Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2016, 13:01
Jonzkuu Jonzkuu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 60
Perusasetus

Tarkoitus olisikin tarkastaa kun käytän napalukot auki myös pyöränlaakerit. Huomasin tuossa pihalla kokeillessani niin kuskin puoli kuulostaisi aukeavan kun tulee rasitusta ja käännettäessä renkaita löysää myös silloin. Mutta tutkitaan tilanne ensin. Mutta epäilen et olisi sisuskalut lopussa kun lähemmäs 600 tkm ajettu patukka kyseessä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.12.2016, 15:11
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Laittaa vaan manuaaliset tilalle
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.12.2016, 16:20
Jonzkuu Jonzkuu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 60
Perusasetus

Juu manuaaliset tulee kyllä jossain välissä. No tällä hetkellä toimii napalukot ku kääntää lukkoasentoon. Auto-asennossa pitää kunhan ei tuu liikaa rasitusta. Oli kovaa vaseliinimäskiä täynä koko napalukon kuori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.12.2016, 16:49
VaiQ:n Avatar
VaiQ VaiQ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.15
Sijainti: Kouvola
Viestit: 27
Perusasetus

Mitkäs on soppelit stefat etuakselille 90vm. Gr patrolliin? Esim noin niinkuin motonetin katalogista? Kiitän jo etukäteen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.12.2016, 20:12
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Vetarien stefat? Soitto tamgearssille ja kysyt patrolliin stefaa joka siirtää tiiviste kohtaa hieman ulommas koska sullakin saattaa olla vetareihin kulunut ura vanhan tiivisteen kohdalle niin voi olla aika tuurista kiinni että kestääkö tarviketiiviste.
Tamgearssilla tarjoavat luultavasti tuollaista toyotan 1millin sisähalkaisijaltaan pienempää tiivistettä joka varmasti pitää niin ei tarvi tehdä remonttia kahteen kertaan kuten minä.



Tarviketiivisteet laski desin öljyä työpäivän aikana asfaltille.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.12.2016, 14:00
patrik:n Avatar
patrik patrik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.16
Sijainti: sodankylä
Viestit: 179
Perusasetus

sähköhommia


Taas jatkuu tämän murheen laittaminen. Sulakepuolella, lataus ja startille pittää herätejohto uusia.

Sulake 6, blower motor (a/c). Mikä on?
Mistä sen laturin jännitteet pitää mitata ja millä asetuksella?
Sulakekotelon vieressä johtoja poikki. Ruskea musta & musta, mikä on? Nipussa tulevat.
Ei enään avaimesta sammu. Nappihehku tehty ja alussa toimi.
Pyyhkijä 1 asennolla pysähtyy liian tiuhaan, muilla toimii normaalisti.

Sais tuon kauhistuksen vaikka liikkeelle joskus... kiitoksia etukäteen

Viimeksi muokannut patrik : 22.12.2016 14:07
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.12.2016, 18:02
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

-blower ac on lämmitys laite.
-laturin jännite mitataan tasajännite kohalla. yleensä marketti mittareissa on 2v 20v ja 200v tai jotain semmosia...
jos patrolli on yli 20v niin se pitää laittaa 200v asentoon. ja käynnissä ollessa pitäs olla noin 28v. jos patrolli on 24v järjestelmällä niin lataus jännite pitää mitata toisen akun + ja auton rungosta. voit mitata molemmista akkuista samalla tavalla mutta toinen akku antaa puolet jännitteestä.
latausjännitteen paras mittaus paikka on laturin takana oleva isoin nasta mutta joskus laturit on niin syvällä piilossa ettei sinne saa johtoo järkevästi. ja voi olla suojattu pistoke mistä ei kans onnistu.

sähköoppi on aika yksinkertasta mutta tarvii tietyntasosta innostusta ja harjottelua. johtonipusta en äkkiseltää osaa sanoa mitä ne on mutta niitä seuraamalla varmaan löytyy mistä ne tulee tai minne ovat menneet.

toivottavasti tämmösen lukuhäiriöisen pikanen kirjotus autto. hankala kirjottaa näin pitkiä juttuja ku unohtuu jo tarkistus kierroksella mitä asiaa on vastaamassa niin saattaa tulla siansaksaa ja asiat vaihtua lennosta
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2017, 22:40
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

http://www.autonvaraosat24.fi/japanparts/2171762

http://www.autonvaraosat24.fi/japanparts/2171761

Täytyis hommata halpoja raidetangon päitä histeer sovitteluun. Ennekuin tietää onnistuuko homma varmasti, ei viittis hommata kovin kalliita hiluja. Kumpi noista nyt on M22x1,5 ja oikeakätinen jenka? Jollain varaosanumeron kääntäjällä koitin kattoo mutta tuli niin sekavasti vastausta ettei ottanu selvää.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5059 22.09.2025 13:58
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 23:13 (GMT +2).