tullut peruuteltua traktorilla yms... (aina vetoaisan paino vetäjän taka-akseli takapuolella ![]() Ja tuo "täysperä" maasturin tms perässä: Kyllähän tuommoinen, esim. 3500kg kokonaispainolla oleva 3 akselinen, vetopöydällä on painoa esim. 1000kg, ja takana molemmilla akseleilla esim. 1250kg; kulkee vaikka "mopoauton" perässä kuivalla tasasella suoraan. Mutta jos em. 3500 kg kärryä vedetään talvikelillä, ja paniikkijarrutuksessa(taikka heti hen jälkeen) vetopöytä alkaa kääntyä, Niin aika äkkiä veturi ja kärry/kuorma kohtaa..... Toki jos tuo vankkuri on sähköjarruillla, ja nimenomaan paritettu tuohon veturiin, voi onnistua.... Ja tuo sähköinen paritus on kallista...... -> Perinteinen 3500kg koukulla oleva maasturi vetää/jarruttaa kärryä huomattavan hyvin, ja jos veturin jarruissa ei ole mitään "älyä(abs_tms)", niin silloin mennään "HUOMATTAVAN PITKÄLLÄ ENNAKOINNILLA" ja tällä ennakoinnilla on menty ilman suurempaa sanomista.... Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 28.12.2016 23:17 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Henkilö auton Vanteita ja renkuloita tarjolla !!! | rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 14.01.2011 11:49 |
Ostetaan Rekan perävaunu iso ja halpa | ORR | O/M/V Muut | 7 | 18.08.2009 14:50 |
M/V: rengassarja pakettiautoon yms (ei off?) | VonLeka | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 29.06.2007 07:08 |
Myydään 4x4 ja henkilö/muut erikseen | Jare | Chit-Chat | 9 | 22.04.2007 18:53 |
"M" Jeep Cherokee ltd 90/Vaihto pakettiautoon! | HEKULIINI | O/M/V Muut | 38 | 16.09.2005 07:23 |