![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 4" eteen ja 2" taakse normijouset ei +150kg lisäkuormajousia. Sivusta katsottuna balanssissa.mut tietty jokaisen omia visioita miten toteuttaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja siis 3"+ 2" jousilla, makuasioita taitaa olla nuokin...
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#3
|
||||
|
||||
![]()
BJ mahtuu hyvin poikittainkin talliin ja seinäänkin vielä yli metri matkaa. Mahtuu kaikki projektit sisään. Nosto ovi pitää vielä viimeistellä ja koitan kaventaa nostojouset sopiviksi. Ovea kavennettu 80cm, ollut pystyyn aukeava ja melkein puolet korkeampi. Ajattelin että jos kokeilisi vain yhdellä jousella. Muuten pitää varmaan katkaista kummankin puolen jousesta ainakin puolet pois. Ne painaakin aivan järkyttävästi.
Mittasin eilen että HDJ:n etupää on noin 5cm länässä. Tosi typerän näköinen. Joten tänään koitan tehdä spacerit jousten yläpäähän jolla tilanne korjataan tilapäisesti. Korotussarjaan kun ei varmaan rahat riitä vielä pitkään aikaan. Eikä vielä hahmotu mikä tulee olemaan tavoitetila mutta 2-4" varmaan. Lisäksi keulan lisäpaino puskuri +vinssi arveluttaa kuinka paljon + kiloja tarvitaan jousiin, samoin takapään pitää kantaa safarilastia mutta liekö tarvitaan + kiloja takajousiin. Ongelmiahan tästäkin seuraa. Jos tulee nyt jo huono ajettava niin teen jakareiden akselin päähän casterin korjaus lätkät, ne korjaa noin 4-5 astetta joten pitäisi olla +3.5...+4 astetta sen jälkeen. Viimeksi muokannut mikjus : 28.12.2016 11:06 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Korotus palikat turattiin kasaan.
50mm paksu palikka Paikallaan Jousen kanssa. Meinas olla jousessa kampeamista kun kallistusvakaaja otti vastaan. Täytys ottaa vakaajat irti ja kokeilla onko mitään eroa. Jos ei niin romukoppaan moiset häkätykset. Maastossa on varmaan haittaa kun alusta ei elä niin hyvin. Voisihan noita kokeilla dropata korotuksen verran, varsinkin sitten kun lisää korottaa. Nyt on samassa tasossa persiin kanssa. Lokarin reunaan noin 94 cm 33" renkailla. Koeajo sitten aamulla ja toivotaan ettei caster olisi ihan mahdoton, ei ainakaan näytä miltään. Voi olla että näillä jousilla auto on matalampi kuin vakio, eikä muutos olisi nii paha. No aamulla näkee kun ajelee töihin. Tämäkin palapeli tuli tänään Puolasta mutta asennus sitten joskus kun saa puskurit ja muut hilat kasaan. Lisäksi tuli uusi mittarinvaijeri ja uudet suodattimet. Snorkkeli piti tulla ja se on paketin sisällä olevassa lähetteessä mainittu mutta sitä ei vaan näy. Liekö sitten merkkaavat jos on jälkitoimituksessa. Tuli vielä euro4x4parts pipo kaupan päälle. Kyllä nyt kelpaa. Viimeksi muokannut mikjus : 29.12.2016 08:16 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Snorkkelin asennusta.
Helpohkoa sapluunan avulla. Vanhojen imutötteröiden kalastus lokarin sisältä oli melko tuskaa kun en ensin irroittanut putsarikoteloa. Reiät osu melkein kohdalleen. Taaimmainen alin ei osunut vaan piti porata viereen reikä. Liekö ollut sapluuna jotenkin muka kurtussa tuosta kohtaa. Lokarin muoto on kinkkinen. Outoa kyllä että esim. vilkun reikä osu kuitenkin kohdalleen. No voi olla että porasin huolimattomasti. Huomenna pääsee asentamaan kiinni tuon kun maali vaan kuivahtaa. Koesovitus. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Välijäähdytintä mallailin keulalle ja kyllä tuohon mahtuu vaikka on ilmastoinnin kennokin. Putkien reitit on hieman haastavia mutta keulapeltiin pari reikää niin eiköhän onnistu. Kennot on niin että lähdöt vastakkaisissa päädyissä. Kysymys onkin että miten vaikuttaa putkien paksuus lopputulokseen. Toisessa kennossa 2" lähdöt ja toisessa 3". 3" on kyllä vähän liikaa mutta onko 2" liian vähän? Turbon lähtö on mielestäni 2". 2.5" voisi olla hyvä kompromissi? Joutuu kuitenkin tekemään kaikenlaisia mutkia joten megapaksua putkea ei mielellään käyttäisi.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
2.5'' tekisin itte. Hyvin riittää noille tehoille ja jos vielä rosteriputkesta tekee niin ei ainakaan suprassa ole lämminny putket lainkaan, toisinkuin metalliputkella.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |